• Äldre 8 Feb 09:07
    1552 visningar
    10 svar
    10
    1552

    VUL sprutdag 7-8

    Hej

    Jag skulle vilja höra lite vad ni tror, håller på med Ivf nr 3 och började med Menopur 1/2

    Idag var det dags för VUL och det visade sig att jag hade 9 blåsor på höger sida och 6-7 på vänster, den minsta var 12mm och de största 6 blåsorna var 17 mm resten låg på ca 14-15 mm

    Fick ingen ny tid för VUL och läkaren sa att beroende på blodprovet blir det snart äggplock.

    Men nu till frågan, är det inte tidigt med äggplock snart? Förut har jag sprutat typ 14 dagar och gått på minst två VUL innan.

    Nervös

  • Svar på tråden VUL sprutdag 7-8
  • Äldre 8 Feb 10:58
    #1

    Det har ju med storleken på blåsorna att göra. Är de runt 17 krävs det troligtvis bara någon sprutdag till innan man kan plocka. Att du sprutat flera dagar vid tidigare försök har ju egentligen ingen betydelse. Det är ju storleken man går efter och nu har de uppenbarligen växt snabbare än tidigare

  • Äldre 8 Feb 11:50
    #2

    [quote=76315338][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-08 10:58:24 följande:[/quote-nick]Det har ju med storleken på blåsorna att göra. Är de runt 17 krävs det troligtvis bara någon sprutdag till innan man kan plocka. Att du sprutat flera dagar vid tidigare försök har ju egentligen ingen betydelse. Det är ju storleken man går efter och nu har de uppenbarligen växt snabbare än tidigare[/

    Men kan de växa "för" fort liksom? Känns bara konstigt, var inte alls beredd på att ev åka till Falun redan denna vecka, man borde veta mer efter så många försök men känns nu som att jag inte kan nåt om allt det här.

    Fick ju mycket högre dos denna gång men trodde att det var bara för att få fler ägg, har bara fått 2-3 de andra försöken med 150iu

    Nu får jag 375iu Menopur och mår rätt pissigt

  • Äldre 8 Feb 13:04
    #3
    AnnaGus79 skrev 2016-02-08 11:50:01 följande:

    [quote=76315338][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-08 10:58:24 följande:[/quote-nick]Det har ju med storleken på blåsorna att göra. Är de runt 17 krävs det troligtvis bara någon sprutdag till innan man kan plocka. Att du sprutat flera dagar vid tidigare försök har ju egentligen ingen betydelse. Det är ju storleken man går efter och nu har de uppenbarligen växt snabbare än tidigare[/

    Men kan de växa "för" fort liksom? Känns bara konstigt, var inte alls beredd på att ev åka till Falun redan denna vecka, man borde veta mer efter så många försök men känns nu som att jag inte kan nåt om allt det här.

    Fick ju mycket högre dos denna gång men trodde att det var bara för att få fler ägg, har bara fått 2-3 de andra försöken med 150iu

    Nu får jag 375iu Menopur och mår rätt pissigt


    De kan absolut växa "för fort", men det låter det ju inte som att dina gör ändå. Har du redan sprutat i dina 7 dagar och varit på första ultraljudet så är det lugnt. Det är där de utgår ifrån. Och hade något varit "fel" så hade de sagt det. Inget att oroa sig för.

    Alla kroppar fungerar ju olika. Jag är tex sjukt ostimulerad. Händer ingenting med mina blåsor om jag inte har 450 redan från start. Och brukar ändå få spruta 12 dagar. Så det är verkligen olika.

    Lycka till med ditt plock!
  • Äldre 8 Feb 13:33
    #4

    Tack snälla för lugnande svar :)

    Man blir lite hispig av allt detta

  • Äldre 8 Feb 14:07
    #5

    Så var de för mig en gång och då blev de äggplock 3 dagar senare :)

  • Äldre 8 Feb 16:54
    #6

    [quote=76315968][quote-nick]ak15 skrev 2016-02-08 14:07:12 följande:[/quote-nick]Så var de för mig en gång och då blev de äggplock 3 dagar senare :)[/

    Tack för svar :)

    De ringde från kliniken nu och blodprovet låg på 4000? Bra sa dom och äggplock på fredag morgon.....

  • Äldre 15 Feb 05:32
    #7
    AnnaGus79 skrev 2016-02-08 09:07:20 följande:

    Hej

    Jag skulle vilja höra lite vad ni tror, håller på med Ivf nr 3 och började med Menopur 1/2

    Idag var det dags för VUL och det visade sig att jag hade 9 blåsor på höger sida och 6-7 på vänster, den minsta var 12mm och de största 6 blåsorna var 17 mm resten låg på ca 14-15 mm

    Fick ingen ny tid för VUL och läkaren sa att beroende på blodprovet blir det snart äggplock.

    Men nu till frågan, är det inte tidigt med äggplock snart? Förut har jag sprutat typ 14 dagar och gått på minst två VUL innan.

    Nervös


    Jag har tagit sprutor mellan 8-13 dagar under mina 6 försök så det kan variera. De lägger in storlekarna på äggen i datorn så räknar den ut bästa dagen för ÄP.

    Lycka till! :)
  • Äldre 15 Feb 08:54
    #8

    Jag fick göra äggplock i fredags och 11 ägg fick de ut :) av dom befruktades 8 stycken

    Det som är lite jobbigt nu är smärtan, har legat hela helgen och kan fortfarande inte gå utan smärtor och magen ser ut att vara i 4 månaden av svullnad. Usch

    Ska på onsdag för ET

  • Äldre 15 Feb 10:03
    #9
    AnnaGus79 skrev 2016-02-15 08:54:10 följande:

    Jag fick göra äggplock i fredags och 11 ägg fick de ut :) av dom befruktades 8 stycken

    Det som är lite jobbigt nu är smärtan, har legat hela helgen och kan fortfarande inte gå utan smärtor och magen ser ut att vara i 4 månaden av svullnad. Usch

    Ska på onsdag för ET


    Grattis! Det blev ju ett bra resultat. :)

    Hoppas smärtan lägger sig snart.
  • Äldre 15 Feb 16:48
    #10

    [quote=76339757][quote-nick]Libra1 skrev 2016-02-15 10:03:55 följande:[/quote-nick]Grattis! Det blev ju ett bra resultat. :)

    Hoppas smärtan lägger sig snart.[/

    Tack :)

    Ja jag är jättenöjd med det eftersom dom bara fått ut 3 ägg de andra gångerna, äntligen fick jag tillräckligt för långtidsodling :)

Svar på tråden VUL sprutdag 7-8