• Äldre 8 Feb 16:27
    856 visningar
    10 svar
    10
    856

    Gravid?!?!

    Jag börjar undra om det finns en chans att jag är gravid.. Trots p-stav. Har haft pstaven i nästan 1,5 år nu, väldigt oregelbunden mens (ibland har jag inte mens på 4 månader och ibland känns det som hela tiden..).

    Jag har i cirka 2,5-3 veckor känt mig sååå mycket tröttare än vanligt, jag jobbar nätter så är alltid lite trött och seg men detta är extremt, kan sova 10h på natten, vakna och göra något i 3 timmar sen somna i 5 timmar och fortfarande känna mig trött och har ingen ork till någonting längre! Och så är det typ varje gång jag är ledig, aldrig varit så trött förut. Har även haft ömma bröst, främst bröstvårtorna, ont i nederdelen av magen på olika sidor varje gång ungefär.. Och ont i huvudet heeeeela tiden känns det som.. Aldrig varit gravid förut och vill därför inte ignorera dessa "tecken" liksom.

    Någon som blivit gravid trots p-stav? Finns det ens en liten chans att jag är det? Borde jag ta ett test om en vecka eller så?

    Hoppas någon kan ge lite klarhet! Tack :)

  • Svar på tråden Gravid?!?!
  • Caramb­olan
    Äldre 8 Feb 18:07
    #1

    Har du så starka symptom och har haft i tre veckor så är det nog läge att testa på en gång, för i så fall lär du vara inne i åtminstone vecka 6.

  • Äldre 8 Feb 18:13
    #2

    Mycket möjligt. Låter som en beskrivning av mig själv at the moment. 7 veckor...
    Hoppas testet visar det du vill!

  • Äldre 8 Feb 18:18
    #3

    Jaså okej ! Lite nervös faktiskt, min sambo sedan 2 år säger också att mitt humör kan vara riktigt sviktande de flesta dagarna, äter som en häst... (Alltid ätit rätt mycket och varit smal pga skum ämnesomsättning) men äter cirka tre stooooora måltider per dag och känner mig ändå hungrig efter en timme. Dessutom så är jag kissnödig typ konstant, när jag jobbade häromdagen gick jag på toa 3(!) gånger akut under första timmen, sen två gånger fick jag gå upp och kissa mitt i natten (sovande jour) och sen var de akut när jag vaknade vid 07:00 med.. Så kanske dags att Testa haha.. ????

  • Äldre 8 Feb 18:23
    #4
    höstsolen skrev 2016-02-08 18:13:34 följande:

    Mycket möjligt. Låter som en beskrivning av mig själv at the moment. 7 veckor...

    Hoppas testet visar det du vill!


    Tack, inte riktigt bestämt mig än för vad jag hoppas testet visar.. Har ett stabilt förhållande med min sambo, förlovade ovh varit tillsammans i 2 år ovh 2 månader, stabil ekonomi och egen lägenhet osv så logiskt sett skulle det fungera kan jag tänka mig, VILL ha barn men vet inte om jag vill det just nu. Visar det sig dock vara positivt så behåller jag det, sambon är såklart med på det! :)
  • Äldre 8 Feb 18:25
    #5
    höstsolen skrev 2016-02-08 18:13:34 följande:

    7 veckor


    Grattis!! :D
  • Äldre 10 Feb 20:46
    #6

    Puff.

    Är det "normalt" att ha en typ.. Molande värk i nederdelen av magen till och från om det nu visar sig att jag skulle vara gravid? Ibland gör det även ont som att de nyper i överdelen av magen kanske 5cm över naveln.. Tacksam för svar :)

  • Äldre 10 Feb 21:35
    #7
    Sandbergjosefine skrev 2016-02-10 20:46:23 följande:

    Puff.

    Är det "normalt" att ha en typ.. Molande värk i nederdelen av magen till och från om det nu visar sig att jag skulle vara gravid? Ibland gör det även ont som att de nyper i överdelen av magen kanske 5cm över naveln.. Tacksam för svar :)


    Den molande värken kan mycket väl visa sig vara växtvärk om det visar sig att du är gravid. Vad gäller nypet ovanför naveln så är det inget som låter bekant för min del
  • Äldre 10 Feb 22:10
    #8

    Okej tack, det kanske är på grund av något annat. Som sagt så är jag inte säker på något än, ska ta ett gravtest så fort det kommer i brevlådan om någon dag tänkte jag. Då jag har p-stav och mensen är så pass oregelbunden är det väldigt svårt att veta om den är sen osv så bättre att testa nu än inte alls känner jag :)

  • Äldre 10 Feb 22:13
    #9
    +1

    Du verkar ha alla tecken på en graviditet. Grattis Iså fall!

  • Äldre 12 Feb 14:54
    #10

    Nu har jag tagit ett digitalt CBtest, visade negativt. Visste inte att jag verkligen ville ha det så här mycket innan testet visade att inget fanns där inne. Men men.. Bara att försöka igen när det egentligen är dags, detta hade inte varit planerat men en väldigt glad överraskning isåfall :)

Svar på tråden Gravid?!?!