• Anonym (?)

    Kvinnor, hur skulle ni reagera om er kille/man erkände att han klappat tjejer på rumpan när han var yngre?

    Som rubriken lyder, hur skulle ni tjejer reagera om er älskade man/kille erkände att klappat tjejer på stjärten när han var "ung och oförståndig"?

  • Svar på tråden Kvinnor, hur skulle ni reagera om er kille/man erkände att han klappat tjejer på rumpan när han var yngre?
  • Aikido

    Underförstått borde jag alltså sluta med sådant nu. Eller till och med för 20 år sedan?

  • Anonym (.)

    Det beror helt på omständigheterna. Vissa sorters rumpklappande är ju helt i sin ordning.

  • Anonym (?)
    Anonym (.) skrev 2016-02-09 14:04:59 följande:

    Det beror helt på omständigheterna. Vissa sorters rumpklappande är ju helt i sin ordning.


    Jaså,vilka då?

    Om han klappat en flickvän på baken gör det så klart inget men jag menar andra tjejer.
  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2016-02-09 14:08:08 följande:
    Jaså,vilka då? Om han klappat en flickvän på baken gör det så klart inget men jag menar andra tjejer.

    Man ska inte klappa folk på rumpan som inte är med på det, flickvän eller ej. Däremot om de tycker att det är okej så varför inte?
  • Anonym (Anna)

    Jag skulle bli otroligt besviken!

    Det är så himla förnedrande att bli klappad på baken.

    Att vas ung också kåt ursäktar inte sånt beteende utan det visar bara på enorm brist på respekt och förakt för kvinnor.

    Nu tror jag inte att min man varit så dum och korkad men jag skulle bli väldigt ledsen och besviken om det visade sig att han hört till de svinen.

  • Stårschan

    Jag skulle nog inte ens lyfta på ögonbrynet, tror jag. Jag har känt honom otroligt länge och vet att han aldrig gör saker för att förnedra andra, och den där "hö-hö-hö bruden"-mentaliteten existerar liksom inte hos honom. Har han klappat tjejer på rumpan så räknar jag kallt med att han känt av läget och vetat om klappen var välkommen eller inte.

    Det är skillnad på rumpklappande och rumpklappande.

  • Anonym (?)
    Anonym (.) skrev 2016-02-09 14:14:33 följande:

    Man ska inte klappa folk på rumpan som inte är med på det, flickvän eller ej. Däremot om de tycker att det är okej så varför inte?


    Och hur många tjejer tycker det är ok att bli klappade på rumpan av nån som inte är deras kille?
  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2016-02-09 16:11:51 följande:
    Och hur många tjejer tycker det är ok att bli klappade på rumpan av nån som inte är deras kille?

    Inte vet jag. Jag har inte räknat.
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2016-02-09 16:19:03 följande:
    Inte vet jag. Jag har inte räknat.

    Men jag hoppas att du förstår att det inte är ett visst antal kvinnor som springer runt i världen och inget hellre vill än att du klappar dem i rumpan. Allt handlar om situationen och vilken relation man har. En rumpklapp kan vara busig, sensuell eller förnedrande, allt beroende på sammanhanget.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (.) skrev 2016-02-09 16:23:52 följande:

    Men jag hoppas att du förstår att det inte är ett visst antal kvinnor som springer runt i världen och inget hellre vill än att du klappar dem i rumpan. Allt handlar om situationen och vilken relation man har. En rumpklapp kan vara busig, sensuell eller förnedrande, allt beroende på sammanhanget.


    Neej! In klapp på rumpan kan aldrig vara ok! Det kan aldrig ses som vänskapligt eller busigt. Det är alltid kränkande och förnedrande oavsett situation om den ges av någon annan än en partner.
Svar på tråden Kvinnor, hur skulle ni reagera om er kille/man erkände att han klappat tjejer på rumpan när han var yngre?