• Äldre 9 Feb 15:59
    6801 visningar
    22 svar
    22
    6801

    Förlossningsgåva

    Fick ni förlossningsgåva av er partner? Vad fick ni?

  • Svar på tråden Förlossningsgåva
  • Stårsc­han
    Äldre 9 Feb 16:05
    #1

    Bebisen vi fick var den bästa present man kunde få. (Och att få se hans glädjetårar när han höll henne första gången) Sen har jag något vagt minne av en blombukett, men det var en världslig sak.

  • zemer
    Äldre 9 Feb 16:07
    #2

    Nej. Varför skulle jag få det? Vi har fått två fantastiskt barn och all den kärlek och glädje som dom ger oss är mer än nog.

  • Äldre 9 Feb 16:56
    #3

    Jag har fått berlock till mitt armband efter båda förlossningarna och vid andra högtider. Varför? Förmodligen för att han uppskattar det jobb jag gjorde.

  • Äldre 9 Feb 17:01
    #4

    Förlossningsgåva? Har jag aldrig hört talas om..?
    Vi fick en son. Bästa gåvan!

  • Äldre 9 Feb 17:15
    #5
    Natulcien skrev 2016-02-09 17:01:25 följande:

    Förlossningsgåva? Har jag aldrig hört talas om..?
    Vi fick en son. Bästa gåvan!


    Fått tre friska barn. Det var min present.
  • Caramb­olan
    Äldre 9 Feb 17:20
    #6

    Jag hade aldrig hört talas om förlossningsgåva förrän häromdagen när en bekant visade upp sin förtida "pushpresent" på nätet. Så nä, fick ingen och saknade ingen :) Min man verkade dessutom mer tagen av förlossningen än mig haha.

  • Äldre 9 Feb 19:08
    #7

    jag önskar mig en liten ring eller smycke i förlossningsgåva, kanske med gravyr eller något, bara som en fin gest och dessutom så väljer alltid min man så fina smycken. Skulle vara som ett fint minne man kan bära på om dagarna.


    Det skulle göra mig glad, men det är verkligen inget jag förväntar mig.
    När man väl är där och får sin lilla bebis tror jag att man är lyckligast i världen för den gåvan, bebisen.


  • Cilla9­3
    Äldre 9 Feb 19:12
    #8

    Jag har alldeles nyligen hört talas om det och jag gillar idén. Inget jag såklart kommer kräva men hade blivit glad. Det är ju ett jättestort jobb man gör med graviditet och förlossning så nog förtjänar man något litet och ett fint minne är det ju. :)

  • Äldre 9 Feb 19:13
    #9

    Jag fick en ring som passade ihop med förlovning och vigsel ring. Hade inte önskat mig något utan det var en spontan present från maken. Efter att kämpat i 5 år men att bli gravid var sonen den bästa gåvan <3

  • Äldre 9 Feb 20:05
    #10

    Aldrig hört talas om, så nej fick inget. Bara det bästa- en frisk dotter.

Svar på tråden Förlossningsgåva