• Anonym (Landola)

    Den problematiska manliga sexualiteten

    Skall vi för en gångs skull försöka vara lite politiskt inkorrekta och ärliga?

    Den manliga sexualiteten är i grunden problematisk. Eller hur? Det finns en negativ klang runt den och orsakar allt för ofta lidande, besvär och problem. Inom förhållanden och även utanför förhållanden. Kom igen....handen på hjärtat..visst håller du med?

    Den manliga sexualiteten har förvisso bidragit till barnalstring. Men egentligen kan det lösas utan manlig sexualitet idag. Vissa (väldigt få) kvinnor får en njutning av den manliga sexualiteten utan får det (om möjligt) på egen hand eller genom att själv "hjälpa till". Den manliga sexualiteten är något som finns och vi får leva och tampas med. Försöka tämja, stävja och dämpa. Hålla den i schack. Får den levas ut så exploderar den i perversiteter. 

    Jag kan tänka mig att det finns någon kvinna som försöker ge sken av att hon inte alls upplever det så och att just hennes mans sexualitet är fin och bra. Och om vi för resonemangetsskull skulle tänka oss att det faktiskt stämmer så är hon (du?) ett undantag som bekräftar regeln. 

    Kvinlig sexualitet däremot är livsbejakande och varm. Den hotar ingen. Den genererar inget våld. Den är inte pervers. Den är jämnlik. 

    Dela gärna dina tankar runt det här och även exempel från ditt liv som stödjer detta.

  • Svar på tråden Den problematiska manliga sexualiteten
  • Anonym (Säd but not true)

    Hehe...tur det finns frivilliga donatorer av säd :) Har läst mycken smörja här på FL...denna TS kvalar in som en bubblare på topp tio. Bra jobbat :)

  • Anonym (mina)

    Vad har du för agenda med din tråd? Att klanka ner på män?

    Jag är kvinna och älskar den råare och lite mer brutala manliga sexualiteten, så länge mannen har någon sorts kontroll på den.

  • Anonym (Himmel)

    Låter som taget ur en upplysningsbok från 30-talet eller så. Och vad är jämnlik sexualitet?

  • Anonym (Kvinna)

    Sexualiteten kan vara en fin och bra kraft, hos män och kvinnor. Det är snarare när sexualiteten ska "tämjas och stävjas" som det ofta blir destruktivt. Se tex. de katolska präster som våldtog korgossar och utbredd pojkprostitution i Afghanistan pga. att könen är så extremt strängt separerade och homosexuella samtyckande relationer inte finns på kartan. Under sådana förutsättningar får sexualiteten utlopp på destruktiva sätt. Det är alltså snarare hämmande normer med skuld och skambeläggning som ger upphov till destruktiv sexualitet.

  • S c h n a

    Frust

    Så länge män delar sin "sexualitet" med människor som vill dela den, så är jag mycket positiv till den.

  • Samtalshoran

    Nej, jag håller inte med om typ något av det du skrev. Det känns som din högst personliga uppfattning av sexualitet.

  • Dr Nail
    My Sigma skrev 2016-02-09 14:06:36 följande:

    Ska tråden trolla feminister eller anti-feminister, undrar jag.


    ALLA :D han ska trolla alla. Ingen ska förbli otrollad
  • Anonym (Klartsynt!)

    Så etiketten på min sexualitet som man är alltså "Kvinlig sexualitet"? Ok - det kan jag leva med...Cool

  • Anonym (Mannen)

    Jag tycker absolut att det är en intressant fråga/diskussion som bör diskuteras oftare o mer öppet även om det är ett känsligt ämne för många. Jag är själv man och vet vilken enorm kraft/driv som ligger bakom min sexdrift, även nu när jag är äldre.

    Om du med perverst menar att använda oönskat våld, utnyttja, förgripa mot någons vilja, sex med barn o djur så håller jag med dig om att män helt klart är överrepresenterade vilket är förkastligt. Däremot tycker jag inte att man ska dömma någon för sexuell läggning, njutning så länge ingen skadas på något sätt av det.

    Jag tror att ett stort problem är, särskilt yngre killar som har en ensidig syn på kvinnors sexualitet utifrån vad dom ser o tar till sig ifrån porren. Tror inte att porren överlag ger en sann bild av vad flertalet vanliga tjejer/kvinnor uppskattar sexuellt. Detta bör diskuteras redan i skolan, för det är skillnad på manlig o kvinnlig sexualitet och vad vi tänder på. Det kan vara svårt att förstå, särskilt som ung kille.

  • vargveum

    Detta negerar inte på något sätt det du skriver eller din subjektiva upplevelse, men nej, jag känner inte igen detta alls.

  • Anonym (nåja)
    Anonym (Landola) skrev 2016-02-09 08:54:13 följande:

    Skall vi för en gångs skull försöka vara lite politiskt inkorrekta och ärliga?

    Den manliga sexualiteten är i grunden problematisk. Eller hur? Det finns en negativ klang runt den och orsakar allt för ofta lidande, besvär och problem. Inom förhållanden och även utanför förhållanden. Kom igen....handen på hjärtat..visst håller du med?

    Den manliga sexualiteten har förvisso bidragit till barnalstring. Men egentligen kan det lösas utan manlig sexualitet idag. Vissa (väldigt få) kvinnor får en njutning av den manliga sexualiteten utan får det (om möjligt) på egen hand eller genom att själv "hjälpa till". Den manliga sexualiteten är något som finns och vi får leva och tampas med. Försöka tämja, stävja och dämpa. Hålla den i schack. Får den levas ut så exploderar den i perversiteter. 

    Jag kan tänka mig att det finns någon kvinna som försöker ge sken av att hon inte alls upplever det så och att just hennes mans sexualitet är fin och bra. Och om vi för resonemangetsskull skulle tänka oss att det faktiskt stämmer så är hon (du?) ett undantag som bekräftar regeln. 

    Kvinlig sexualitet däremot är livsbejakande och varm. Den hotar ingen. Den genererar inget våld. Den är inte pervers. Den är jämnlik. 

    Dela gärna dina tankar runt det här och även exempel från ditt liv som stödjer detta.


    Nåja, enligt en finsk studie var halften så många kvinnor som män pedofiler. Alltså inte på något sätt obefintligt. Enligt rädda barnens pojkmottagning är ca 10 % av pedofilerna kvinnliga. Här några länkar.
    www.livochratt.se/far-man-prata-om-kvinnliga-pedofiler/
    www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/nar-mor-inte-ar-rar/
  • Eena

    Hahaha! Vilken underbart rolig Ts. Detta är humor på hög nivå.

    Min enda kommentar angående den manliga sexualiteten är att jag tackar gud för allt den gett mig.

  • vargveum
    Eena skrev 2016-02-10 21:03:15 följande:

    Hahaha! Vilken underbart rolig Ts. Detta är humor på hög nivå.

    Min enda kommentar angående den manliga sexualiteten är att jag tackar gud för allt den gett mig.


    Glad
Svar på tråden Den problematiska manliga sexualiteten