• Cymitrios

    "Vårt barn vet inget annat"

    Mitt ex flyttade ifrån mig och bebisen(2 mån) för att starta om sitt nya liv. Jag har frågat honom hur han tror att vårt barn som idag är 1 år och tre månader har påverkats och kommer påverkas av att inte växa upp med båda föräldrarna. Då säger han " barnet vet inget annat". Blir förbannad över detta uttalande.

  • Svar på tråden "Vårt barn vet inget annat"
  • Scoops

    Vad menar du?

    Ska han stanna och bo ihop för barnets skull eller? 

  • IsDimma

    Jo fast det är ju faktiskt sant. Barnet vet inget annat och kommer förmodligen ha mycket lättare att acceptera det än ett barn vars föräldrar separerat när barnet var typ åtta år.

  • fantasy06

    håller med de andra här. Han har ju faktiskt rätt. Jag och sonens pappa skilde oss när han var 7,5 år gammal. Än idag, trots att både jag och sonens pappa har nya respektive, bonusbarn och "nytt" eget barn, kan sonen säga att han önskar att mamma och pappa kunde bli kära igen för han vill bo med oss båda tillsammans.

    Han älskar min sambo och pappans flickvän så det är inte det som stökar, utan han vill bara då att mamma o pappa ska va tillsammans ändå. Hade han däremot varit några månader som i ditt fall så hade han ju inte vetatat något annat och inte kunnat sakna det. 

  • Gravitation

    Han har rätt, han kan inte stanna bara för barnets skull ju.

  • Det kommer bli bra

    Det stämmer att barnet inte vet något annat. Däremot så påverkar ju såklart hur du och ditt ex kan samarbeta om barnets väl och ve nu. Har ni ett barnperspektiv i det ni gör osv... Men å andra sidan skulle barnet också påverkats om ni levt samman men haft en dålig relation tex.

  • Grön elefant

    Men, det är väl inte bara det att han lämnat TS, utan även inte vill ta hand om barnet. Eller? Mina föräldrar skiljdes när jag var bebis och min pappa tog i princip aldrig hand om mig. Det stämmer att man inte vet av något annat, men relationen skadas mellan barn och pappa. En dålig anknytning i barndomen går inte att reparera bara så där.

  • micromat

    Jag och sonens pappa skiljdes när sonen var 6 månader. Trots det önskar han att vi fortfarande skulle bli kära igen och bo ihop. Det trots att det finns bonusföräldrar med i bilden som han älskar.

    Så visst, barnet vet inget annat. Men dom påverkas absolut ut av, det om jag ska gå efter egen erfarenhet. Kanske ännu mer om det inte fungerar föräldrarna sinsemellan.

Svar på tråden "Vårt barn vet inget annat"