• Äldre 8 Feb 22:48
    7013 visningar
    29 svar
    29
    7013

    torktumlare i köket el sovrum

    Vi är ett par som väntar vårt första barn och bor i en tvårummare. Har nu torktumlaren på tvättmaskin, men som tillfällig lösning när vi ännu bor här måste vi flytta torktumlaren för att få plats med skötbord ovanpå tvättmaskin. Då är frågan var man ska ställa torktumlaren? 


    I sovrummet skulle det enligt mig passa bäst eftersom man lätt kan ta ut kläderna och vika dem där, då när man ska tömma vattnet blir det ju knepigare och om barnet sover.. iofs behöver man ju inte torka då men ja. Skulle ju va trevligt att få sånt gjort när barnet sover. 


    sambon tycker köket, jag säger nej. Men.. vid närmare eftertanke kanske det inte är så dumt. Då får man ha igång det när som helst, tvättmaskin är ju ändå också där och har ljud. Och ha nära att tömma vattnet. Men, i köket? Känns ju helt opassande. Då måste man alltså springa med kläderna från toan-köket-sovrummet. 


    Men ja, jag vet inte. Vad är smartast? Det är ju bara en tillfällig lösning tills vi hittar större lägenhet. Och den har rum både i sovrummet och köket, känns dock som den tar mindre rum om den är i sovrummet. 


     


    Världens längsta tråd om en torktumlare, haha. Men vill ha tips o råd! Vet inte alls vad som skulle bli bästa lösningen. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden torktumlare i köket el sovrum
  • Anonym (Sara)
    Äldre 8 Feb 22:51
    #1

    Jag tänker så här.

    Hur långt behöver man springa i en 2:a?

    Får man ens lov att ha en tumlare i ett sovrum?

    Och varför inte byta på ungen på sängen eller golvet?

  • Äldre 8 Feb 22:54
    #2

    Håller med föregående. Ha kvar tumlaren där den är och byt på barnet nån annanstans. Kö ett skötunderlägg (lite tjockare som t.ex. Ikeas med uppblåsbara kanter) så kan man byta precis var man vill. Är det extremt mycket bajs nån gång så kan man ju byta på badrumsgolvet om man behöver rinnande vatten.

  • Anonym (Varmt­)
    Äldre 8 Feb 22:54
    #3

    Inte sovrummet: det blir för varmt i rummet, risk för vattenspill och den lär aldrig vara klar när ni ska sova så den kommer att låta en massa vid fel tidpunkt. Av två dåliga, välj köket, eller ställ skötbordet i sovrummet istället.

  • Äldre 8 Feb 22:54
    #4

    Min första tanke.. Bättre att byta på bebisen på sängen eller golvet. Ha en sån skötbädd man blåser upp på sidorna, och blöt upp tvättlappar innan. Enklare lösning enl mig.

  • Äldre 8 Feb 22:57
    #5

    Funkar hur bra som helst att byta blöjs i sängen.

    Gjorde alltid det på mitt barnbarn när han var baby.

  • Anonym (?)
    Äldre 8 Feb 23:00
    #6

    Om ni får plats med en torktumlare i sovrummet får ni plats med ett skötbord där med skulle jag vilja påstå.

    Annars finns det skötbord att hänga på väggen. Tex över toaletten och fälla ner. Helt okej förvaringsmöjligheter i ett sånt med.

    Om ni har badkar finns det skötbord man kan ställa på ett sånt med.

  • Äldre 8 Feb 23:01
    #7

    Jag skulle gärna vilja ha ett skötbord där allt finns på en plats när man behöver det.. Men ja, jag vet inte.. 

  • Äldre 8 Feb 23:01
    #8

    Men ni kan väl ha ett vanligt skötbord och ställa var som helst!? Flytta runt på torktumlaren låter ju jättemärkligt.

  • Äldre 8 Feb 23:04
    #9
    Anonym (?) skrev 2016-02-08 23:00:06 följande:

    Om ni får plats med en torktumlare i sovrummet får ni plats med ett skötbord där med skulle jag vilja påstå.

    Annars finns det skötbord att hänga på väggen. Tex över toaletten och fälla ner. Helt okej förvaringsmöjligheter i ett sånt med.

    Om ni har badkar finns det skötbord man kan ställa på ett sånt med.


    Men vill man ha skötbord i sovrummet? Nej man vill inte ha torktumlare där heller men man vill ju ha tillgång till vatten + att man inte vill att det ska lukta bajs i sovrummet. Jag tycker annars det skulle va mysigt att ha det i sovrummet.
  • Anonym (Sara)
    Äldre 8 Feb 23:09
    #10
    ewwelinas skrev 2016-02-08 23:04:49 följande:
    Men vill man ha skötbord i sovrummet? Nej man vill inte ha torktumlare där heller men man vill ju ha tillgång till vatten + att man inte vill att det ska lukta bajs i sovrummet. Jag tycker annars det skulle va mysigt att ha det i sovrummet.
    Får man ens lov att ha en torktumlare i ett sovrum? Hur ska ni göra med avlopp?
Svar på tråden torktumlare i köket el sovrum