• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 8 Feb 15:20
    1702 visningar
    24 svar
    24
    1702

    Det extrema mansöverskottet dåliga nyheter för kvinnor. Vad göra?

    Våldtäkter, misshandel och sexuella övergrepp på kvinnor kommer troligtvis bli allt vanligare.

    Pga invandringen, där 70% är män och dessutom män från patriarkala kulturer, har vi ett mansöverskott i Sverige. I länder med stort mansöverskott minskar tryggheten för kvinnor.

    Samtidigt som den svenska jämställdheten hotas - mängden misogyna män kan ju till slut ändra politiken i fel riktning (redan nu tycker många tonåringar i skolor med många invandrare att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig skälva) - blir de kvinnor som lämnats kvar i flyktinglägren våldtagna, misshandlade och sexuellt trakasserade.

    Jag är rädd för framtiden. Hur ska vi lösa detta???

    Pernilla Ois:


    "Nu frågar hon sig vad det växande mansöverskottet kan leda till.


    - Miljöer med många unga män är inte roliga. Jag säger inte att det bara handlar om invandrarkillar. Det kan vara i en fotbollsklubb eller något annat väldigt manligt sammanhang. Det blir lätt tråkiga normer som dominerar.


    Hon pekar på Indien och Kina.


    - Man skulle ju kunna tro att kvinnor värderas högre i samhällen där de är få. Men det är precis tvärtom. Förtrycket av kvinnor tycks bara bli värre.


    Pernilla Ouis tycker det verkar som att politiker och myndigheter i Sverige tagits på sängen av den nya situationen.


    Svårigheterna för en pojke från ett extremt patriarkalt samhälle som Afghanistan att anpassa sig till den svenska friheten och jämställdheten har gravt underskattats.


    - Det är lätt att förstå de här killarnas förvirring. De kan ha blivit hitskickade av sina familjer som ankarbarn. Hela släkten förväntar sig förmodligen att de ska ta hit en kusin att gifta sig med. De har en stor försörjningsbörda. De är långt ifrån fria. Många av dem lever under stor press att upprätthålla det patriarkala systemet.


    - Sådana mönster kräver en väldig kraft för att bryta. Det gör man kanske inte på en hel generation.


    Många flyktingar kommer från länder där kvinnor mer eller mindre betraktas som männens ägodelar.


    Om de männen ska ha en chans att integreras måste det svenska samhället sluta tassa och tydligt stå upp för goda värderingar, tycker Pernilla Ouis.


    - Vi har kommit långt i Sverige när det gäller individualism och jämställdhet. Det är moderna värderingar vi ska vara stolta över. Det har krävt en lång kamp för att nå fram till detta. Män och kvinnor är, enligt våra ideal, fria individer som gifter sig av kärlek."

  • Svar på tråden Det extrema mansöverskottet dåliga nyheter för kvinnor. Vad göra?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 15:23
    #1

    Marco Vega:


    "- Även om Sverige trots allt har kommit rätt långt när det gäller jämställdhet begås det många brott mot kvinnor. Om det blir fler män kanske den destruktiva manligheten blir ännu tydligare, funderar Marco.


    - Mansöverskottet föder mer våld, tror jag. Tyvärr. Män är helt enkelt mer våldsbenägna än kvinnor, tror Peter Turkalj.


    - Här i Sverige har vi lagar som förbjuder våld mot kvinnor och vi blir uppfostrade att inte slå. Ändå gör vi det. Hur svårt ska det då inte vara för en kille från Afghanistan som växt upp med att kvinnor är ägodelar, säger Marco."

    Ja verkligen!

  • Äldre 8 Feb 15:40
    #2

    Vi får helt enkelt öka anhöriginvandringen.

  • Anonym (KK)
    Äldre 8 Feb 15:47
    #3

    Såg på uppdrag granskning på tuben som tog upp hur vanligt tex månggifte bland muslimer är vanligt i Sverige och även uppmuntrat av de svenska moskéernas imamer. Helt otroligt. Och hur hustrumisshandel likaså är tillåtet bland islam. Detta pågår alltså "diskret", de svenska politikerna ser mellan fingrarna och de islamska kvinnorna lider i tystnad.

    Om en muslimsk kvinna blir misshandlad av sin man är det hon som har gjort fel och måste gottgöra sin man. Hon får under inga omständigheter polisanmäla, allt enligt de imamer som spelades in med dold kamera. Och detta från nästan alla svenska moskéer.

    De säger en sak till myndigheterna och en helt annan sak till deras anhängare. Samtidigt som de får stadsbidrag.

    Svenskarna finansierar alltså uppmaning av månggifte och hustrumisshandel. Och även hedersmord.

  • Anonym (Tumme­n upp)
    Äldre 8 Feb 16:57
    #4
    Lena skrev 2016-02-08 15:40:00 följande:

    Vi får helt enkelt öka anhöriginvandringen.


    Dt låter väldigt bra :) Vi måste göra det lättare att komma hit, då kommer även kvinnor med små barn att våga sig på att fly.

    Anledningen att det kommer fler män är ju just för att männen ska ta den farliga resan själv och sedan ordna ett säkert sätt för sin familj. När det sedan blir svårt/omöjligt att ordna hit fru och barn eller systrar så blir det självklart en stor frustration och sorg för männen. Vem vill lämna sina älskade i misär pga långsam handläggningstid?
  • Anonym (Stäng­)
    Äldre 8 Feb 17:05
    #5

    Dags att stänga dörrar för flyktingmän att komma hit?Det finns ju redan tillräckligt och allt blir ju bara värre med män som har annan kvinnosyn och kultur.

  • Fanclu­b
    Äldre 8 Feb 18:22
    #6
    Anonym (Tummen upp) skrev 2016-02-08 16:57:53 följande:

    Dt låter väldigt bra :) Vi måste göra det lättare att komma hit, då kommer även kvinnor med små barn att våga sig på att fly.

    Anledningen att det kommer fler män är ju just för att männen ska ta den farliga resan själv och sedan ordna ett säkert sätt för sin familj. När det sedan blir svårt/omöjligt att ordna hit fru och barn eller systrar så blir det självklart en stor frustration och sorg för männen. Vem vill lämna sina älskade i misär pga långsam handläggningstid?


    Men då måste det finansieras av frivilliga som dig, som tycker det är en "bra idé", men ska inte på något vis belasta svenskar som tycker det är nog med invandringen.

    Kan du inte öppna ett GoFundMe konto och börja skramla?

    Sen kan du även hysa in dessa flyktingar i ditt hem, för någonstans måste de ju bo. Och glöm inte att lära dom svenska så dom kan göra sig förstådda.
  • Anonym (Tumme­n upp)
    Äldre 8 Feb 19:08
    #7
    Fanclub skrev 2016-02-08 18:22:16 följande:

    Men då måste det finansieras av frivilliga som dig, som tycker det är en "bra idé", men ska inte på något vis belasta svenskar som tycker det är nog med invandringen.

    Kan du inte öppna ett GoFundMe konto och börja skramla?

    Sen kan du även hysa in dessa flyktingar i ditt hem, för någonstans måste de ju bo. Och glöm inte att lära dom svenska så dom kan göra sig förstådda.


    Jag lägger många timmar på flyktingboenden :) jag undervisar i svenska och håller i danskurser för de boende, allt på min fritid. Jag och make donerar dessutom stora summor varje år för att hjälpa flyktingar, både på deras väg hit och för att hjälpa dom in i samhället.

    Vad gör du för att hjälpa behövande?
  • Smasto­r
    Äldre 8 Feb 19:14
    #8
    Anonym (Stäng) skrev 2016-02-08 17:05:09 följande:

    Dags att stänga dörrar för flyktingmän att komma hit?Det finns ju redan tillräckligt och allt blir ju bara värre med män som har annan kvinnosyn och kultur.


    Ja, importera snygga tjejer istället :D
  • Fanclu­b
    Äldre 9 Feb 01:34
    #9
    Anonym (Tummen upp) skrev 2016-02-08 19:08:29 följande:

    Jag lägger många timmar på flyktingboenden :) jag undervisar i svenska och håller i danskurser för de boende, allt på min fritid. Jag och make donerar dessutom stora summor varje år för att hjälpa flyktingar, både på deras väg hit och för att hjälpa dom in i samhället.

    Vad gör du för att hjälpa behövande?


    Jag är extremt villig till att hjälpa dom tillbaks till sina länder, där dom kan hjälpa sina kvarlämnade kvinnor, barn och åldringar att slåss för sitt land och etablera en fungerande regim. Men, de flesta muslimer, inklusive muslimska föreningar här i Sverige, vill ju införa sharialagar för muslimer i Sverige. Bla presenterade dom redan år 2005 en lista på en segregerad sharialag för muslimer boende i Sverige, därav i går bla att det ska bli svårare (läs; omöjligt) för muslimska kvinnor att få skilja sig i Sverige. Och att brodern ärver dubbelt så mycket än systern då föräldrarna avlider, etc etc.

    Eftersom jag avskyr allt som sharia står för och anser att det inte har nåt att göra i mitt vackra land så hänvisar jag dess anhängare att åka tillbaka. Isis tex står ju för sharia, så varför flydde dom till att börja med? Det borde ju falla dom rätt i smaken kan man tycka.

    Den dagen en enda liten sharia införs i Sverige är det jag som kommer starta ett inbördeskrig här. Som tur är har jag många (läs; väldigt många) som håller med mig och om de svenska politikerna i all sin naivitet vägrar att skydda vårt land så får vi invånare ta saken i egna händer.
  • Fanclu­b
    Äldre 9 Feb 03:05
    #10
    +1

    Se här i ABs artikel (om Syriens diktator som slaktar de kvarlämnande syrierna och bryter mot de mänskliga rättigheterna)

    De visar bilder från flyktinglägret vid Turkiets gräns. ENDAST kvinnor och barn och gamlingar!!! WTF?

    HUR kan de män som vandrat hela vägen upp till norr ens kunna sova om nätterna när dom VET vilken misär dom lämnat sina svagaste nära och kära ????

    HUR har dom mage att begå dessa kriminaliteter som pågår i Sveriges land just nu, samt att våldta och tafsa på oskyldiga svenska kvinnor?? Allt medans deras kvinnor och barn mördas!

    Turkiet förväntar sig ytterligare en flyktingström från Syrien på minst 600,000 pers.

    Herregud säger jag bara. Snälla flyktingmän, åk ner och hjälp era familjer!!!

Svar på tråden Det extrema mansöverskottet dåliga nyheter för kvinnor. Vad göra?