• Anonym (Gammal)

    Hjälp mig, jag jämför mig hela tiden med andra.

    Hjälp mig, jag jämför mig hela tiden med andra.

    Till exempel jag är 24 år och ska börja på universitet ganska snart, jag jämför mig hela tiden med andra unga personer som började när dom var 19 år och är nu läkare/jurist/civilingenjör/civilekonom osv... Jag känner mig gammal, vad kan man göra åt det?

  • Svar på tråden Hjälp mig, jag jämför mig hela tiden med andra.
  • Anonym (Deppig)

    Gjorde samma misstag som du vilket gjorde att jag hoppade av skolan. Chalmers. Klarade inte av att jag e gammal. Detta är ENDAST i ditt huvud. Ingen bryr sig. Det förstod inte jag

    Nu miserabel 36år fortf personlig personlig assistent. När jag tänker tillbaka herregud 25 är ju en bebis! Gör i te mitt misstag please du kommer va förstörd.

    100% säker att om några år tänker jag tillbaka 38 är inte alls gammalt eller försent att börja mitt liv.

  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Deppig) skrev 2016-02-07 18:03:19 följande:

    Gjorde samma misstag som du vilket gjorde att jag hoppade av skolan. Chalmers. Klarade inte av att jag e gammal. Detta är ENDAST i ditt huvud. Ingen bryr sig. Det förstod inte jag

    Nu miserabel 36år fortf personlig personlig assistent. När jag tänker tillbaka herregud 25 är ju en bebis! Gör i te mitt misstag please du kommer va förstörd.

    100% säker att om några år tänker jag tillbaka 38 är inte alls gammalt eller försent att börja mitt liv.


    Aa så tänker nog alla, när man är 35 tycker man 25 är ungt, när man är 25 tycker man 15 är ungt osv.
  • Anonym (Deppig)

    Man är iaf aldrig för ung/gammal att leva och nå sina mål

  • Anonym (Äsch)

    Känner då flera som varit äldre än så när de börjat och t.o.m ganska mycket äldre. 24 är ingen ålder vad gäller nånting-det är ungt.  Glad

  • Anonym (Oj oj)

    Fy fan vad de kommer ångra sig? De lär inte tycka sin utbildning är kul när de fyller 30. Du kan verkligen ta det lugnt. Tro mig.! Man ska bara jämföra sig med sig själv - då blir man mer omtyckt också o en jävla massa stress släpper. Börja med löpning om du inte gör det, då kommer du in i det tänket.

  • My Sigma

    Finns många som börjar plugga senare i livet, kanske särskilt läkare, sjuksköterska, psykolog, lärare... De är inte den typiska studenten, men tillräckligt många för att det inte ska kännas konstigt alls. Har undervisat en del på universitet och min erfarenhet är att de äldre studenterna ofta både är smartare och mer motiverade än genomsnittet. Kör hårt, kommer gå super!

Svar på tråden Hjälp mig, jag jämför mig hela tiden med andra.