• SweetJune

    Sunwing alcudia beach (Mallorca) i aug/sep väder?

    Hej!

    Funderar på att åka till Sunwing alcudua beach, Lollo Bernie rum och undrar om själva resmålet är värt pengarna? Har ni varit nöjda? Vår son kommer vara drygt 2,5 och finns platser 19/8 eller 2/9. Är det för varmt att åka den i mitten av aug, dvs 19/8 bättre i början av sep?

    Tacksam för era råd

  • Svar på tråden Sunwing alcudia beach (Mallorca) i aug/sep väder?
  • Kasperina

    Vi var där i mitten av september 2014 och då var det runt 30-35 grader hela tiden, men någon sa att det var ovanligt varmt för september. Jag skulle satsa på september även om jag tror att skillnaden inte är så stor.
    Fantastiskt hotell, bästa jag varit på med barnen, och första gången jag tyckt att bilderna man ser i katalogen inte beskriver tillräckligt bra hur fint det är

  • Kasperina

    Barnpoolen är bitvis skyddad från solen, så det går bra att bada hela dagen, de var mycket snabba på att stänga och rensa när det hände en olycka i den med
    Jag åkte med en sexåring och en nästan-tvååring och båda älskade stället

  • SweetJune
    Kasperina skrev 2016-02-06 14:09:40 följande:

    Vi var där i mitten av september 2014 och då var det runt 30-35 grader hela tiden, men någon sa att det var ovanligt varmt för september. Jag skulle satsa på september även om jag tror att skillnaden inte är så stor.

    Fantastiskt hotell, bästa jag varit på med barnen, och första gången jag tyckt att bilderna man ser i katalogen inte beskriver tillräckligt bra hur fint det är


    Tack för svar! Jag läste att vädret kan bli dåligt fr.o.m. mitten av sep så ni verkar ha haft tur vad valde ni för typ av mat.. All inclusive, la tasca? Vad skulle du tipsa?
  • Kasperina

    Vi bodde i lägenhet och köpte till frukostbuffe, sen åt vi på hotellet några gånger och lagade mat själva en hel del.
    De hade olika buffeer olika dagar så det blir säkert variation även om man åker all inclusive. Det fanns en hel del restauranger längs strandpromenaden en bit bort, och några jättefina inne i hamnen. Det var kanske 2 km att gå dit.

  • Vickan I

    Vi trivdes fantastiskt där och ska tillbaka nu några år senare, men tidigare denna gång. Vi hade också bara frukost och valde att gå till olika mysiga restauranger på kvällarna istället. Lunch gjorde vi ofta uppe på rummet när det också var som starkast sol ute. Vi för lika i år har vi tänkt. Har dock bott i vanligt rum. Det dög mkt bra!

  • SweetJune

    Någon mer som vill dela med sig? Har läst en del dåliga omdömen på tripadvisor så är osäker om vi ska boka eller inte..

  • humlan1977

    Hej hej! 
    Synd att jag inte såg detta tidigare, Vi har varit där i mitten av sep 2014 och var jättenöjda dock hade vi otur och det regnade ett par dagar av vår vecka där. Nu har vi bokat så vi åker den 19/8 och denna gång två veckor. Ska bli underbart. Hur blev det, bokade ni? Kan även tillägga att vi hade La tasca inclusive och var nöjda med det så vi har tagit det igen. 

  • SweetJune
    humlan1977 skrev 2016-05-09 16:03:19 följande:

    Hej hej! 

    Synd att jag inte såg detta tidigare, Vi har varit där i mitten av sep 2014 och var jättenöjda dock hade vi otur och det regnade ett par dagar av vår vecka där. Nu har vi bokat så vi åker den 19/8 och denna gång två veckor. Ska bli underbart. Hur blev det, bokade ni? Kan även tillägga att vi hade La tasca inclusive och var nöjda med det så vi har tagit det igen. [/H

    [quote=76608835][quote-nick]humlan1977 skrev 2016-05-09 16:03:19 följande:[/quote-nick]Hej hej! 

    Synd att jag inte såg detta tidigare, Vi har varit där i mitten av sep 2014 och var jättenöjda dock hade vi otur och det regnade ett par dagar av vår vecka där. Nu har vi bokat så vi åker den 19/8 och denna gång två veckor. Ska bli underbart. Hur blev det, bokade ni? Kan även tillägga att vi hade La tasca inclusive och var nöjda med det så vi har tagit det igen. 


    Hej!

    Jag är gravid igen och är beräknad till slutet av okt 16 så vi väntar med att åka i år tror jag och åker nästa. Hur gammalt är ert barn?

    Du får gärna skriva sen hur ni upplevde vädret/värmen i mitten av aug då vi nog kommer åka i juni el aug/sep då. Fungerar La Tasca bra med barn? Vilket typ av rum ska ni bo i? Vi ville ha Lollo Bernie men med spädbarn blir nog Happy baby bättre. Kul ni ska åka
Svar på tråden Sunwing alcudia beach (Mallorca) i aug/sep väder?