• Cocomania

    Skaffa barn med någon man vill leva med hela livet?

    Ni som valt att skaffa barn med någon, tänker ni att det är den personen ni kommer leva med resten av era liv?

  • Svar på tråden Skaffa barn med någon man vill leva med hela livet?
  • Rani

    Eftersom vi är gifta så får jag väl svara ja. Det är min förhoppning. Men man kan ju aldrig veta vad som händer. Jag är också realist och inser att det fknns en risk att så inte är fallet. Därför skulle jag t ex aldrig skaffa fler barn än det antal jag skulle klara av att leva själv med och samtidigt tycka om mitt liv. För mig är det två stycken.

  • Carambolan

    Jag hoppas det, men när vi valde att skaffa barn så var det framförallt för att jag tror att min partner och jag kommer att kunna vara riktigt bra föräldrar tillsammans även om vi skiljer oss.

  • Misscaswell

    Det är absolut min förhoppning, men framför allt är han någon jag kan tänka mig att ha en medförälder-relation med för resten av mitt liv.

  • Anna b1979

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 17år ska gifta oss till sommaren och även få vårt 4 barn till sommaren. Han är mitt livs kärlek precis som jag är hans. Vi har känt varandra sen dagis och alltid funnit för varandra.

  • Mrs Moneybags

    Det vet man ju aldrig, men man måste känna sig säker på att man kan vara föräldrar tillsammans i resten av livet. För hur det än blir med äktenskapet/förhållandet, så måste man komma överens de första 18 åren och sedan ska man ses vid varenda födelsedag, ta hand om barnbarn och gå på deras födelsedagar, bröllop med mera hela livet.

    Min mamma brukar alltid säga att den man skaffar barn med är man gift med hela livet, och det ligger något i det. 

  • Pkb

    Ja det var tänkt så både med den första och nu med den andra, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.

  • Natulcien

    Ja, så tänker jag. Man kan såklart aldrig veta vad som händer. Det händer ju saker hela livet som är oförutsedda och garantier finns inte. Men ambitionen är såklart att det är han och jag nu. Att skaffa barn med någon man är osäker på om man vill leva med är för mig heltokigt och otänkbart.

  • Sommar15

    Eftersom relationen får sig en REJÄL prövning den första tiden med spädbarn och bebis så absolut! :)

    Klart man ska vara realist, men vid minsta tvivel på att det är mannen (eller kvinnan) i ditt liv skulle jag aldrig försöka få barn med den personen. Ambitionen måste vara livet ut och det måste kännas 110% rätt, annars tror jag man gör sig själv och partnern en otjänst att göra ett så stort commitment och gå igenom så många tuffa perioder som vid barnskaffande och bebistid.

  • Connie07

    Nej,man behöver inte vara "gift"med den man skaffar hela livet.Vet många som inte har någon kontakt med varandra,fast dom har barn tillsammans

Svar på tråden Skaffa barn med någon man vill leva med hela livet?