• dancedance

    Världens vackraste tioåring

    Satt och slösurfa lite på aftonbladet och fick upp denna artikeln:


    www.aftonbladet.se/nyheter/article22226928.ab

    Den handlar om en rysk, tioårig tjej som har klassats som världens vackraste tioåring. Hon har redan skrivit kontrakt med en utav världens mest prestigefyllda modellagentur och byggt upp en portfolio med flera bilder.

    I klippet som hittas i artikeln nämns det att detta har fått kritik.
    Vad anser ni om att unga tjejer dras in i modellandet som tioåringar? Är det okej? Riskfyllt? Korkat? Hur hade ni som föräldrar agerat om det var er dotter det handlade om? 

  • Svar på tråden Världens vackraste tioåring
  • viseversa

    I detta fall är det sjukt då denna flickas mamma tydligen inte är helt okej och pressar sin dotter något enormt.

  • viseversa

    Tycker inte denna bild är så "oskyldig" då det trots allt är ett barn det handlar om och inte en vuxen kvinna.

  • Ramborg

    Världens vackraste av dom som har en morsa som vill tjäna pengar på barnet istället för att låta barnet utvecklas normalt.

    Söt unge, tragisk mamma.


    42.
  • Palestrina
    Ramborg skrev 2016-02-08 17:12:15 följande:

    Världens vackraste av dom som har en morsa som vill tjäna pengar på barnet istället för att låta barnet utvecklas normalt.

    Söt unge, tragisk mamma.


    Jag tänker exakt samma sak.

    Upplever också lite deja-vu, för den här barnmodellen har varit en nyhet förut, och ett diskussionsämne på familjeliv.
  • Rocket Mania
    Palestrina skrev 2016-02-08 17:19:25 följande:
    Jag tänker exakt samma sak.

    Upplever också lite deja-vu, för den här barnmodellen har varit en nyhet förut, och ett diskussionsämne på familjeliv.
    Och samma TS känns det som, tycker texten och formuleringen känns bekant.

    Förstår inte hur man kan haka upp sig så totalt på en liten unge. Avundsjuka eller vad?
  • Palestrina
    Rocket Mania skrev 2016-02-08 17:25:06 följande:
    Och samma TS känns det som, tycker texten och formuleringen känns bekant.

    Förstår inte hur man kan haka upp sig så totalt på en liten unge. Avundsjuka eller vad?
    Fantasier, kanske.
  • Venne

    Jag personligen tror att det är både riskfyllt och korkat, ja. Skulle aldrig utsätta min dotter för en sådan bransch. Barn ska leka och uppmuntras till personlig utveckling, inte utseendehetsas. Finns nog hög risk för exempelvis ätstörning, missbruk, förvrängd självbild och övergrepp.

  • dancedance
    Rocket Mania skrev 2016-02-08 17:25:06 följande:
    Och samma TS känns det som, tycker texten och formuleringen känns bekant.

    Förstår inte hur man kan haka upp sig så totalt på en liten unge. Avundsjuka eller vad?
    Inte samma TS Flört men kan tänka mig att denna diskussionen har varit på tapeten förut! Tycker också det finns stora risker med att dra in sitt barn i modellbranchen som tioåring, funderar också lite hur barn i flickans omgivning reagerar som inte blir modeller och hur det kan påverka dem? Eller om mamman har fler döttrar? Hur känner sig dom?
  • dancedance
    Palestrina skrev 2016-02-08 19:30:38 följande:
    Jag känner skepsis.
    Haha, är väl ingenting att ljuga om, hade väl bara kunnat återuppta tråden i sådanafall?
Svar på tråden Världens vackraste tioåring