• Anonym (Hur)

    Hur berätta

    Har just fått veta att jag är gravid, med en person som jag har en komplicerad relation till. Vilket innebär att jag måste göra en abort, då jag vägrar genomgå en graviditet i en sån relation (har en sån Erfarenhet sedan tidigare och lovat mig själv att aldrig göra samma tabbe även om barnet i sig inte är det, men livet som medföljde )

    Jag upplever att vi inte står varann särskilt nära, medan i hans värld är det så nära som han kan ha en relation. I vilket fall så känner kag egentligen inte att jag borde berätta något alls, för jag vet att han inte vill eller har möjlighet att ha barn pga extrem självupptagenhet, så mitt beslut kommer stå fast. Men av någon slags respekt tänker jag att han kanske vill ta del av informationen för att göra något uttalande (som förmodligen kommer bli att han inte vill etc). "Räcker" det med ett sms eller är det väldigt oempatiskt? Hur har ni andra gjort? (Nu menar jag om man inte lever i relation till partnern utan ses sporadiskt?)

  • Svar på tråden Hur berätta
  • Anonym (Hur)
    Snövits skrev 2016-02-06 23:21:29 följande:

    Vet han att du är gravid?

    Om han vet kan du bara säga att du har fått missfall.

    Sluta ha sex med en sån man...... bara ett tips.


    Nej han vet inget, det var därför jag undrade, hur/om en bör berätta när man har en sådan relation.

    Jag har haft skydd, så fattar inte riktigt hur detta ens är möjligt men uppenbart att det är.
  • Långbenopluto
    Anonym (Hur) skrev 2016-02-06 23:48:42 följande:
    Nej han vet inget, det var därför jag undrade, hur/om en bör berätta när man har en sådan relation.

    Jag har haft skydd, så fattar inte riktigt hur detta ens är möjligt men uppenbart att det är.
    Ska du ändå ta abort ska du inte säga nåt.....
  • Anonym (Hur)
    Snövits skrev 2016-02-07 00:04:02 följande:

    Ska du ändå ta abort ska du inte säga nåt.....


    Okej, det är inte helt svinigt gjort av mig då? Att inte berätta?
  • Anonym (Blah)
    Anonym (Hur) skrev 2016-02-07 07:18:39 följande:

    Okej, det är inte helt svinigt gjort av mig då? Att inte berätta?


    Men skit i om det är svinigt eller ej, var lika självupptagen som han. Blir du gladare av att veta att han inte vill?

    O föralldel sluta LIGG med honom efter detta. Om du nu inte gillar komplicerade relationer förstås.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Blah) skrev 2016-02-07 10:28:54 följande:

    Men skit i om det är svinigt eller ej, var lika självupptagen som han. Blir du gladare av att veta att han inte vill?

    O föralldel sluta LIGG med honom efter detta. Om du nu inte gillar komplicerade relationer förstås.


    Klart jag inte gillar komplicerade relationer gillar(de) honom, som person. Dessutom var jag inte ute efter en relation i denna fas av mitt liv. Vi var vänner innan och då klickade vi bra, sedan kom attraktionen och vi körde på det så länge det kändes bra. Det är också jag som backat lite från att ta det till något annat pga han inte prioriterar sina relationer och jag vill inte bli sårad, inte för att han är "ond" per say, relationer är bara inte viktiga i hans liv och jag har varit okej med att vi håller den här nivån. Men även som vän borde han ju inte bara dyka upp för att rasta ormen så det är klart att man får vad man sår , bokstavligen !

    Blir förmodligen inget mer ligga nu nej. Inte kul att hamna i denna situation och känna att man är ensam ansvarig och får ta smällen. Synd att det krävs en sådan sak för att fatta! Men då struntar jag i att diskutera detta med honom, tänkte om jag skulle vara schysst nog att slänga ut ett sms, men du har nog rätt, skulle bara innebära ett grisigt svar.
  • Anonym (Blah)

    Ja ibland behöver man hårda smällar i livet för att komma till insikt, vet jag av egen erfarenhet tyvärr. Han är inte schysst, då behöver inte du vara schysst heller. Bra ibland att ge igen med samma mynt.

    Gissar också att er sk vänskap omvärderas efter det här, fast iofs, ni stod ju inte varann så nära.

  • Anonym (Hur)

    Jag kan ju säga att som vän var han 100 resor mer intressant än i en relation, nu visade han bara vilken nörd han egentligen är... Och det känns SKIT att behöva genomgå detta för honom. Speciellt eftersom han märkte att skyddet inte fungerade och sa inte det förrän senare, när det var försent att göra något åt saken. Väldigt nonchalant.

  • Anonym (Hur)
    Anonym (Blah) skrev 2016-02-07 10:51:05 följande:

    Ja ibland behöver man hårda smällar i livet för att komma till insikt, vet jag av egen erfarenhet tyvärr. Han är inte schysst, då behöver inte du vara schysst heller. Bra ibland att ge igen med samma mynt.

    Gissar också att er sk vänskap omvärderas efter det här, fast iofs, ni stod ju inte varann så nära.


    Tack för din ögonöppnare iaf!
  • Anonym (Blah)
    Anonym (Hur) skrev 2016-02-07 14:13:32 följande:

    Tack för din ögonöppnare iaf!


    Det var så lite, bra att jag kunde hjälpa till:)
  • Pentra

    TS, du gör ett logiskt och riktigt beslut i att göra abort. Och, berätta inte något alls för honom, eftersom det med stor sannolikhet kommer att ställa till problem både för dig själv, honom och emellan er. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Hur)
    Pentra skrev 2016-02-07 17:04:46 följande:

    TS, du gör ett logiskt och riktigt beslut i att göra abort. Och, berätta inte något alls för honom, eftersom det med stor sannolikhet kommer att ställa till problem både för dig själv, honom och emellan er. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Tack, hur tänker du med att det kan bli problem mellan oss? Mvh :)
Svar på tråden Hur berätta