• Nova Starlight

    Jag är inte lat utan sjuk!

    I flera år har jag fått höra hur lat jag är. Att jag gör mig till och att jag fejkar med att vara sjuk när det är tvärtom. Jag fejkar när jag säger att jag mår bra. 

    Jag är diabetiker, lider av Nickelallergi, panikångest och depression samt av Fibromyalgi. När jag fick den sistnämnda diagnosen blev jag faktiskt glad för jag fick ett namn för min åkomma. Jag är faktiskt sjuk! Sen hade jag önskat att jag inte hade haft det.

    Jag vet inte så mycket om själva sjukdomen egentligen utan har fått läsa mig till en hel del och när jag läser så faller den ena pusselbiten efter den andra på plats. 

    Sjukdomen är individuell, men hur påverkar sjukdomen dig? Jobbar du? 

    Själv går jag hemma och har gjort det i några år. Jag är inte sjukskriven utan har valt att gå hemma för att inte bränna ut mig totalt på en arbetsplats som jag så många gånger har gjort tidigare. 


  • Svar på tråden Jag är inte lat utan sjuk!
  • Anonym (?)
    viseversa skrev 2016-02-07 19:21:31 följande:

    Och hur försörjer du dig?


    Undrar jag också......
  • Långbenopluto
    Nova Starlight skrev 2016-02-07 21:23:38 följande:

    Jag väljer att må så bra som möjligt så länge jag kan göra det. Ingen mår bra av att jag tar slut på mig själv.


    Det var inte det vi frågade.....
  • Anonym (Julia)

    Jag har fibromyalgi. Har även ME. Har haft det i många år. Jobbar nu 50% sedan 1 år tillbaka. Ibland är jag så dålig att jag är helt sjukskriven.

    Undrar också hur du försörjer dig. Bor du hos dina föräldrar eller har du en gubbe som försörjer dig.

  • Anonym (Mmm)

    Men hon orkar sina barn ja är inte det viktigare än att orka jobba? Hon kanske inte orkar båda vad ska hon då välja?? Och dessutom kanske hon fått diagnosen efter hon fått sina barn och inte visste det innan...

Svar på tråden Jag är inte lat utan sjuk!