• Äldre 7 Feb 16:47
    10760 visningar
    161 svar
    161
    10760

    Varför föreslår regeringen någonting som är helt meningslöst? Förstår inte syftet... snälla förklara för mig

    Socialdemokraternas lösning på den svåra flyktingsituationen i Sverige:
    Skicka tillbaka cirka 80.000 asylsökande ifrån Sverige till sina hemländer

    Hur ska detta lösas i praktiken då flertalet av de asylsökandes hemländer vägrar att ta emot sina egna medborgare? De släpps inte in i sina hemländer och måste därför återvända till Sverige med nästa flyg.

    Vad är då meningen med detta lagförslag? När det i praktiken är helt verkningslöst.

    Tacksam för en förklaring.

  • Svar på tråden Varför föreslår regeringen någonting som är helt meningslöst? Förstår inte syftet... snälla förklara för mig
  • Äldre 7 Feb 17:12
    #1

    Ingen som kan förklara hur regeringen tänkt lösa ovanstående problematik?

  • BCH52
    Äldre 7 Feb 17:25
    #2

    Väldigt svårt för de flesta av oss på Familjeliv att ge ett korrekt svar på den frågan. Föreslår att du skickar frågan till ansvarigt departement. När det gäller migration tror jag att det är Justitiedepartementet.

    De svar du kan få här blir nog mest sådant man tror och man tycker.

  • Äldre 7 Feb 17:28
    #3
    BCH52 skrev 2016-02-07 17:25:37 följande:
    Väldigt svårt för de flesta av oss på Familjeliv att ge ett korrekt svar på den frågan. Föreslår att du skickar frågan till ansvarigt departement. När det gäller migration tror jag att det är Justitiedepartementet.
    De svar du kan få här blir nog mest sådant man tror och man tycker.
    Tack för tipset!
  • dennis­99
    Äldre 7 Feb 17:35
    #4
    Migrationsverket har ju inte precis imponerat tidigare.

    Artikeln (se länk) visar att svenska folket äntligen har vaknat.
    95 % håller med om innehåller i artikeln, enligt min mening borde det vara 100 %.

    Förhoppningsvis får snart folkets vilja genomslag på politiken !

    Bra att det sätts press på migrationsverket att göra något åt situationen !

    www.aftonbladet.se/debatt/article22198632.ab
  • Äldre 7 Feb 17:39
    #5

    De säger inte att de SKA skicka hem 80 000. De säger att det ska göras individuell asylprövning och de som inte har asylskäl ska skickas tillbaka. Eftersom det kommit så många så kan det bli upp mot 80 000 som nekas asyl. Så de har inte brstämt något nytt alls. Däremot har de förvarnat och tillsatt resurser för att kunna klara det hårda trycket.

  • Äldre 7 Feb 17:42
    #6
    Rani skrev 2016-02-07 17:39:07 följande:
    De säger inte att de SKA skicka hem 80 000. De säger att det ska göras individuell asylprövning och de som inte har asylskäl ska skickas tillbaka. Eftersom det kommit så många så kan det bli upp mot 80 000 som nekas asyl. Så de har inte brstämt något nytt alls. Däremot har de förvarnat och tillsatt resurser för att kunna klara det hårda trycket.
    Ok, men om det bedöms att de som nekas asyl ska skickas tillbaka, hur ska det gå tillväga? Om de asylsökandes hemländer vägrar att ta emot dem?
  • dennis­99
    Äldre 7 Feb 17:45
    #7
    JohnSmith skrev 2016-02-07 17:42:21 följande:
    Ok, men om det bedöms att de som nekas asyl ska skickas tillbaka, hur ska det gå tillväga? Om de asylsökandes hemländer vägrar att ta emot dem?
    Onekligen är man ju rädd för att det är mycket snack och lite handling.

    Det är nästan lite komiskt när Löfvén säger att han känner att han är på rätt väg.

    Dessutom kan jag tycka det är märkligt att man inte stänger gränsen helt.
    Sverige har tagit alltför stor del av ansvaret. Nej tack till 140 000 nya ensamkommande män.

    När ska omfördelningen till andra EU-länder ske...kan Morgan eller Steffe svara på det ???
  • Äldre 7 Feb 17:47
    #8
    JohnSmith skrev 2016-02-07 17:42:21 följande:

    Ok, men om det bedöms att de som nekas asyl ska skickas tillbaka, hur ska det gå tillväga? Om de asylsökandes hemländer vägrar att ta emot dem?


    Vilka länder är det som intr tar emot menar du?

    Det här är alltså så man alltid gjort. Uppenbarligen har man ju lyckats tidigare eftersom många skickats tillbaka.
  • Äldre 7 Feb 17:49
    #9
    dennis99 skrev 2016-02-07 17:45:44 följande:

    Onekligen är man ju rädd för att det är mycket snack och lite handling.

    Det är nästan lite komiskt när Löfvén säger att han känner att han är på rätt väg.

    Dessutom kan jag tycka det är märkligt att man inte stänger gränsen helt.

    Sverige har tagit alltför stor del av ansvaret. Nej tack till 140 000 nya ensamkommande män.

    När ska omfördelningen till andra EU-länder ske...kan Morgan eller Steffe svara på det ???


    Du ska nog inte beskylla dem för det. Den svenska regeringen jobbar för en omfördelning. Det är Slovakien, Ungern och alla andra länder som inte vill ha flyktingar du ska vara sur på.
  • dennis­99
    Äldre 7 Feb 17:53
    #10
    Rani skrev 2016-02-07 17:49:45 följande:
    Du ska nog inte beskylla dem för det. Den svenska regeringen jobbar för en omfördelning. Det är Slovakien, Ungern och alla andra länder som inte vill ha flyktingar du ska vara sur på.
    Känns tryggt att de "jobbar på det"
    Tycker du att Löfvén är känd för att leverera ? 
    Jag tycker knappt han har synts alls sista tiden, har han fortfarande jullov ?
    Hörde något om att han säger att han känner att han är på rätt väg.

    Med de intryck regeringens "nya vänner" har gjort i Sverige och Tyskland känns det som att övriga EU-länder står med öppna armar för att ta emot några hundratusen av våra ensamkommande män....visst ?
Svar på tråden Varför föreslår regeringen någonting som är helt meningslöst? Förstår inte syftet... snälla förklara för mig