• Anonym (Ledsen)

    Är min kille alkoholist?

    Jag och min pojkvän är båda 28 år och jag är nu helt oplanerat gravid med första barnet i vecka 11. Efter mycket funderande har vi kommit fram till att behålla detta barn. Jag har min bostad och han sin än så länge. Problemet är hans drickande vilket jag inte tänkte så mycket på innan jag blev gravid. På vardagarna sköter han sig och dricker inte då han jobbar fulltid. Helgerna däremot. På fredagen börjar han och 9 ggr av 10 super han sig helt borta sover ett par timmar börjar lördag morgon igen och håller på hela lördagen också. Bakfull som bara den och jätteotrevlig hela söndagarna. Han har inte varit nykter en enda helg på ett år!!! Han säger alltså han ska ta de lungt men det blir aldrig så. Är han alkolist ??

  • Svar på tråden Är min kille alkoholist?
  • Anonym (Gggr)

    Nja låter som en klassisk svensk

    Helgalkis! Han kanske behöver byta livsstil, har han ett jobb där han jobbar jämt och ventilen till frihet blir alkohol? Han kanske skärper till sig när barnet kommer.

  • Anonym (Ledsen)

    Han har alltid varit såhär jag tvivlar på att han kommer ändra sig om han inte ens kan ha en nykter helg. Han är dessutom ingen rolig människa att va runt när han dricker kan få världens vredesutbrott och hata allt och alla

  • Johan75

    Nja, tycker att "klassisk svensk" är att förringa situationen, Ytterst, ytterst liten del av befolkningen super sig helt borta både fredag och lördag varje helg utan undantag. Vet inte om han är alkoholist eller inte, men han dricker ju på ett sätt som definitivt brukar klassas som en indikation på alkoholism. 


    Behold, i come as a thief.
  • taquine

    Inte alkoholist men kanske på väg att bli.. Låter som något "töm och glöm" beteende .
    Tycker du ska ta ett allvarligt snack med honom innan ev. ihopflytt och även en bebis på väg. 
    Du skriver att barnet var oplanerat , är det något även han är redo för?


    Goodness me
  • Anonym (Ledsen)

    Han säger att han ska sluta dricka såhär när bebisen kommer men jag vet inte om ja tror honom. Han lovade ex denna helg att han skulle va nykter men det var han inte bara ord. Har svårt å tro han kan ändra på sitt sätt att vara när han inte klarar en enda helg nu. Hans pappa är dessutom alkoholist.

  • Ving

    Ja, han är alkoholist. Han dricker alldeles för mycket, hans alkoholvanor går ut över hans liv eftersom han bränner både relationer och tid. Ert barn ska inte behöva leva med en pappa som är full i barnets närhet, eller bakis och som dessutom har dåligt humör både under drickandet och efteråt. Ställ ultimatum, han behöver hjälp innan barnet kommer. 

  • Ving

    Alltså att säga att det är klassiskt svenskt att dricka sig asplakat ena kvällen och sen börja om redan på morgonen därefter VARJE helg. Visst vi har dåliga alkoholvanor i det här landet men det här går långt över vad som kan förklaras med kulturella vanor. 

  • Anonym (G)

    Bra iaf att ni har varsin bostad, då har du bättre kontroll. Flytta INTE ihop innan han fått rätsida på det här! Om han vill det förstås.

    Att skydda sig själv o barnet gäller nu.

  • Anonym (Ledsen)

    Det är ju bara det att man hoppas å tror så mycket på honom när han säger att han ska ändra sig och sluta och när bebisen kommer så lägger han av för att i nästa mening säga att han måste ju ändå få fira det med öl. Känner mej så jävla ensam i detta nästan så jag funderar på abort

  • Anonym (G)

    Ja, han har ju inte behövt bevisa att han ändrat sig än så länge. Han tillåts vara jätteotrevlig mot dig varje söndag också. Dessutom är hans pappa alkoholist, så du vet ju att det ligger i generna.

    Om du inte absolut måste ha det här barnet med honom, så skulle åtm jag överväga att inte behålla det. Även för barnets egen skull.

Svar på tråden Är min kille alkoholist?