• Anonym (Lina)
    Äldre 7 Feb 17:11
    6477 visningar
    41 svar
    41
    6477

    Hon ska ha saker hela tiden!

    Hej. Min sambos barn ska alltid ha saker. Har man själv något eller pratar om något så säger hon direkt "Kan jag få!?", "Jag vill haaa!" osv. Hon säger ofta, innan hon ens har börjat äta sin mat, att hon vill ha mer sen. Efter dagis kan hon säga "Kan jag få två stycken mackor?!". Vid kalas eller något så kan hon säga "Jag ska ha mer", "Jag vill ha mest", "Kan jag få rosen?" osv. Hon tjatar och tjatar. Varför ska hon alltid ha allt? Hon får inte alltid allt hon vill ha, hon får oftast nej - så varför ska hon alltid ha så mycket och varför nöjer hon sig aldrig med det hon får? Både jag och min sambo tycker beteendet inte är okej.

  • Svar på tråden Hon ska ha saker hela tiden!
  • Anonym (C)
    Äldre 7 Feb 17:15
    #1

    Låter väl som de flesta ungar. Växer ju bort när ungarna förstår att man inte får allt man vill ha.

  • Äldre 7 Feb 17:18
    #2

    Varför får hon nästan alltid nej?

  • Anonym (Lina) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 17:19
    #3
    smulpaj01 skrev 2016-02-07 17:18:10 följande:

    Varför får hon nästan alltid nej?


    För att vi snart ska äta, för att hon frågar efter godis när hon inte får osv.
  • Äldre 7 Feb 17:24
    #4

    Det låter som ett helt vanligt barn :)

  • Äldre 7 Feb 17:31
    #5

    Hon är ett barn. Barn vill ha saker. Det blir bättre med åren:)

  • Äldre 7 Feb 17:35
    #6

    låter som ett vanligt barn växer bort som sagt men ganska milt problem ändå Flört

  • Anonym (Kl)
    Äldre 7 Feb 17:37
    #7

    Min son hade en period när han tom grät innan alla tagit till sig av middagsmaten för att han var rädd att inte hinna få portion nr 2.

  • Anonym (T)
    Äldre 7 Feb 18:09
    #8

    Du har ingen större erfarenhet av barn va?

    Helt normalt!

    Om man vill ha mer eller mest, varför inte säga det då? Barn har inte lärt sig att tänka några steg längre, än, det kommer

    Tro mig både du och sambon hade en sån period när ni var barn!

  • Anonym (Lina) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 18:32
    #9

    Nej (T), jag har ingen erfarenhet av barn sedan tidigare.

    Men då förstår jag på era svar att det är vanligt barnbeteende! :) Tack för era svar!

  • Anonym (Mam)
    Äldre 8 Feb 10:02
    #10
    Anonym (Lina) skrev 2016-02-07 18:32:11 följande:

    Nej (T), jag har ingen erfarenhet av barn sedan tidigare.

    Men då förstår jag på era svar att det är vanligt barnbeteende! :) Tack för era svar!


    Det är inte lätt med andras barn, särskilt inte om man inte har egna. Jag hade syskonbarn och kompisars barn som enda erfarenhet men man ser upplever sällan så mycket av deras sämre sidor som med en partners barn.
Svar på tråden Hon ska ha saker hela tiden!