• Saft89

    Utveckling bebis 1månad

    Vår kille är nu en månad gammal, har nu läst lite om att de nu snart skall kunna fixera blicken, att bebisar redan nu kan härma oss ex. Om vi sträcker ut tungan så kan de härma oss.

    För det mesta tycker jag att han tittar rätt ut i luften, visst tittar han oss i ögonen i bland och då kan man se att han följer oss men det är absolut inte alltid han gör det. Hämtar oss gör han definitivt inte och han gör inte heller direkt några ljud i från sig , bara när han är arg/ledsen och frustrerad.

    Sen tyckte min mamma att vår som rör armarna väldigt mycket, vilket jag inte reflekterat över förrän hon sa det. HAn flaxar en hel del med dem ffa när han blir arg/ ledsen.

    Man blir ju lite nojig över allt tycker jag när man inte har någon erfarenhet... Hade varit intressant att höra hur andra bebisar i samma ålder utvecklas????

  • Svar på tråden Utveckling bebis 1månad
  • TreSolrosor

    Tycker också det låter normalt! Är hemma med min tredje bebis nu :) Hon har alltid legat lite efter på vad de "ska kunna" jämfört med ålder, det kommer! Och flaxandet med armar har alla gjort

  • Saft89

    Vad skönt att det låter normalt ????

    Från början oroade jag mig inte men ju mer man funderar och ju mer man googlar (vilket man inte bör göra????) desto mer orolig blir man ju.

    Han sträcker också väldigt mycket på sig, typ när han vaknar och man lyfter upp honom , sträcker och böjer överkroppen bakåt och gör lite roliga miner men tycker det ser ut som att han är nöjd. Sen är han som vanligt igen . Så det bör väll inte vara något konstigt. Har dock inte sett andra bebisar göra så..

  • TreSolrosor

    Alla mina tre har gjort så, när de vaknar och man lyfter upp dem så sträcker de upp armarna och böjer ryggen.. Det har till o med fått ett namn av oss, vi säger att de gör "bananen" hehe.

  • Rani

    Låter precis som det ska!

    Man kan googla sig tokig. Mitt bästa tips är att välja en bok eller sida sim man tycker är trovärdig (1177 eller BVC-boken t ex) och BARA läsa där.

Svar på tråden Utveckling bebis 1månad