• FruFalk

    Barn vs pengar... Varför?!?

    I tre år har jag längtat efter barn.... Men pga arbetslöshet och studier har detinstä blivit så... Min man vill att vi båda ska ha jobb o stabil inkomst..... Åh ja, det låter så bra.... Så förbaskat rationellt o smart!

    Men jag vill ha nu, nu, nu!! Är 28 år i år, vänner i samma ålder har minst ett barn.

    Jag pluggar nu. Har ca 2 år kvar (sfi-lärare är det tänkt jag ska bli) men tanken på att vänta två år och mer än så, dels för att jag måste få tag i ett jobb o dels för att det kan ta tid att bli gravid... Jag får ångest och blir så deprimerad av att tänka på att jag måste vänta lika länge till som jag hittills väntat....

    Är jag dum att känna så här? Ska jag ignorera mina mammakänslor totalt o gå på min mans linje o vara rationell? Han har jobb och stabil inkomst, jag studerar. Vi lever tämligen spartanskt o är inte de som bidrar till svenskt näringslivs blomstrande....

    Ska jag försöka bearbeta honom, eller är jag helt puckad som ger efter för mina mammakänslor? Känner mig så splittrad....

    Har kopparspiral insatt. Jag hatar den, har djävulsk mensvärk och djävulsk ägglossningsvärk som ständigt påminner mig om att jag inte är gravid. Det lilla aset som gör det omöjligt för mig att bli gravid är som handbojor....

  • Svar på tråden Barn vs pengar... Varför?!?
  • StarTrust
    Snövits skrev 2016-02-08 06:44:10 följande:

    Ja, din mans tankar är väldigt bra.


    Instämmer!
  • Jw83

    Din make har rätt. Dina tankar är väldigt själviska. Självklart ska barnet ha föräldrar som har råd att dela på föräldraledigheten, som båda verkligen vill ha barn och få slippa kastas in på dagis som ettåring. :) Dessutom ska ni kunna vara föräldralediga och ge barnet en trygg och stabil uppväxt även om din make blir sjuk eller arbetslös. :)