• Äldre 9 Feb 18:41
    1313 visningar
    2 svar
    2
    1313

    Är jag en egoist ?

    Hej!

    För ca. 1 ½ år sedan levde jag med en sambo och vi planerade och försökte skaffa barn.Han var 24 och jag 23 år då. Inget hände vilket var väldigt frustrerande men nu i efter hand så förstår jag varför. vi mådde inte bra av varandra och de var inte helt enkelt meningen att ett barn skulle bli till då. Min sambo gjorde slut med mig ca. tre månader efter för han inte hade känslor kvar helt enkelt. 
    '
    Jag hamnade i en stor livs kris både ekonomiskt och psykiskt, jag mår bättre och har tagit mer hjälp men det är inte helt hundra än. 

    För en vecka sen upptäckte jag att inte min mens hade kommit som det var beräknad. Fick självklart panik och tog ett test men inget visade. Men i går gjorde jag ett test igen och i dag för att mensen inte har kommit och där klart och tydligt så visar stickan två sträck. Men andra ord jag är gravid! 

    jag vet inte säkert om jag ska göra abort eller inte. Jag har fått så många moralsamtal av olika vänner som tycker att det är helt självklart att jag ska ta bort det och att jag är en egoist om jag inte gör det. Pappan har berättat klart och tydligt att han vill inte vara med i bilden om jag behåller det och han tycker verkligen att jag ska ta bort det,

    Jag har ett helg jobb sen lever jag resten på A-kassa. 
    Mina föräldrar hjälper mig mycket att få ordning på min ekonomi, det är inte att jag slösar eller kastar iväg pengarna utan att har inte räckt helt enkelt till allt. 
    Jag vet att sätta barn in i mitt liv inte är det optimala men jag känner samtidigt att mitt hjärta vill ha detta barn kvar.
    Vad hade ni gjort i min situation?.

  • Svar på tråden Är jag en egoist ?
  • Äldre 9 Feb 19:04
    #1

    Alltid en super svårt tycker jag att ge råd i en sådan här situation. Jag kan ju bara se vad jag tror att jag skulle gjort. Jag hade valt att ta bort det, dels för jag skulle vilja att barnet skulle ha en relation till sin pappa även om han oxu jag inte skulle vara ihop oxu om min ekonomi hade spelat en relativ stor roll.

    Men beslutet är ju ditt, men kanske är värt att tänka till några gånger extra

    Önskar dig all lycka till

  • Äldre 3 Apr 23:15
    #2

    Hej! mitt liv ser likadant ut bara att jag har ett jobb men deltidsjobb och det är stressigt :(


    Jag vet inte heller hur jag ska göra... jag har dock inte berättat för pappan än (fick plus idag) men tror inte att han vill bli pappa nu. Mitt hjärta vill oxå behålla barnet men hjärnan frågar om jag kommer klara av det resten av mitt liv?
    Det är så svårt!! Förstår dig till 100% Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att vi sitter i samma båt...

Svar på tråden Är jag en egoist ?