• Äldre 6 Feb 16:16
    1036 visningar
    7 svar
    7
    1036

    söka jobb som 16 år

    Jag är 16 år. Social och arbetsvillig. Vill så gärna kunna jobba lite då o då samt på loven också som jag har. (Börgaj gy efter sommaren) Hade inte varit så dumt att få lite extra pengar.

    Men tydligen är de massa regler hit o dit och jag tycks aldrig få äns ett sommarjobb! Min praktik jag hade ville ha mig som sommar jobbare men jag var för ung (då var jag 15).

    Men de tycks inte kunna ge mig något i år. Har ni något tipps hur jag ska göra för att få affärer intereserade? Hur funkar CV? Vilka ställen får jag jobba på?

  • Svar på tråden söka jobb som 16 år
  • Scoops
    Äldre 6 Feb 16:36
    #1

    Vad vill du jobba med? Alltså vilken typ av extrajobb hade du tänkt dig?
    Min bror jobbade länge med att dela ut tidningar till exempel. Jag vek pizzakartonger på en pizzeria efter skolan och sedan jobbade jag extra på kyrkans ungdomsgård.
    Kolla genom arbetsförmedlingens hemsida, där bör du kunna hitta något sommarjobb redan nu. Skriv ett CV, det finns många bra mallar online om du bara söker på "CV mall". :)

  • Lambda
    Äldre 6 Feb 17:20
    #2

    McDonalds tar in 16 åringar.

  • Äldre 7 Feb 10:49
    #3

    Mcdonnalds tar 17 år. Har kollat

  • Lambda
    Äldre 7 Feb 10:52
    #4
    Lambda skrev 2016-02-06 17:20:25 följande:

    McDonalds tar in 16 åringar.


    Är det olika? Jobbade där för många år sedan visserligen och då hade vi 16 åringar.
  • Äldre 7 Feb 12:03
    #5

    Innan 18 jobbade jag extra med att dela ut reklam ( via sdr) slitigt men tjänade upp till 800kr i månaden. Jobbade även helger i garderob på ungdomsdiscon o festivaler. Städa kontor gjorde jag någon gång.

  • Äldre 7 Feb 12:27
    #6

    Det är lite knepigt då tex vårat företag inte tar in personer under 18. Men du bör kunna fråga på cafeer eller glasskiosker eller liknande. Restauranger brukar vilja att man är 18 också men kanske kan man få jobb i disken? Sommarjobb kan leda till helgjobb och det är dax att börja leta sommarjobb nu.
    Lycka till!

  • Äldre 7 Feb 14:07
    #7

    Tack för tippset!!!!!!

Svar på tråden söka jobb som 16 år