• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 7 Feb 04:40
    3283 visningar
    21 svar
    21
    3283

    Hur ändrar jag på mina ögon som ser så elaka ut?

    Jag vet inte hur många gånger genom hela mitt liv som jag har hört av min mamma att jag har elaka ögon. Går det att operera eller kanske börja använda färgade linser som inte ser så elaka ut som mina egna ögon tydligen gör? Hon har sagt det så många gånger nu och sa det senast idag igen att det ju måste ligga något i att jag har elaka ögon. Det är ju ingen som säger att jag har vackra ögon nånsin så det är ju säkert som hon säger?

    Själv tycker jag att jag har ärvt mina ögon av pappa och hans ser ledsna och mörkblå ut men hon ser ju tydligen något jag inte ser så hon har säkert rätt. Jag vill inte titta någon i ögonen och har aldrig gjort det eftersom att hon sa det här redan när jag var barn. Jag vill inte att andra också ska lägga märke till mina elaka ögon så jag undviker ögonkontakt så mycket jag kan. Jag har iofs spenderat hela mitt liv med att inte titta folk i ögonen sen jag var barn för att jag har skämts för ögonen så jag kan ju fortsätta så förstås om inte ni tror att linser eller en operation kan hjälpa. Tror ni det finns något hopp om att ändra på mina ögon?

  • Svar på tråden Hur ändrar jag på mina ögon som ser så elaka ut?
  • Anonym (Lotta­)
    Äldre 7 Feb 05:03
    #1
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-02-07 04:40:10 följande:

    Jag vet inte hur många gånger genom hela mitt liv som jag har hört av min mamma att jag har elaka ögon. Går det att operera eller kanske börja använda färgade linser som inte ser så elaka ut som mina egna ögon tydligen gör? Hon har sagt det så många gånger nu och sa det senast idag igen att det ju måste ligga något i att jag har elaka ögon. Det är ju ingen som säger att jag har vackra ögon nånsin så det är ju säkert som hon säger?

    Själv tycker jag att jag har ärvt mina ögon av pappa och hans ser ledsna och mörkblå ut men hon ser ju tydligen något jag inte ser så hon har säkert rätt. Jag vill inte titta någon i ögonen och har aldrig gjort det eftersom att hon sa det här redan när jag var barn. Jag vill inte att andra också ska lägga märke till mina elaka ögon så jag undviker ögonkontakt så mycket jag kan. Jag har iofs spenderat hela mitt liv med att inte titta folk i ögonen sen jag var barn för att jag har skämts för ögonen så jag kan ju fortsätta så förstås om inte ni tror att linser eller en operation kan hjälpa. Tror ni det finns något hopp om att ändra på mina ögon?


    Hur gammal är du? Att få höra av sin egen mamma att man har elaka ögon tycker jag inte låter sunt. Du ska inte ändra på något. Du är bra som du är.

    För övrigt,säger din mamma något mer "osunt" om dig?
  • Anonym (-)
    Äldre 7 Feb 07:57
    #2

    Frågan är om det finns något hopp om att ändra på din mamma.

  • Anonym (Tragi­skt)
    Äldre 7 Feb 08:07
    #3

    Usch Vad hemskt av din mamma :(

    För det första så ligger bedömningen av vad som är vackert i betraktarens ögon. DU kan inte styra vad någon annan ska tycka om.

    För det andra, så tror jag att det viktigaste för ett par vackra ögon är faktiskt glädje. Att våga titta folk in i ögonen med en öppen och glad blick är nog det bästa tipset. Givetvis ska du inte operera dig. Nu har ju jag aldrig sett dig, men jag har väldigt svårt att tro att du skulle ha elaka ögon på riktigt. Det där är något din mamma hittat på!

  • Anonym (din mor)
    Äldre 7 Feb 08:44
    #4

    Den som verkar elak är din mamma. Hon har förmodligen inte alla hästarna hemma. Lyssna på mig, det är inget fel med dina ögon, det är din mamma det är fel på.

  • Äldre 7 Feb 09:46
    #5

    Jag säger som flera andra det e din mamma som e elak här om nån. En mamma borde inte göra så men hon har uppenbarligen sagt de till dig så mycket att du börjat tro på det. :(
    Jag har ju aldrig sett dig men betvivlar starkt du skulle ha "elaka ögon". Höj blicken, våga se andra i ögonen och jag lovar dig dom människorna kommer se nåt helt annat än va din mamma slagit i dig.

    Din mamma säger elaka saker till dig och jag hoppas så du skulle kunna konfrontera henne och fråga varför hon gör så. Fråga varför hon e elak mot dig.
    Men viktigast av allt höj blicken och va glad över dina ögon!

  • Äldre 7 Feb 12:16
    #6

    Jag håller med de andra om att det är din mamma som gjort fel. Det kanske är så att hon tycker att din pappa var elak mot henne och då blir dina ögon elaka per definition. Det har med henne att göra, inte dig.

  • Äldre 7 Feb 12:41
    #7

    @TS: Har du tagit upp det här med din pappa nån gång? Vad säger han om det här?

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 7 Feb 14:09
    #8

    Din mamma är en subba .

  • Äldre 7 Feb 14:37
    #9

    Är övertygad du inte behöver ändra dina ögon... Herregud , hur mår din mamma egentligen?

    Nu vet jag inte hur gammal du är , men en sådan människa som din mamma behöver du inte ha i ditt liv.Inte möjlighet att bo hos din far? 

    Ta hand om dig TS , usch och fy fan för föräldrar som nervärderar sina barn , pga utseende eller annat ...


    r
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 16:23
    #10
    Anonym (Lotta) skrev 2016-02-07 05:03:04 följande:
    Hur gammal är du? Att få höra av sin egen mamma att man har elaka ögon tycker jag inte låter sunt. Du ska inte ändra på något. Du är bra som du är.

    För övrigt,säger din mamma något mer "osunt" om dig?
    Det är nästan pinsamt att säga hur gammal jag är men jag är inte en tonåring som bor hemma längre. Min mor har sagt många, många saker som verkligen inte är snälla men jag är så van att höra det att jag knappt reagerar men ibland blir jag ledsen som igår när jag för miljonte gången påmindes om att jag har elaka ögon.

    Jag brukar sminka ögonen på ett sätt som jag tror får dom att se lite mindre elaka ut och så älskar jag solglasögon och har det nästan alltid för då ser ju ingen mina ögon. Jag kan slappna av mer när jag kan ha mörka solglasögon.
    Anonym (-) skrev 2016-02-07 07:57:46 följande:
    Frågan är om det finns något hopp om att ändra på din mamma.
    Svaret är nog nej på den frågan eftersom att människor nästan aldrig förändras?
    Anonym (Tragiskt) skrev 2016-02-07 08:07:20 följande:
    Usch Vad hemskt av din mamma :(
    För det första så ligger bedömningen av vad som är vackert i betraktarens ögon. DU kan inte styra vad någon annan ska tycka om.
    För det andra, så tror jag att det viktigaste för ett par vackra ögon är faktiskt glädje. Att våga titta folk in i ögonen med en öppen och glad blick är nog det bästa tipset. Givetvis ska du inte operera dig. Nu har ju jag aldrig sett dig, men jag har väldigt svårt att tro att du skulle ha elaka ögon på riktigt. Det där är något din mamma hittat på!
    Hon tycker nog ingenting är fint hos mig varken gällande personlighet eller utseende. Jag har så oerhört svårt att titta någon i ögonen men det är säkert som du säger att man ska se glad ut och titta på någon men jag kan inte. Glada ögon har jag aldrig haft utan dom har alltid sett ledsna ut. Det är sorgligt för mig att se på bilder från när jag var liten för redan där såg mina ögon så sorgsna ut.




Svar på tråden Hur ändrar jag på mina ögon som ser så elaka ut?