• Anonym (Kaffedraken)

    Vikt och motion

    Väntar mitt tredje barn. Har alltid varit smal och ej gått upp mer än 10 kg mina andra graviditeter. Denna gång är jag så trött och så illamående. Det enda som hjälper är rejält med naturen och vila. Försöker gå 10 000 steg minst iallafall, och det är inte sött jag äter utan mer att jag äter ordentligt och inte light och så. Får dåligt samvete av allt detta och tillråga på allt är mitt mycket jättepå om att väga sig, och jag vill verkligen inte. Måste man väga sig om man inte haft problem med övervikt? Jag blir stressad och får ångest, vet att jag säkert gått upp en del innan.

    Hur tänker ni? Fler som är såhär trötta och illamående? Hur mycket tränar ni?

  • Svar på tråden Vikt och motion
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, man måste väga sig för att om man går hastigt upp i vikt under kort perioden kan det tyda på havandeskapsförgiftning och andra komplikationer.

    Men du behöver inte titta på siffran, den kan BM skriva ned.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Snövits skrev 2016-02-08 19:37:11 följande:

    Ja, man måste väga sig för att om man går hastigt upp i vikt under kort perioden kan det tyda på havandeskapsförgiftning och andra komplikationer.

    Men du behöver inte titta på siffran, den kan BM skriva ned.


    Jag tycker ändå att det är jättejobbigt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Btw, det är ju knappast enbart vikten som avgör HF eller ej, blodtryck, urinprov osv. Enbart viktuppgång säger ju ingenting.

  • Anonym (Kaffedraken)
    annielolisa skrev 2016-02-08 19:50:04 följande:

    Btw, det är ju knappast enbart vikten som avgör HF eller ej, blodtryck, urinprov osv. Enbart viktuppgång säger ju ingenting.


    Det sa jag inte heller....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!! Jag mår också jätte illa.. Så jag äter väldigt kolhydratrikt varje tim, det får mig att må liiiiite bättre. På 3-4 veckor har jag gått upp 3 kg, mår också skit dåligt över detta men man får tänka att det är som det är och när det går över kommer man ju kunna motionera och äta mer nyttigt! <3

  • Anonym (Kaffedraken)
    isabelle1987 skrev 2016-02-11 10:04:45 följande:

    Hej!! Jag mår också jätte illa.. Så jag äter väldigt kolhydratrikt varje tim, det får mig att må liiiiite bättre. På 3-4 veckor har jag gått upp 3 kg, mår också skit dåligt över detta men man får tänka att det är som det är och när det går över kommer man ju kunna motionera och äta mer nyttigt! <3


    jamen precis! <3
Svar på tråden Vikt och motion