• Misszandra

    Otrolig huvudvärk

    Hejsan alla!

    Jag är gravid i v.16 och har nu i en veckas tid haft så otroligt ont i mitt huvud. Det går inte över med huvudvärkstablett och inte heller genom att vila, och ibland har jag så ont att jag blir yr och svimfärdig. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det bara är något jag har just nu, har innan haft huvudvärk i perioder, och då brukar jag använda mina glasögon och dricka mkt så brukar de hjälpa men det hjälper inte denna gången. Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Otrolig huvudvärk
  • Nenne666

    Ring sjukvårdsupplysningen med en gång istället och låt dom råda dig till vad du ska göra. Det låter verkligen inte bra och inget du ska vänta med. Det kanske är migrän men det finns allvarligare sjukdomar också, som hjärnblödning och sånt. Kontakta vården med en gång framför att invänta svar här.

  • Misszandra
    Nenne666 skrev 2016-02-14 19:25:44 följande:

    Hur gick det för dig?


    Oj såg nu att jag helt missat att svara. Jag tror det har handlat om stress och olika arbetsmiljöer. Det blev bättre dagen efter jag skrev detta och sen blev det bara bättre och bättre för varje dag, och nu är den helt borta. Använder mina glasögon flitigt och tror det gör stor skillnad också. Hade det inte känts bättre hade jag sökt hjälp hos läkare. 
  • Nenne666
    Misszandra skrev 2016-02-14 19:36:51 följande:
    Oj såg nu att jag helt missat att svara. Jag tror det har handlat om stress och olika arbetsmiljöer. Det blev bättre dagen efter jag skrev detta och sen blev det bara bättre och bättre för varje dag, och nu är den helt borta. Använder mina glasögon flitigt och tror det gör stor skillnad också. Hade det inte känts bättre hade jag sökt hjälp hos läkare. 
    Vad skönt att höra och tack för att du svarade...jag funderade ett tag på om det va något allvarligt eftersom du inte uppdaterade dig. :)
  • Misszandra
    Nenne666 skrev 2016-02-14 19:42:51 följande:
    Vad skönt att höra och tack för att du svarade...jag funderade ett tag på om det va något allvarligt eftersom du inte uppdaterade dig. :)
    Oj nej, det är som sagt helt borta nu. Jag har haft huvudvärk i perioder innan, jag tror också detta orsakades av en svullnad på sköldkörteln som ledde till ansträngningshuvudvärk, men när det gick över höll huvudvärken i sig i mer än 1 vecka. Och har även hört andra som varit gravida och lidit av huvudvärk. Därför jag ville höra mig för. Tack för din omtanke! :)
Svar på tråden Otrolig huvudvärk