• annaki

    Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????



    Min sexåriga pojke tappade bort sin så högt älskade nalle för över ett år sedan och gråter fortfarande för att "Björnis" är borta.

    För honom var det mer än ett litet gosedjur, det var hans låtsaskompis som han byggde upp en hel värld kring. Han ville aldrig ha presenter till sig själv och han har fortfarande kvar alla nallens saker så att Björnis inte ska bli ledsen när han kommer hem????.

    Vet att det låter helt sjukt men det blev som att den där lilla björnen blev en slags familjemedlem. Jag som vuxen fattar ju att vi aldrig kommer att hitta den.Tänkte därför ta en chans för att se om det finns någon som har en likadan nallebjörn som på bilden där hemma någonstans. Den är runt en decimeter i storlek. Jag skulle betala bra!

    Vet att detta inte låter som något stort problem men den här björnen fyller ju uppenbarligen något behov hos min son. Säger jag till honom att vi troligtvis aldrig hittar den brister det för honom som att någon levande har dött.

    Snälla, snälla leta i era gömmor och visa bilden för andra. Skulle vara så fantastiskt att få ge honom hans lille vän i födelsedagspresent(även om det nu inte är exakt samma björn, det man inte vet har man ju som bekant inte ont av). Kramar till er alla från en väldigt blödig mamma?!
  • Svar på tråden Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????
  • Guldkedjan

    Visst det är väl en nalle men om man har en stark band nog kan ditt barn nog känna som när ett husdjur dör. Det finns många vuxna människor som är fast i objekt som t.ex maniska samlare.
    Det går undan om några månader.
    Tänk dig ungefär om du tappar bort något du har stark band med som t.ex ditt barn i ett köpcentrum. Ha lite fantasi och inlevelse i ditt barns skor så förstår du nog hur ditt barn känner.

  • Anonym (Fb)

    Lägg it den här efterlysningar på Facebook istället så får du säkerligen napp! (Om du inte redan gjort det)

  • annaki

    Tack för era svar (vill inte ha en hamster dock, sådana är jag livrädd för ) grejen är att jag inte har facebook. Vet inte riktigt hur det funkar men undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig att lägga in den här bilden på facebook. Det vore en fantastisk tjänst, är inte så haj på det här med datorer och internet tyvärr/mvh Anna

  • annaki

    Jag förstår att det verkar som att jag legat under en mossig sten de senaste 15-20 åren och det stämmer rätt bra. Har haft det rätt mysigt där men nu behöver jag lite hjälp här ute i ljuset . Mvh Trollmor

  • annaki

    Såg att mitt senaste inlägg såg rätt mysko ut . Menar bara att jag inte hängt med så bra i den digitala utvecklingen, har inte haft det intresset.

  • sommarbarn88

    Jag har haft precis en sådan. Rensade för nåt år sedan men ska gå å kika nu om jag hittar en bland de som finns kvar

  • Anonym (Sånt är livet)

    Låter hårt men det kanske är lika bra att din grabb lär sig att vissa saker försvinner och kommer aldrig tillbaka.

Svar på tråden Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????