• Anonym (feg)

    Nätdejting..

    Har aldrig pysslat med nätdejting tidigare men nu när man blivit äldre och har barn så känns det som det "lättaste" sättet" med tanke på att man inte går ut så mycket och så. Har träffat kärleken på jobbet en gång tidigare men i nuläget känns inte det som ett alternativ. 
    Till saken, har börjat nätdejta och får lite meddelanden och leenden och allt vad det är. Har ännu inte hittat någon jag tycker är intressant förutom en -men jag vågar inte ta kontakt. Jag tror han tyckte min profil var intressant eftersom han begärde bild. Lade ut en bild ca två dagar senare men sen dess har jag inte hört något. Jag har även gillat något han skrivit på hans profil en gång men inte skickat något meddelanden eller flirt. 

    Han kanske såg min profilbild och var sedan inte intresserad eller hur funkar det? Någon kille som kan svara? Jag har i de flesta av mina tidigare förhållande varit den som tagit det allra första initiativet till kontakt men här vet jag inte. Känns som att jag förödmjukar mig om jag ska skicka meddelanden och det sedan förblir obesvarat. Konstigt eftersom jag själv struntar i att svara på meddelanden.. Vad gäller mitt utseende så ser jag väl inte direkt alldaglig ut, över medel men ingen fotomodell. Ser snäll ut och något yngre än vad jag är.

    Så är det någon idé att skicka meddelande till denna killen? Om han var intresserad skulle han ha skickat meddelande själv eller finns det killar som är mer avvaktande (som jag)?

    Vilka dumma frågor men nätdejting känns nästan svårare än dejting IRL.

  • Svar på tråden Nätdejting..
  • Anonym (Oj)

    Gud vad allvarligt du tar det! På nätet kan man flörta hejvilt. Det är ju inte som statfolk kommer ha dig som samtalsämne. Låter lite fegt. Skriv till honom!

  • Anonym (feg)
    Anonym (Oj) skrev 2016-02-06 10:20:41 följande:
    Gud vad allvarligt du tar det! På nätet kan man flörta hejvilt. Det är ju inte som statfolk kommer ha dig som samtalsämne. Låter lite fegt. Skriv till honom!
    Fast jag är lite sådan att jag innerst inne blir lite ledsen om man inte får något svar. Jag är nog lite för känslig för nätdejting kanske. Känns inte så schysst heller när jag inte svarar på meddelanden och samtidigt tar åt mig när någon inte svarar på mina.
  • Anonym (trams-smart)
    Anonym (feg) skrev 2016-02-06 10:27:24 följande:
    Fast jag är lite sådan att jag innerst inne blir lite ledsen om man inte får något svar. Jag är nog lite för känslig för nätdejting kanske. Känns inte så schysst heller när jag inte svarar på meddelanden och samtidigt tar åt mig när någon inte svarar på mina.
    Du tycker inte det känns som om du fejkar hela den här tråden då?
  • Anonym (feg)
    Anonym (trams-smart) skrev 2016-02-06 12:17:45 följande:
    Du tycker inte det känns som om du fejkar hela den här tråden då?
    Vad menar du?
  • Anonym (Dejt)

    Kör på!
    Det mesta handlar om hur en person kan få en att känna sig.
    Uppmärksamhet kan inte bli fel, börja på en vänskaplig nivå och sondera terrängen.

  • Anonym (feg)
    Anonym (Dejt) skrev 2016-02-06 14:47:41 följande:
    Kör på! Det mesta handlar om hur en person kan få en att känna sig. Uppmärksamhet kan inte bli fel, börja på en vänskaplig nivå och sondera terrängen.
    Tack för svaret! Jag får jobba lite med mig själv helt enkelt.
  • Anonym (trams-smart)
    Anonym (feg) skrev 2016-02-06 13:48:45 följande:
    Vad menar du?
    Du vet mycket väl vad jag menar.
Svar på tråden Nätdejting..