• Anonym (??)

    Han kan aldrig ta ett beslut

    Jag har sedan några månader en pojkvän och det har hittills varit relativt bra, men nu har jag börjat på att irritera mig rejält på det faktum att han inte kan ta något beslut. Någonsin!

    Det är inte bara de "stora" frågorna som han har svårt för, utan ibland får jag vänta i två-tre minuter för att få ett svar på om han vill ha sallad till middagen. När han väl tar ett beslut, t ex att han ska komma till mig i helgen, så brukar han slänga ur sig "ja, eller så kommer jag inte i helgen" en stund efter att han sagt att han ska komma till mig i helgen... Jag blir frustrerad. 

    Är det någon som har några tips på hur jag kan hjälpa honom ta lite beslut? Eller är det bara att ge upp och dumpa honom?

  • Svar på tråden Han kan aldrig ta ett beslut
  • Anonym (Frustrerande)

    Jag LEVDE tillsammans med en sån där vilket var en källa för irritation. Jag som nästan alltid tar snabba beslut i allt, tar ett beslut och kör. Smått som stort upplevde detta väldigt frustrerande. De små grejerna kunde jag ändå hantera, att hon inte kunde bestämma om hon skulle ha dillchips eller grillchips, om hon ville ha vatten eller mjölk till maten. Men när det blev vilande om större grejer och planer pallade jag inte.

    Om man kan ha överseende med det och känner att man orkar göra den ansträngningen själv, att vänta på beslut så är det bara köra på. Men min erfarenhet säger mig att det är svårt att ändra på en sån grej hos någon.

  • Anonym (Man)

    Folk är som dom är, går inte att ändra en vuxen person i nån större grad.

  • Anonym (Kbt)

    Kan vara depression i botten! Kbt!

    Jag harvarna dån och kbt o medicin funkar.

  • mrskreiz
    Det går bara att ändra på en enda person, och det är en själv. 

    "Sorgligt" men sant. Du måste älska din partner som den han/hon är. En del är snabba, andra är mer långsamma. Av någon anledning så dras de dessutom ofta till varandra. Det är minst lika frustrerande att känna sig "påjagad". När man dansat den här dansen ett tag så blir det en outtalad och omedveten konflikt, som gör att båda förmodligen blir irriterade.

    Så det bästa du kan göra är att bestämma dig för att älska din partner som den han/hon är. Och kanske kommer din partner förändras när du gör det.
    -- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
Svar på tråden Han kan aldrig ta ett beslut