• Anonym (sakna­r ihjäl mig)
    Äldre 8 Feb 15:41
    9587 visningar
    18 svar
    18
    9587

    Dejta på distans, funkar det?

    Jag träffar en kille sen ett par månader tillbaka. Vi bor långt ifrån varandra så vi har inte möjlighet att träffas så ofta som vi vill. Som det ser ut nu så kan vi bara ses en gång i månaden och då under kanske 3-4 dagar i streck. Jag är verkligen kär i den här killen och det tär så mycket att sakna honom så här mycket! Det värsta är att vi inte kan spika ett datum när vi faktiskt kan träffas igen utan det blir lite som det blir beroende på hur det ser ut med jobb för oss båda. Det hade känts lite bättre om man hade ett datum att räkna ner till för då känns det mer säkert att vi faktiskt kommer ses snart igen och jag kunde fokusera mer på att längta efter det datumet istället. Går det att dejta på det här viset? Vi pratar via skype och liknande varje dag, men det är ju viktigt med närheten också för att man ska kunna komma nära varandra. Jag vill inte ge upp den här killen för jag tror verkligen att han kan vara den rätta, men det är sjukt jobbigt att känna den här enorma saknaden och sen en hel del oro på det. Jag vet ju liksom inte ens om det kommer bli vi till slut. Vågar man lägga ner hela sin tid och själ i något som kanske ändå inte slutar i ett förhållande?

  • Svar på tråden Dejta på distans, funkar det?
  • Anonym (Ja!!)
    Äldre 8 Feb 16:57
    #1

    Vet en som hade distansförhållande direkt - i fyra år! Nu bor de ihop sen åtta år tillbaka!

  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 20:44
    #2
    Anonym (Ja!!) skrev 2016-02-08 16:57:42 följande:

    Vet en som hade distansförhållande direkt - i fyra år! Nu bor de ihop sen åtta år tillbaka!


    Skönt att höra att det finns hopp! Vet du hur ofta de träffades i början? Just nu känns det som att den här saknaden kommer döda mig, vill ju ha honom nära hela tiden!
  • Anonym (NW)
    Äldre 8 Feb 20:48
    #3

    Träffade min nuvarande sambo på Tinder (tro det eller ej!). Vi bodde 2 timmar från varandra och sågs väl typ varannan vecka/två dagar i veckan (jätte olika beroende på jobb), och nu bor vi tillsammans ?? Det ÄR värt det sålänge man är kär och saknar någon. Jag gick in i väggen pga jobb, men även "pusslandet" av vårt förhållande, "när kan vi ses nästa gång, då åker jag direkt från dig till jobbet" osv. Men det ÄR värt de ???????????? Tips: va öppna med vad ni känner och prata med varandra, det gör förhållandet starkt! Vi pratade i flera timmar i telefonen innan de blev som så att vi flyttade ihop. Lycka till!

  • Anonym (NW)
    Äldre 8 Feb 20:48
    #4
    Anonym (NW) skrev 2016-02-08 20:48:25 följande:

    Träffade min nuvarande sambo på Tinder (tro det eller ej!). Vi bodde 2 timmar från varandra och sågs väl typ varannan vecka/två dagar i veckan (jätte olika beroende på jobb), och nu bor vi tillsammans ?? Det ÄR värt det sålänge man är kär och saknar någon. Jag gick in i väggen pga jobb, men även "pusslandet" av vårt förhållande, "när kan vi ses nästa gång, då åker jag direkt från dig till jobbet" osv. Men det ÄR värt de ???????????? Tips: va öppna med vad ni känner och prata med varandra, det gör förhållandet starkt! Vi pratade i flera timmar i telefonen innan de blev som så att vi flyttade ihop. Lycka till!


    "?????" Ska vara en
  • Anonym (Helen­a)
    Äldre 8 Feb 22:16
    #5

    Jag och min sambo flyttade ihop för 7 månader sen. Vi hade då haft ett distansförhållande i över fem år. Så visst kan det funka.???? Vi bodde dessutom i olika länder.

  • Anonym (Helen­a)
    Äldre 8 Feb 22:17
    #6

    Vet inte varför det blev en massa frågetecken i mitt inlägg....

  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 23:07
    #7
    Anonym (NW) skrev 2016-02-08 20:48:25 följande:

    Träffade min nuvarande sambo på Tinder (tro det eller ej!). Vi bodde 2 timmar från varandra och sågs väl typ varannan vecka/två dagar i veckan (jätte olika beroende på jobb), och nu bor vi tillsammans ?? Det ÄR värt det sålänge man är kär och saknar någon. Jag gick in i väggen pga jobb, men även "pusslandet" av vårt förhållande, "när kan vi ses nästa gång, då åker jag direkt från dig till jobbet" osv. Men det ÄR värt de ???????????? Tips: va öppna med vad ni känner och prata med varandra, det gör förhållandet starkt! Vi pratade i flera timmar i telefonen innan de blev som så att vi flyttade ihop. Lycka till!


    Haha vi träffades också på Tinder :) Varannan vecka känns ändå hanterbart, saknaden hinner inte bli helt olidlig. Är rädd att känslorna kommer svalna om vi bara träffas en gång i månaden. Mina känslor blir bara starkare men jag vet att han är mer osäker på sina känslor för mig och det här förhållandet. Gud vad mysigt att flytta ihop.. Önskar att vi också gör de en vacker dag.
  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 23:13
    #8
    Anonym (Helena) skrev 2016-02-08 22:16:16 följande:

    Jag och min sambo flyttade ihop för 7 månader sen. Vi hade då haft ett distansförhållande i över fem år. Så visst kan det funka.???? Vi bodde dessutom i olika länder.


    Oj det var starkt gjort av er! Hur ofta träffades ni och hur höll ni känslorna och kärleken vid liv?
  • Anonym (Ja!!)
    Äldre 8 Feb 23:31
    #9
    Anonym (saknar ihjäl mig) skrev 2016-02-08 20:44:26 följande:

    Skönt att höra att det finns hopp! Vet du hur ofta de träffades i början? Just nu känns det som att den här saknaden kommer döda mig, vill ju ha honom nära hela tiden!


    Inte alls ofta, typ en gång i månad men Skype varje dag. Trodde inte att det skulle hålla.
  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 9 Feb 00:49
    #10
    Anonym (Ja!!) skrev 2016-02-08 23:31:10 följande:
    Inte alls ofta, typ en gång i månad men Skype varje dag. Trodde inte att det skulle hålla.
    Blir så glad av att höra det här! Många säger att det är dömt att misslyckas och mina vänner är inte speciellt stöttande. Tror att det är väldigt viktigt att ha långa samtal varje dag och speciellt att man får se varandra. Måste bara försöka få bort hjärnspökena att han kommer träffa någon annan som han har möjlighet att träffa varje dag..   
  • Anonym (L)
    Äldre 9 Feb 03:53
    #11

    Haft distans 3,5 år nu även om vi kunnat "bo" ihop de sista två månaderna pga examen från studier så han nu är ledig på obestämd

    (Osäker) framtid. Detta känns nästan värre än förut då vi sågs varannan/var tredje vecka. Nu känns det så naturligt att få ses dygnet runt att det kommer bli fruktansvärt jobbigt att återgå till distansförhållande :'( Han vill flytta hit där jag bor o även hans familj, men finns inga jobb i närheten. Han bor i Sthlm o där är chansen större men där vill ingen av oss bo pga vi båda har föräldrar häruppe som börjar bli gamla och dåliga.

    Jag ångrar inte dessa åren. Vi har setts varannan/var tredje vecka, messat nåt litet varje dag för att se så allt är okej, men kanske snackat var tredje dag och inte timslånga samtal heller utan mer en kvart typ. Om det inte är nåt speciellt som hänt förstås. Ja ibland ringer vi varann flera ggr varje dag såklart, men överlag inte så ofta/länge man tror att de med distansförhållanden gör.

    Klart det är jobbigt att sakna och ibland har jag gråtit av längtan. Men det finns plus också. Man retar sig inte på samma sätt efter ett tag, sexlivet hålls garanterat passionerat haha, man har egentid osv (kommer från en med stor rädsla för att vara ensam från mim partner). Det är härligt med distans, lite som att plocka russinen ur kakan ibland. Men tyvärr är det ju jobbigt i perioder också. Att inte kunna planera som många andra. Om något oförutsett jobbigt händer har man inte det där fysiska stödet o närheten på samma sätt, att inte få ett vardagsliv ihop, att det blir så intensivt när man väl ses för då ska man hinna med allt det där på några dagar. Svartsjuka blir förstås än värre om man har anlag för det. Det kan ta längre tid att lära känna varann tex. Eller tvärtom, gå fortare än vanligt förhållande då man "anstränger" sig mer den tid man har ihop. Osv osv. Fortfarande värt det om man verkligen älskar personen. Hade jag inte känt att det är rätt hade jag personligen inte orkat. Men alla har ju olika förutsättningar också.

    Jag är inne i en svacka nu där jag visserligen inte ångrar något, jag har ju hittat kärlek liksom. MEN, ibland kan jag tänka ifall jag visste detta för tre år sedan så är det ej säkert jag skulle inlett något. Det är mkt saknad och ovisshet. Distansförhållandet

    i sig är inte jobbigt pga distansen för mig utan mest pga ovissheten. Att inte kunna veta NÄR eller ens OM vi kan flytta ihop snart. That shit is killing me. Tiden går och åren rullar liksom...

    Fortfarande värt det dock. Äkta kärlek är fantastiskt. Lycka till!!

  • Äldre 9 Feb 06:12
    #12

    Jag och min kille bor i olika länder och vi har snart haft distansförhållande i 2 år och vi ses ungefär var 4-8 vecka och ses få oftast 4 dagar. Det är tufft men det är värt det och det finns ju en plan på att det inte ska vara så här för evigt så. :)

  • Äldre 9 Feb 13:36
    #13
    Jag är tillsammans med en kvinna som bor 90 mil bort sedan ett drygt år. Vi träffades i jobbet...

    Det fungerar faktiskt mycket bättre än väntat. Vi träffas ungefär en gång i månaden 3-4 dagar, plus ibland någon bonusträff däremellan. Annars pratar vi väldigt mycket i telefon, i princip dagligen, och då brukar det bli ganska långa samtal, typ att vi har linjen öppen medan vi gör annat. Det blir som att dela vardagen med varandra, och det känns viktigt.

    Det som är jobbigt för oss är att vi båda har barn, vilket gör att vi inte kommer kunna flytta ihop under överskådlig tid. Min yngsta är 9 år och hennes yngsta är 3. Så ett liv ihop på riktigt ligger typ 10 år bort. Det kan vara lite tungt att tänka på.
  • Anonym (T)
    Äldre 9 Feb 16:46
    #14

    Jag har tyvärr ingen bra erfarenhet av det. Har två sådana förhållande i bagaget och det gick inte så bra. Antar att deras känslor inte var tillräckligt starka. Så om din kille tom sagt att han är osäker så ser det ju inte så ljust ut tyvärr..

  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 00:05
    #15
    Anonym (T) skrev 2016-02-09 16:46:12 följande:

    Jag har tyvärr ingen bra erfarenhet av det. Har två sådana förhållande i bagaget och det gick inte så bra. Antar att deras känslor inte var tillräckligt starka. Så om din kille tom sagt att han är osäker så ser det ju inte så ljust ut tyvärr..


    Oj här var man peppande. Tråkigt att det inte funkade för dig. Vi dejtar som sagt fortfarande så det är ju klart att inget är säkert än.
  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 00:09
    #16
    Anonym (L) skrev 2016-02-09 03:53:24 följande:

    Att inte kunna veta NÄR eller ens OM vi kan flytta ihop snart. That shit is killing me. Tiden går och åren rullar liksom...

    Fortfarande värt det dock. Äkta kärlek är fantastiskt. Lycka till!!


    Jag förstår det! Tror att det är viktigt att kunna se ett slut på det hela så att man kan känna lite hopp inför framtiden.
  • Anonym (sakna­r ihjäl mig) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 00:14
    #17
    anyone skrev 2016-02-09 13:36:58 följande:
    Jag är tillsammans med en kvinna som bor 90 mil bort sedan ett drygt år. Vi träffades i jobbet...

    Det fungerar faktiskt mycket bättre än väntat. Vi träffas ungefär en gång i månaden 3-4 dagar, plus ibland någon bonusträff däremellan. Annars pratar vi väldigt mycket i telefon, i princip dagligen, och då brukar det bli ganska långa samtal, typ att vi har linjen öppen medan vi gör annat. Det blir som att dela vardagen med varandra, och det känns viktigt.

    Det som är jobbigt för oss är att vi båda har barn, vilket gör att vi inte kommer kunna flytta ihop under överskådlig tid. Min yngsta är 9 år och hennes yngsta är 3. Så ett liv ihop på riktigt ligger typ 10 år bort. Det kan vara lite tungt att tänka på.
    Åh ja vi gör också annat medans vi pratar så att man är med i den andres vardag. Så mysigt är det! Vi har till och med haft samtal igång under natten när vi sover som att man sover med varandra, men ändå inte haha. Kan rekommenderas. 

    Varför kan ni inte flytta ihop med era barn? För att barnen inte ska behöva byta skola osv?
  • Äldre 10 Feb 20:56
    #18
    Anonym (saknar ihjäl mig) skrev 2016-02-10 00:14:24 följande:
    Åh ja vi gör också annat medans vi pratar så att man är med i den andres vardag. Så mysigt är det! Vi har till och med haft samtal igång under natten när vi sover som att man sover med varandra, men ändå inte haha. Kan rekommenderas. 

    Varför kan ni inte flytta ihop med era barn? För att barnen inte ska behöva byta skola osv?
    Ja det är ju ffa det det handlar om. Det blir ju en kedjereaktion om man ska genomföra en sån sak. Vi har ju att ta hänsyn till den andra föräldern också. 

    Barnen får komma i första rummet så det blir att vänta.
Svar på tråden Dejta på distans, funkar det?