• Äldre 6 Feb 16:23
    409 visningar
    1 svar
    1
    409

    Redan gravid?

    Hej alla fina jag och min kille jag 22 och han 25 planerar en mini vi har haft sex oskyddat 4 dagar innan beräknad äl hade min äl runt den 3e feb och vi började tillverkandet 31a januari och har hållt på tills idag 6e igår vaknade jag av smärta i magen illamående och yrsel det håller i sig idag också har fått ett jättesug på äpplen vilket jag nästan aldrig äter annars vad är det som händer? Kan det möjligtvis vara tidiga gravidsymtom? Jag har hört från familjen att min mamma hade jätte lätt för och bli gravid räckte med att en karl kollade på henne så blev hon på smällen.. :D medans min halvsyster inte kan få barn så lite orolig är man ju vi hoppas ju på en liten mini här oj långt inlägg :)

  • Svar på tråden Redan gravid?
  • Äldre 6 Feb 16:43
    #1
    +1

    Nej du är mest troligt inte gravid om du hade äl den 3e. Du är då på äl+3. Du kan självklart bli gravid eftersom ni haft sex då du tror äl va:) men från äl tar det minst 5 dagar för det befruktade ägget att bilda en blastocyst. Sedan fäster det någon gång mellan äl+6-10 då producerar det hcg som är de hormon man känner av när man är gravid. Men lätt att känna efter när viljan är stark:) ta ett test när du tror du ska ha mens. Lycka till :)

Svar på tråden Redan gravid?