• TopSecretMe

    Skulle du vara OTROGEN?

    Hejsan, jag startar en tråd i fråga om du med din personlighet skulle kunna vara otrogen?

    Jag är nyfiken på vilka människor är liksom, skulle du vara otrogen mot din partner? Skulle du kunna vara otrogen utan att få skuldkänslor? Har du varit otrogen? Har du varit otrogen utan skuldkänslor? 

    Ja fyll på med text.

  • Svar på tråden Skulle du vara OTROGEN?
  • MammAmma

    *Skulle du vara otrogen mot din partner? - Nix, aldrig.

    *Skulle du kunna vara otrogen utan att få skuldkänslor? - Absolut inte.

    *Har du varit otrogen? - Nej.

    *Har du varit otrogen utan skuldkänslor? -

    Allt snack om att vem som helst kan trilla dit under 'rätt' omständigheter är bs.

  • LillaLoppi

    Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att _kunna_ vara otrogen. Det är moraliskt förkastligt, plus att jag har en spärr som gör att... - det helt enkelt inte går!

  • fluu
    MammAmma skrev 2016-02-08 09:03:38 följande:
    *Skulle du vara otrogen mot din partner? - Nix, aldrig.
    *Skulle du kunna vara otrogen utan att få skuldkänslor? - Absolut inte.
    *Har du varit otrogen? - Nej.
    *Har du varit otrogen utan skuldkänslor? -
    Allt snack om att vem som helst kan trilla dit under 'rätt' omständigheter är bs.
    Precis!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • S c h n a

    Det beror på. Om jag har en personlighet som faller för frestelser? Definitivt. Är jag intelligent nog att hitta strategier för att inte göra det? Definitivt. Om jag har en spärr för att såra den jag älskar? Deeeefinitivt.

    När det gäller skuldkänslor skulle jag säga att det hänger helt på hur respekterad jag känner mig. Att jag ska vara exklusiv måste man förtjäna, det är ingen rättighet bara för att vi har känslor för varandra. Utgår han att vi är exklusiva ifall inget annat sägs, tänker jag utgå från att vi inte är det tills något annat sägs.

    Men om vi bestämt det så har han förtjänat min exklusivitet, och jag hans, och då håller jag det. Skulle jag mot förmodan vilja något annat, så säger jag det.

    Jag kommer alltid vilja behandla den jag älskar som han vill bli behandlad, så länge det är ömsesidigt.

  • Mightmare

    Jag har varit otrogen så ja det skulle jag. Men inte utan skuldkänslor för jag har känt mycket skuld och gör fortfarande.

Svar på tråden Skulle du vara OTROGEN?