• Äldre 8 Feb 23:59
    595 visningar
    2 svar
    2
    595

    Utmattad..

    Vänder mig hit för ev. råd från erfarna.

    De senaste 2åren har jag både jobbat & gått i skola samt haft fullt upp med träning & annat vad livet innebär. Det senaste halvåret har jag börjat nytt jobb- mer timmar samt flyttat ihop med min kille & håller på med körkortet. Jag har också börjat känna mig mer& mer omotiverad det senaste halvåret& nu är jag vid en punkt där jag har noll motivation & ork, till något. Speciellt de senaste 4 månaderna ungefär. Min närvaro har vuxit i skolan( gör bra ifrån mig i skolan annars) jag växlar mellan att vara rasande till att känna total meningslöshet inför det mesta( jag känner mig även glad men mest dåliga känslor), jag tränar inte alls, har tappat mina ambitioner införframtiden & jag & min pojkvän bråkar mest pga mitt humör & bristande motivation. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv & vill helt ärligt inte göra något, vilket gör att jag känner mig kluven & dålig då jag gärna ser mig som en person som siktar högt & vill inte återgå till det meningslösa liv jag levt innan. Jag har ofta ont i magen & drabbas periodvis av nackont / huvudvärk vilket gör mig minde aktiv.

    Jag har en historia av depression tidigare men känt mig bättre än någonsin de senaste tre åren. Till för 4 månader sedan.

    Då skolan redan i november började påpeka min frånvaro måste jag antingen gå varje dag eller bli avskiljd, vilket ökar min stress ännu mer. Jag har förklarat hur jag känner men d visar ingen nåd. Stress.

    Jag lyckades få en läkartid på fredag för att diskutera ev. Sjukskrivning då jag känner att jag verkligen inte klara mer. Jag mest gråter eller är förbannad & känner mig orkeslös. Samtidigt mår jag dåligt & vill inte slösa bort min tid vilket ökar stressen.

    Jag vet inte ens hur jag ska få ekonomin att gå ihop om jag sjukskriver mig, jag känner att jag bara måste bort från allt.

    Någon som varit med om något liknande? Kan kbt vara bra mot detta? Eller bara vila?

  • Svar på tråden Utmattad..
  • Äldre 9 Feb 02:37
    #1

    Varför tar du inte studielån och studerar om det blir för stressigt att jobba samtidigt.

  • Äldre 9 Feb 04:05
    #2

    Du är inte en dålig person för att du helt enkelt vill slippa allt för tillfället! Det är helt mänskligt. Du har du tagit på dig hur mycket som helst! Prata med din läkare, han kommer säkert sjukskriva dig några veckor till en början. Och sedan rådgiver jag dig att kanske börja titta på ett csn lån? Eller åtminstone bidragsdelen om du inte vill skuldsätta dig. Om du kan säga upp dig/ gå ner i tid. Släpp träning och eller körkort för nuet om du känner för det! Låter som du behöver en paus att fundera på vad du vill! Försök se framåt! Snart är det sommar igen

Svar på tråden Utmattad..