• Anonym (nr 4)
    Äldre 9 Feb 06:25
    609 visningar
    4 svar
    4
    609

    Gravid

    Hej!

    Jag behöver kloka råd, trots att detta är ett högst personligt beslut och val. Det är så att jag blivit gravid, har tre barn varav yngsta inte ens är två år...jag har precis börjat ett nytt jobb och har lägsta SGI (hinner inte arbeta upp den) eftersom jag studerade och var mammaledig innan.

    Så det som går emot är låg SGI, helt nytt jobb, tunga graviditeter i bagaget och alla andra tankar..familjen kommer ju bli galen

    Men å andra sidan, en abort? Fixar jag det ens..

    Behövde nog skriva av mig

  • Svar på tråden Gravid
  • Anonym (nr 4) Trådstartaren
    Äldre 9 Feb 06:26
    #1
    Anonym (nr 4) skrev 2016-02-09 06:25:08 följande:

    Hej!

    Jag behöver kloka råd, trots att detta är ett högst personligt beslut och val. Det är så att jag blivit gravid, har tre barn varav yngsta inte ens är två år...jag har precis börjat ett nytt jobb och har lägsta SGI (hinner inte arbeta upp den) eftersom jag studerade och var mammaledig innan.

    Så det som går emot är låg SGI, helt nytt jobb, tunga graviditeter i bagaget och alla andra tankar..familjen kommer ju bli galen

    Men å andra sidan, en abort? Fixar jag det ens..

    Behövde nog skriva av mig


    Hur ska man tänka? Det bara snurrar
  • Caramb­olan
    Äldre 9 Feb 06:32
    #2

    Fixar du en graviditet och ett fjärde barn? är väl frågan du måste ställa dig. En abort är över på ett par timmar, fostret är inte något barn ännu och lider inte. En tidig medicinsk abort är som ett missfall, som ju drabbar väldigt många.

  • Anonym (nr 4) Trådstartaren
    Äldre 9 Feb 06:52
    #3

    Ja det är ju frågan...tyvärr har jag tidigare i livet (länge sedan) gjort en medicinsk abort och det gör jag inte om, isf får det bli det andra alternativet.

  • Anonym (T)
    Äldre 9 Feb 08:24
    #4
    Anonym (nr 4) skrev 2016-02-09 06:52:42 följande:

    Ja det är ju frågan...tyvärr har jag tidigare i livet (länge sedan) gjort en medicinsk abort och det gör jag inte om, isf får det bli det andra alternativet.


    Om du vill göra kirurgisk måste du nog vänta, det är svårt att göra det innan v.8-9 då embryot är så litet, det är lätt att missa det eller att det blir rester, därför brukar man göra det mellan v.9-13

    Medicinsk är lättast, skonsammast och säkrast när man är tidigt gravid

    Gjorde du den andra aborten innan barnen?

    Det brukar vara lättare att göra medicinsk abort efter man fött barn, kroppen vet då vad den ska göra och passagen har ju redan varit öppen och då embryot är så litet brukar det vara över på ett par timmar utan problem (undantag finns såklart)

    Jag gjorde medicinsk abort förra året för att vårat barn inte ens var 1år när jag blev gravid igen, jag hade haft en väldigt jobbig graviditet, förlossningsdepression som jag just blivit frisk från, trångt boende och lägsta sgi

    Jag och våran familj var inte redo för ett till barn

    Gjorde medicinsk abort i v.6 och det gick otroligt fort och gjorde inte ont alls

    Bästa beslutet för oss iaf.
Svar på tråden Gravid