• Anonym (Kvinna 1)

    Beskriv din orgasm detaljerat

    Beskriv era orgasmer så detaljerat som möjligt, jag är nyfiken på beskrivningar från både män och kvinnor!

    Vad händer i just din kropp när du kommer .... kroppsligt, mentalt och vad händer strax innan, under och efter? Vad är det som får dig att komma?

    Kvinnor:
    Vilken typ av orgasm/er får du? Hur lätt kan du få orgasm? Hur länge kan du få orgasm? 

    Män:
    Till er män vill jag lägga in ett par kluriga frågor att fundera över ...
    Är det verkligen orgasm du upplever eller är det så att du faktiskt bara sprutar?
    Eller är det så att du har förmågan att få flera orgasmer utan sprut eller en kombo av de båda? 

    För de allra flesta tror jag att det blir enkelt men för några kommer detta att bli jätte svårt att förklara så andra förstår (kan själv förklara men få som förstår) men gör ert bästa!

    Let's go!

  • Svar på tråden Beskriv din orgasm detaljerat
  • Anonym (Kvinna 1)
    pappa41760 skrev 2016-02-06 22:48:16 följande:

    Har upplevt båda....


    Toppen, du vet vad jag menar ... undrar hur många andra män som gjort det?
  • Anonym (Kvinna 1)

    Jag har just skrivit och förklarat min upplevelse i ett annat inlägg För mig är det den största njutningen, en gåva jag är så oerhört tacksam att livet gett mig. 

    När jag når den högsta extasen (orgasmerna) tillsammans med mig man så upplever jag något "högre", jag når ett inre som det inte ens finns ord att beskriva.

    Njutningen är så intensiv och långvarig att hela jag skakar på väg upp i orgasmstyrken och krampar i hela kroppen när jag är på väg ner i orgamsstyrkan.

    När jag når de högsta trappstegen blir jag "medvetslös" utåt sätt men när det händer är jag fullständigt inne i mig själv och just då kan jag 
    "se" konturen av min kropp mot en mörkblå bakgrund på något märkligt sätt. Strax innan detta händer och strax efter så upplever jag en intensiv känsla av att vara helt ihopkopplad, kroppsligt och mentalt med min man under "skak- och krampstadiet".

    Jag får så otroligt hårda orgasmer som tar tag i hela min kropp och jag kan komma till och från i timmar. Första gångerna jag blev "medvetslös" så blev min man orolig och kallade tillbaka mig till "mother earth". Men nu låter han mig glida in och ut ur detta tillstånd. När vi är helt klara glider jag in i en annan intensiv känsla av total harmoni och min puls och andning är så långsam att när jag märker det, känner jag mig tvungen att ta ett djupt andetag för annars är jag lite rädd att jag ska sluta andas


    Denna grad av njutning har jag "bara" haft senaste 8 åren, innan dess var min njutning ungefär som de flesta upplever njutning.

    Bara min man förstår mig vad jag upplever, han är ju med och känner det i hela kroppen och i hans kuk. Andra har svårt att förstå, de hör men de förstår inte (har tagit upp detta bl.a. för flera år sedan här på Familjeliv).

    Jag vet att det låter flummigt och när jag första gången upplevde den ultimata extasen så fick jag en chock, både kroppsligt och mentalt. Jag kände mig upplyst för jag hade ingen aning om att det ens var möjligt. Det tog mig massor av timmar och dagar att smälta vad jag faktiskt hade varit med om. Och det bästa av allt ... det har fortsatt och det är alltid såhär varenda gång.

  • Anonym (Gaby)

    Vad hände för 8 år sen som gjorde att du började komma så kraftfullt? Jag kan få starka orgasmer, men de är inte sådär... Mer som en känsla av attåka högt upp med en berg och dalbana och sen kastas ut, eller som en uppbyggnad mot en explosion.

  • Anonym (V)
    Anonym (Kvinna 1) skrev 2016-02-10 19:48:11 följande:

    Jag har just skrivit och förklarat min upplevelse i ett annat inlägg För mig är det den största njutningen, en gåva jag är så oerhört tacksam att livet gett mig. När jag når den högsta extasen (orgasmerna) tillsammans med mig man så upplever jag något "högre", jag når ett inre som det inte ens finns ord att beskriva.

    Njutningen är så intensiv och långvarig att hela jag skakar på väg upp i orgasmstyrken och krampar i hela kroppen när jag är på väg ner i orgamsstyrkan.

    När jag når de högsta trappstegen blir jag "medvetslös" utåt sätt men när det händer är jag fullständigt inne i mig själv och just då kan jag "se" konturen av min kropp mot en mörkblå bakgrund på något märkligt sätt. Strax innan detta händer och strax efter så upplever jag en intensiv känsla av att vara helt ihopkopplad, kroppsligt och mentalt med min man under "skak- och krampstadiet".

    Jag får så otroligt hårda orgasmer som tar tag i hela min kropp och jag kan komma till och från i timmar. Första gångerna jag blev "medvetslös" så blev min man orolig och kallade tillbaka mig till "mother earth". Men nu låter han mig glida in och ut ur detta tillstånd. När vi är helt klara glider jag in i en annan intensiv känsla av total harmoni och min puls och andning är så långsam att när jag märker det, känner jag mig tvungen att ta ett djupt andetag för annars är jag lite rädd att jag ska sluta andasDenna grad av njutning har jag "bara" haft senaste 8 åren, innan dess var min njutning ungefär som de flesta upplever njutning.Bara min man förstår mig vad jag upplever, han är ju med och känner det i hela kroppen och i hans kuk. Andra har svårt att förstå, de hör men de förstår inte (har tagit upp detta bl.a. för flera år sedan här på Familjeliv).Jag vet att det låter flummigt och när jag första gången upplevde den ultimata extasen så fick jag en chock, både kroppsligt och mentalt. Jag kände mig upplyst för jag hade ingen aning om att det ens var möjligt. Det tog mig massor av timmar och dagar att smälta vad jag faktiskt hade varit med om. Och det bästa av allt ... det har fortsatt och det är alltid såhär varenda gång.


    Är det för att han grövre än en Colaburk?
  • Anonym (Kvinna 1)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-02-10 20:03:16 följande:

    Vad hände för 8 år sen som gjorde att du började komma så kraftfullt? Jag kan få starka orgasmer, men de är inte sådär... Mer som en känsla av attåka högt upp med en berg och dalbana och sen kastas ut, eller som en uppbyggnad mot en explosion.


    Jag tror att det beror på flera saker ... jag har alltid varit sexuellt självsäker men samtidigt haft svårt att helt släppa tid och rum. Jag tror att flera saker har utvecklat mig till den jag är idag.

    Jag är dels gift med en man som har en unik fingertoppskänsla och då menar jag inte bara bokstavligt utan helt och hållet - mentalt och kroppsligt! Han beskriver det själv som att han "kopplar" in sig i mig på alla plan och han vet exakt "var" jag är både när det gäller vad som händer i mitt huvud och i min kropp. Dessutom har han en inställning som påverkat mig att tänka annorlunda. Han menar att människan har bara ett liv och varför inte leva det livet fullt ut? Släpp allt som heter skam och blygsel, ta fram dina djupaste och hemligast fantasier och låt dem inte bara stanna vid fantasier, ge dig hän, sätt inte spärrar i huvudet och håll inte tillbaka saker du vill säga men som du tidigare inte vågat sätta ord på, vill du uttrycka dig väldigt snuskigt så gör det osv.. osv. 

    Dessutom njuter han otroligt av att ge mig njutning så även om han kommit efter att vi har haft sex länge så vill han bara fortsätta att ge mig orgasm eller orgasm på alla tänkbara sätt. Eftersom vi har sex så många timmar åt gången så hinner han ofta "vila" upp sig för en andra omgång. Jag brukar säga skämtsamt till min man "att du är guds gåva till kvinnan" men det är så jag upplever det utan att vara någon som tror på gud . Han är den som lyckats få mig dit - där jag är idag. Han har aldrig tvivlat på min förmåga att njuta utan var övertygad om att jag inte gick på min fulla kapacitet. Bl.a. sa han en dag för ca 8 år sedan  "- ikväll ska jag få dig att spruta" och det såg han även till att jag gjorde.

    En annan sak som hände för ca 5 år sedan och som utvecklat mig ännu mer var att min läkare "ordinerade" mig en kurs i Mindfulness för jag har ett väldigt stressigt jobb. 

    Jag gick 12 gånger, tre timmar varje gång och fick ersättning för förlorad inkomst via Försäkringskassan. Mindfuness innebär bl.a. att du ska uppleva allt till fullo, du lär dig att ta in allt du upplever, behålla fokus på det du vill fokusera på utan att bli störd av vad som händer runt dig "t.ex. vad upplever du när du står och vispar en sås?, borstar tänderna?, hur känns duschstrålarna mot din kropp?". Om du reagerar på ljud i omgivningen så lär du dig att släppa det och ta tillbaka ditt fokus på det du fokuserade på. Förutom det så jobbar man mycket med att lära sig att koppla av, fokusera på kroppen och vid varje kurstillfälle så mediterar man, kör kroppsskanningar och jobbar med "andningsankaret" under lärarledd handledning eller till en berättar röst som spelas upp. Jag kan garantera att denna kurs följde med in i sovrummet

    Jag är övertygad om att alla kvinnor har den här förmågan!
  • Anonym (Kvinna 1)
    Anonym (V) skrev 2016-02-10 21:28:18 följande:
    Är det för att han grövre än en Colaburk?
    Normal mot det något större men det räcker med ett lillfinger för mig att komma så här, storleken har ingen betydelse alls (för min del)
  • Anonym (V)
    Anonym (Kvinna 1) skrev 2016-02-11 18:40:20 följande:

    Normal mot det något större men det räcker med ett lillfinger för mig att komma så här, storleken har ingen betydelse alls (för min del)


    16-17 längd 12-13 omkrets? Normalt åt det större hållet...
Svar på tråden Beskriv din orgasm detaljerat