• Elvan

    schema

    Nu är de så här att min chef vägrar att förstå att jag vill ha ett schema...

    Så min fråga är finns de nå bra program å göra ett på internet. ?

    Tänkte göra ett å kasta fram framför näsan på han.

  • Svar på tråden schema
  • mammamattefru

    Xcell väl. Men du ska enl lag ha ett schema 14 dagar i förtid, finns det inte har du alltså rätt att vara hemma med full betalning.

  • Carambolan

    Hur detaljerat behöver det vara? Start- och sluttid och tid för lunch kan du ju plotta in i en enkel tabell i word, men finns det massa andra saker som måste in?

  • sportpappa

    Om du kan göra ett schema själv så behöver du väl inte få ett från chefen. Då har du ju redan fått dina arbetstider, dvs. du har ett schema.

  • Elvan

    Han menar ju på att de inte går att göra ett schema.

    Därför jag vill göra ett å bevisa .

    Jag är trött å inte veta när jag börjar förens kvällen innan.

    Å ännu tröttare på att aldrig veta när jag slutar ..

    Jag har väll inte rätt att göra ett dom ska följa men om jag lyckas övertyga så borde de ju kanske fungera .. ????

  • nnnnnnnn

    Hur är det ens möjligt att ha en fungerande verksamhet om man inte vet när de som arbetar ska börja eller sluta?

    Jag hade gjort schemat i Excel, det är nog smidigast.

  • sportpappa
    Elvan skrev 2016-02-12 10:35:30 följande:

    Han menar ju på att de inte går att göra ett schema.

    Därför jag vill göra ett å bevisa .

    Jag är trött å inte veta när jag börjar förens kvällen innan.

    Å ännu tröttare på att aldrig veta när jag slutar ..

    Jag har väll inte rätt att göra ett dom ska följa men om jag lyckas övertyga så borde de ju kanske fungera .. ????


    Självklart går det att göra ett schema. Du behöver inte göra ett för att han ska förstå det. Det han menar är väl att eftersom han inte vet hur du ska jobba mer än någon dag i förväg så går det inte att göra ett schema.

    Om man ska göra ett schema så behövs inget program. Det räcker med penna och papper.

    Börja med att ta reda på om chefen vet när du ska arbeta och hur långt fram i tiden som han känner till att du ska göra det. Sen tar du reda på vilka turer ni har. Är de fasta eller ändras de hela tiden?
    Vad är anledningen till att chefen inte känner till när ni ska arbeta och mellan vilka tider?
Svar på tråden schema