• Äldre 7 Feb 13:28
    428 visningar
    5 svar
    5
    428

    Gynekolog?

    Jag har under de senaste månaderna blivit förvånad. På mitt jobb jobbar mest kvinnor 45+. Själv är jag 40. Alla har gynekolog och springer dit titt som tätt känns det som. Själv har jag ingen gynekolog jag går till, och har varit till en en gång i livet för kraftiga blödningar (men det ansågs helt normalt så det blev inga mer besök). Har vi kvinnor verkligen så mycket gynekologiska besvär? Eller är det jag som helt enkelt har tur då jag fått vara frisk?


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Gynekolog?
  • Caramb­olan
    Äldre 7 Feb 13:57
    #1

    Jag har förvånats över detsamma. Sist jag skulle boka tid frågade de redan i telefon om jag hade några besvär eller om det bara var "en vanlig rutinbesiktning" jag ville göra. Varför?

  • Äldre 7 Feb 14:22
    #2

    Jag har haft mycket besvär och således sprungit hos gyn en del. Det är ju olika det där. Men cellprov gör ni väl regelbundet hoppas jag! :)

  • Äldre 7 Feb 14:30
    #3
    glutten skrev 2016-02-07 14:22:28 följande:
    Jag har haft mycket besvär och således sprungit hos gyn en del. Det är ju olika det där. Men cellprov gör ni väl regelbundet hoppas jag! :)
    Naturligtvis gör man cellprov, men det behöver man inte springa till gynekologen för. Går lika bra på en barnmorskemottagning!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Äldre 7 Feb 14:52
    #4
    CinnamonGirl skrev 2016-02-07 14:30:39 följande:
    Naturligtvis gör man cellprov, men det behöver man inte springa till gynekologen för. Går lika bra på en barnmorskemottagning!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
    Ja, definitivt!
  • Äldre 7 Feb 15:08
    #5

    Nu har jag ingen gyn som jag alltid går till men skulle vilja hitta en som känns bra.

    Jag får tex bv inland eller tex svamp. Jag har haft och har problem med cystor ibland osv

Svar på tråden Gynekolog?