• Anonym (Kaffedraken)

    orolig mamma

    hej!
    Jag har en dotter som är 10 år gammal och hennes pappa har bjudit hem en thailändsk kvinna hem till Sverige. För ett antal dagar sedan hade min dotters pappa bett min dotter om att hjälpa honom att ta några bilder på honom och den thailändska kvinnan som han skulle dela på internet. Jag har sett bilderna i min dotters telefon och anser att det skulle vara direkt olämpligt att ha bett henne ta bilderna. Det är visserligen inget naket men pappan och den thailändska kvinnan hånglar för fullt med tungor ute. Min dotter kände sig mycket besvärad av upplevelsen berättade hon för mig nu när hon var hos mig i helgen. Vad kommer han att be henne om härnäst? Jag undrar om det är tillräckligt för att göra någon form av anmälan? I annat fall vad tycker ni att jag ska göra? Jag har förstås sparat bilderna från min dotters mobil.
  • Svar på tråden orolig mamma
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnans ursprung har absolut ingen relevans men hon är alltså här på visit och
    har varit här i några veckor, min dotter känner henne alltså inte. Hennes pappa har hållit på med olika kvinnor både ifrån filippinerna och thailand under flera år.
    Nu har han alltså bjudit hem en thailändska till Sverige, och det är absolut inget fel i det. Men det var inte detta jag frågade om heller.
    Jag är själv Filippinska. Jag och pappan skilde oss 2009, jag har varit i Sverige sedan 2001 då vi gifte oss. Jag är omgift sedan 2011 och har idag 1 barn till.
    Har länge önskat att min exmake skulle träffa en ny kvinna så att han får lite stabilitet och balans i sitt liv, men det har varit lite turbulent med olika kvinnor och en massa resande. Då min dotter bor hos pappan så har hon också tyckt att det var lite jobbigt med pappas flickvänner.
    Men frågan var ju vad ska jag göra åt situationen med de olämpliga bilderna min exmake bad min dotter att ta?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Aj då. Har du en fungerande kontakt med pappan så du kan prata om detta med honom. Känns inte alls lämpligt. Han kanske vaknar till och förstår att han gick över gränsen odu påpekar det?

Svar på tråden orolig mamma