• Moudar89

    anställningsavtal utan tillträdesdag

    Jag hade en provanställning för sex månader men efter en månad min chef sa att hon ska göra tillsvidareinställning. Vi görde detta men hon skrev inte  tillträdesdag i kontrakt. Är det viktig? eller tillträdesdag gillar från datum till avtalet.
  • Svar på tråden anställningsavtal utan tillträdesdag
  • Carambolan

    Vanligtvis brukar man inte få ett nytt kontrakt. Det första kontraktet, för sex månader sedan, brukar vara ett avtal om tillsvidareanställning. "Provanställning" är bara en klausul om att det under de första sex månaderna kan sägas upp med kortare uppsägningstid och på andra grunder.

  • Moudar89

    Men hon bytt gamla avtal och höja min lön. Bara det står inte tillträdesdag. Så min fråga behöver jag att säga till henne skriv detta på avtalet eller detta ok?

  • Moudar89
    Carambolan skrev 2016-02-07 08:25:15 följande:

    Vanligtvis brukar man inte få ett nytt kontrakt. Det första kontraktet, för sex månader sedan, brukar vara ett avtal om tillsvidareanställning. "Provanställning" är bara en klausul om att det under de första sex månaderna kan sägas upp med kortare uppsägningstid och på andra grunder.



    Men hon bytt gamla avtal och höja min lön. Bara det står inte tillträdesdag. Så min fråga behöver jag att säga till henne skriv detta på avtalet eller detta ok?


Svar på tråden anställningsavtal utan tillträdesdag