• Snuffe

    Hamnat fel

    Jag fick igår på sjukhuset veta att jag är gravid i 6 veckan.
    Som om det inte räckte som chock så visar det sig att barnet har hamnat fel det är inte i livmodern utan det har fastnat på vägen till. Så det sitter emellan ungefär vid äggledarna :'( är det någon som har varit med om det för jag är riktigt orolig och rädd. :(

  • Svar på tråden Hamnat fel
  • Vickan I

    Beklagar verkligen. Låter som ett utomkvedshavandeskap. Finns massa trådar om det här på FL eller om du googlar. Antar att du kommer opereras? Förstår att du är chockad och ledsen, men vilken tur att det upptäcktes att det sitter fel. Jag har också haft ett utomkveds. Tyvärr inte jätteovanligt, men för de flesta går allt mkt bra och de lyckad även bli gravida igen sedan också.

  • Snuffe

    Om jag inte har fått ett missfall det får jag svar på onsdag :(
    Plus att jag hade mens i januari så förstod inte läkarna heller hur jag kunde vara gravid när jade haft den. Det är 1 på 100 att det händer. Tydligen så var jag 1 :(

  • Vickan I

    Konstigt att läkaren sade så. En blödning som kan tas för mens, fast man är gravid är inte jätteovanligt på något sätt.

  • Snuffe

    Dom sa jag skulle åka in om smärtan blev så illa att jag bara ville ligga i sängen

  • Snuffe

    I Torsdags opererades jag för att se vart fostret hade hamnat. Det var som läkarna trodde satt fast vid äggledarna och fostret hade vuxit mycket. Trodde inte det gick men tydligen så gick det.
    Eftersom fostret låg och tryckte på äggledaren så var dom tvungna att ta bort min ena äggled.
    På kvinnokliniken sa dom att det skulle gå över på några dagar. Och så slutade det med operation :(

  • Aleeexa

    Jag åkte in akut 2008 pga utomkveds. Jag visste då inte att fostret satt fel , och jag hade gått länge med ont i magen (ena sidan). Jag blev näst intill förlamad i vänster ben. Fick åka in med ambulans, där det visade sig att äggledaren brustit. Jag förlorade massa blod och dog på operationsbordet - och veckorna efter operationen var en mardröm. Hade jag bara lyssnat på varningssignalerna och sökt vård tidigare hade det inte behövt bli så drastiskt.
    Men, idag är jag gravid igen, vecka 14 och den lill* sitter där den ska.
    Utomkveds är inte jätteovanligt.

  • Snuffe

    Ja visst är det tråkigt när detta händer.

    Hur svullen var du efter? Det är snart 3 veckor sedan jag gjorde operationen men är fortfarande jätte svullen på magen. Hur lång tid tar det innan det går ner?

Svar på tråden Hamnat fel