• Äldre 6 Feb 19:43
    1820 visningar
    8 svar
    8
    1820

    Min lilla kille kippar efter luft, hjälp!

    Ibland när min snart två veckors bebis har ätit. Så kräks han o samtidigt kippar efter luft. Jag blir livrädd o får panik! Någon som vet varför?

    Jag får panik o kan inte sova för att jag är rädd att det ska hända när han ligger ner.

    Ska ta upp detta med bvc, men är ju lördag idag så tänkte att någon här kanske vet?

  • Svar på tråden Min lilla kille kippar efter luft, hjälp!
  • Anonym (Ta det lugnt!­)
    Äldre 6 Feb 19:50
    #1

    Jag är barnsjuksköterska och jag tycker att det låter helt normalt. Han är "överfull" och när han kräks så hakar det upp sig med andningen. Helt normalt även om det ser dramatiskt ut! ???? Blir han inte blå eller slapp i kroppen behöver du inte oroa dig.

  • Äldre 6 Feb 19:52
    #2

    Tack för svaret! Han blir inte blå eller så. Men om detta händer när han sover då?

  • Äldre 6 Feb 21:06
    #3

    Hej,

    Så har båda mina gjort från födseln tills de varit 1-1,5 månad ungefär. Låter sjukt läskigt och de ser lite panikslagna ut, men går över snabbt. Ofta efter maten men även ibland "bara sådär"...

    Vet inte varför det är så, men jag tror inte det är något man behöver vara orolig för. Dessutom har jag faktiskt aldrig vaknat av att de gjort så (vaknar av minsta gny) så det verkar vara något de gör i vaket tillstånd...

    Hoppas detta kunde lugna lite. Kram

  • Anonym (Ta det lugnt!­)
    Äldre 6 Feb 21:13
    #4
    Cakes skrev 2016-02-06 21:06:40 följande:

    Hej,

    Så har båda mina gjort från födseln tills de varit 1-1,5 månad ungefär. Låter sjukt läskigt och de ser lite panikslagna ut, men går över snabbt. Ofta efter maten men även ibland "bara sådär"...

    Vet inte varför det är så, men jag tror inte det är något man behöver vara orolig för. Dessutom har jag faktiskt aldrig vaknat av att de gjort så (vaknar av minsta gny) så det verkar vara något de gör i vaket tillstånd...