• Äldre 8 Feb 22:33
    840 visningar
    10 svar
    10
    840

    BF 2016 följas? Hållas sysselsatta!!

    Skulle vara tacksam om någon ville hjälpa mig att få tiden att gå. Jag har för en vecka sedan fått reda på att jag är gravid. Jag är i v.4+4 (v.5) och jag vill bara att det ska vara v.12 NU!! 

    Jag är rädd för att få missfall men inte så rädd så jag tänker på det hela tiden men det sitter ju ändå i bakhuvudet hela tiden. 

    Så om någon hade velat ge tips på att hålla sig sysselsatt fram till v.12 så vore jag överlycklig. Jag går ju i skolan och om 2 veckor har jag sportlov så då håller jag mig sysselsatt eftersom jag åker till min ''hemstad'' 4 veckor efter det är det påsklov och då är jag nog beräknad att vara i vecka 12. Men under tiden däremellan behöver jag ha mycket att göra. 

    Jag är 17 år och pluggar på annan ort. Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden BF 2016 följas? Hållas sysselsatta!!
  • Äldre 9 Feb 09:09
    #1

    Veckorna kommer gå fort om du fortsätter som vanligt. Går in i v.12 nästa vecka & fattar inte vart tiden tagit vägen. Kändes som jag fick ett plus nyligen :)

  • Äldre 9 Feb 11:35
    #2

    Det kommer gå fort! Det kändes som att jag precis var i v.5 och nu är jag i v.12. Jag har mått väldigt dåligt och fått legat hemma mycket. Tyckte nästan illamåendet tog udden av rädslan av missfall. Ta det lugnt och ta en dag i taget :).

  • Äldre 9 Feb 12:07
    #3
    Jennymariaa skrev 2016-02-09 09:09:31 följande:

    Veckorna kommer gå fort om du fortsätter som vanligt. Går in i v.12 nästa vecka & fattar inte vart tiden tagit vägen. Kändes som jag fick ett plus nyligen :)


    Känns som att det kommer ta hur lång tid som helst :/ mår inte såskillt dåligt at tanken på missfall, mer på att det går så sakta. känns som jag har varit gravid i 12 veckor redan fast jag plussade för exakt en vecka sedan :/
  • Äldre 9 Feb 12:09
    #4
    jess06 skrev 2016-02-09 11:35:07 följande:

    Det kommer gå fort! Det kändes som att jag precis var i v.5 och nu är jag i v.12. Jag har mått väldigt dåligt och fått legat hemma mycket. Tyckte nästan illamåendet tog udden av rädslan av missfall. Ta det lugnt och ta en dag i taget :).


    Det enda jag känner just nu är ömma bröst typ. är inte särskillt trött längre. förra veckan var hemsk. försvinner ALLA gravidkänningar när man får missfall? även brösten? för isåfall skulle jag ju kunna tänka att ''äh jag har  ont i brösten så jag har inte fått missfall''. Jag mår dåligt av att inte kunna berätta för någon. Alla undrar ju varför jag går utan BH i skolan och varför jag knappt går på lektionerna men jag mår bara så konstigt psykiskt 
  • Äldre 9 Feb 13:49
    #5
    ungmamma98 skrev 2016-02-09 12:09:57 följande:

    Det enda jag känner just nu är ömma bröst typ. är inte särskillt trött längre. förra veckan var hemsk. försvinner ALLA gravidkänningar när man får missfall? även brösten? för isåfall skulle jag ju kunna tänka att ''äh jag har  ont i brösten så jag har inte fått missfall''. Jag mår dåligt av att inte kunna berätta för någon. Alla undrar ju varför jag går utan BH i skolan och varför jag knappt går på lektionerna men jag mår bara så konstigt psykiskt 


    Om du får missfall så får du kraftig kramp i livmodern och sen blöder du. Man kan blöda lite ändå utan att det är någon fara. Om dina bröst ömmar skulle jag råda till att använda bh. I början sov jag även med den för att få stöd. Se till att ha en bh som är bekväm och ger brösten ordentligt med stöd.
  • Äldre 9 Feb 17:00
    #6
    jess06 skrev 2016-02-09 13:49:09 följande:
    Om du får missfall så får du kraftig kramp i livmodern och sen blöder du. Man kan blöda lite ändå utan att det är någon fara. Om dina bröst ömmar skulle jag råda till att använda bh. I början sov jag även med den för att få stöd. Se till att ha en bh som är bekväm och ger brösten ordentligt med stöd.
    Jag har testat många bh:ar men inget funkar. Har gått upp en hel storlek (!!!!!!) på bara lite mer än en vecka så dom ömmar. Dessutom är jag ju bara 17 år så brösten växer ju även om jag inte är gravid och då kan jag få växtvärk i brösten så nu är det ont gånger 10 typ... Jag behöver hålla mig sysselsatt. Det är även mysigt att få se magar, så vill ni lägga upp en bild på magen så vore det kul. Vissa syns det ju inte alls på i v.12 medans andra är gigantiska. Hoppas jag får en stor mage snabbt :)
  • Äldre 9 Feb 18:38
    #7

    Grattis till graviditeten :)

    Min mage dök inte upp ordentligt fören jag passerade v.20 men det är ju så olika med det där :) Förstår att tiden går sakta för dig, man vill så gärna komma längre in i graviditeten när man är i första trimestern, försök göra något som du tycker om och som får tiden att gå. Kanske läsa nån roman du gillar eller nått :p Jag fördrev tiden genom att jobba, det gör jag fortfarande, haha. Är i v.39 och nu går tiden sååå saaktaa.

  • Äldre 9 Feb 23:09
    #8

    Kunde tyvärr inte citera din kommentar men grattis till graviditeten och tack :) jag gillar inte att läsa men startade nyss en blogg på nouw.se. Denna väntan är så jobbig. Jag försöker sova mycket, äta bra, och ta hand om mig själv men ändå blir det så mycket tid över :O Jag blir galen. Tack för fina tips :)) jag länkar min blogg nedanför så får ni allihopa gärna berätta vad ni tycker om den än så länge. Utseende osv. Det är ju så jäklar svårt att få till ne snygg design :/

    Kram på er <3

    nouw.com/17ochgravid

  • Äldre 9 Feb 23:14
    #9

    Tipsar om en tight sporttopp! Har på mig en dygnet runt och är i vecka 20 nu. Gör ju skitont att vara utan!

  • Äldre 10 Feb 00:35
    #10
    idaadi skrev 2016-02-09 23:14:15 följande:

    Tipsar om en tight sporttopp! Har på mig en dygnet runt och är i vecka 20 nu. Gör ju skitont att vara utan!


    Ååh tack vilket bra tips!! Får köpa mig en ny. Tack så hemskt mycket, du gjorde min natt nu!! ??
Svar på tråden BF 2016 följas? Hållas sysselsatta!!