• Anonym (Eva-Lena)

    Är det fel att dejta en bekants ex?

    Som frågan lyder..
    Jag har en bekant, vi umgås inte, men pratar ibland och när vi springer på varandra.
    Nyligen sprang jag på hennes exman, vi tog en fika och hade det trevligt. Efter det började vi messa, och nu dejtar vi.
    Men så fick jag sådan ångest över det hela.
    Kompisars ex är ju tabu, eller?
    Vi är båda otroligt kära i varandra, men jag vill inte att den bekanta ska bli ledsen (vet ju inte om hon blir det)
    Hur hade ni resonerat?

  • Svar på tråden Är det fel att dejta en bekants ex?
  • Anonym (Madde)

    Ni umgås ju inte ens. Någon man springer på och växlar ett par ord med? Jag hade inte brytt mig och inte heller brytt mig om hennes reaktion. Det är hennes ex, inte hennes sambo...

  • Cl4udio
    Anonym (Eva-Lena) skrev 2016-02-09 00:38:58 följande:

    Som frågan lyder..
    Jag har en bekant, vi umgås inte, men pratar ibland och när vi springer på varandra.
    Nyligen sprang jag på hennes exman, vi tog en fika och hade det trevligt. Efter det började vi messa, och nu dejtar vi.
    Men så fick jag sådan ångest över det hela.
    Kompisars ex är ju tabu, eller?
    Vi är båda otroligt kära i varandra, men jag vill inte att den bekanta ska bli ledsen (vet ju inte om hon blir det)
    Hur hade ni resonerat?


    har ni redan haft sex ? om ja efter hur länge att ni hade umgåtts?
  • Anonym (Hmm)

    Är så löjligt alltihopa. Varför får man inte vara tillsammans. Med den man vill. Är ju vuxna människor sen kan man inte rå för sina känslor .

  • Carambolan

    Nä, verkligen inget problem. Det som kan vara känsligt är väl ex till vänner eller släktingar som man faktiskt vill träffa ofta, om de då inte är lika pepp på att träffa sitt ex så ofta.

  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-02-09 06:10:23 följande:

    Är så löjligt alltihopa. Varför får man inte vara tillsammans. Med den man vill. Är ju vuxna människor sen kan man inte rå för sina känslor .


    Säger du likadant om det hade gällt din syster? Som blev ihop med ditt ex?
  • Anonym (m)

    det där låter inte ens som en kompis så utifrån det lilla du skrivit tycker jag det är ok att dejta. 

  • Anonym (Ehm)

    Äri likadan situation :/ ångest. Jag undrar hur lång tid det har gått sedan de var ihop? Tänker att det kan vara preskiberat? Om hon gått vidare menar jag? Har hon inte gått vidare kan det ju vara känsligt.

  • Anonym (Eva-Lena)
    Cl4udio skrev 2016-02-09 01:54:46 följande:
    har ni redan haft sex ? om ja efter hur länge att ni hade umgåtts?
    Nej vi har inte vart intima än. Jag vill nog vara mer säker innan jag är det.
  • Anonym (Eva-Lena)
    Anonym (Ehm) skrev 2016-02-09 07:06:08 följande:

    Är ni kompisar på FB?


    Nej vi är inte vänner på fb. Jag är inte så flitig där, inte riktigt för mig, så har väldigt få där, då jag knappt är inne.
  • Anonym (Eva-Lena)
    Anonym (Madde) skrev 2016-02-09 01:30:49 följande:

    Ni umgås ju inte ens. Någon man springer på och växlar ett par ord med? Jag hade inte brytt mig och inte heller brytt mig om hennes reaktion. Det är hennes ex, inte hennes sambo...


    Nej visst är det så, men jag vill heller inte vara den personen som sårar någon.
    Jag får så lätt dåligt samvete.
Svar på tråden Är det fel att dejta en bekants ex?