• davvetheking123

    Skaffa tjej

    Hej! Nu är det så att jag har blivit kär tror jag. Kanske inte kär men det känns som att jag skulle kunna ha ett förhållande. Men jag vet inte hur jag ska börja ta kontakt liksom. Just nu så känner vi knappt varandra. Vi pratar ibland men det är liksom ingenting.  Jag har haft tjej förut, men när jag och den personen blev tilsammans så gick det lite konstigt till. Det var upp och ner liksom. Men denna tjej som jag är intresserad av nu är en helt annan "kaliber" liksom. Så jag vill ha eran hjälp. Hur ska jag börja ta kontakt utan att vara läskig? Hur ska jag få reda på om jag ens har en chans... För det är det jag vill. För om jag har en chans så lär det gå bra. Jag vill ha tips som är lite simpla. Liksom inte "Gå fram och fråga hur hennes dag har varit"utan något "bättre"? Liksom hur jag kan ta kontakt med henne face to face och sen byta till chattande utan att vara för på. Tack för eran hjälp!!!!!!!!!!!!!

  • Svar på tråden Skaffa tjej
  • lilly

    Jag tror inte att tjejer är så annorlunda från killar egentligen när det kommer till att visa intresse så hur hade du själv velat bli kontaktad av personen du varit kär i? Personligen så hade jag tyckt det var gulligt om du kontaktade mig via facebookchatten typ, frågade lite hur läget var, öppnade upp för en konversation typ :). Jag som tjej kan ibland vara lite osäker på vad en kille vill och kan ibland tycka att "han kanske skriver för att han hade tråkigt bara", så skriv gärna flera dagar i rad så du hintar lite om att du faktiskt tänker på henne. Men självklart måste du läsa av hennes signaler med, svarar hon dig bara kort, ALDRIG någonsin skriver först så är hon kanske inte så intresserad. Eller så vill hon bara jagas, en del tjejer tror att det gör killar mer intresserade (jag har aldrig fattat vitsen med det men så är det kanske?) Ett annat tips är att inte komma med massa inviter, alltså åt det sexiga hållet som "när ska du komma hem och massera mig?" "skulle vilja ha dig i min säng". För mig låter man bara som kåt och desperat då, och som tjej hade jag tänkt "vill han ha mig eller min kropp?" Men å andra sidan gillar vissa tjejer killar som direkt visar vad de vill, så det är svårt att veta vad just denna tjejen vill. 

    Så mina tips (så hade du i alla fall fått mitt intresse) är:
    1. Inga sexinviter, ge gärna komplimanger men håll det på en bra nivå.
    2. Kontakta henne, visa att du vill prata med henne, skriv flera gånger om det behövs.
    3. Försök läsa av hennes signaler med, hur hon svarar, om hon kontaktar dig etc. Gränsen mellan att tjejen inte svarar en för att hon vill verka svår och att hon tycker du är jobbig är jättesvår att veta. 
    4. När ni pratat ett tag kan du eventuellt föreslå en träff :)

  • davvetheking123
    Okej "skaffa tjej lät inte bra. Men du fattar vad jag menade. Och tack för dina råd Lilly. Asså jag är inte den typen som är ute efter sex men bara ett mysigt förhållande. Asså jag har lite erfarenheter om hur man ska ragga men känner mig bara lite osäker på hur jag ska göra. Men det där med att skriva till henne via facebook. Är inte det lite konstigt? Liksom hej hur har din dag varit sen dör ju konversationen och ingen har nåt att skriva eller är rädda för att säga något dumt. Och hur ska man ge en tjej komplimanger utan att verka desperat... Det skulle vara lite pinsamt att se henne dagen efter om jag skriver nån komplimang till henne. Hehe...
  • Stårschan

    Det verkar ju ändå som att ni har så pass kontakt att ni pratar med varandra irl, och det är ju bra. Vad pratar ni om? Vad har ni gemensamt? Vad är det som gör att du är mer intresserad av den här tjejen än av andra tjejer? Det bästa är ju om du kan förslå att ni ska hitta på något efter skolan (jag utgår från att ni är i skolålder utifrån hur du frågar) som har med ett gemensamt intresse att göra. Se någon bra film? Fika? Träna?

  • davvetheking123

    Vi pratar bara när vi typ har nån fråga eller nåt. Och när jag gör något kul för att se henne skratta. Då brukar hon skratta så brukar vi "växla" några ord. Men inte liksom bara ställa oss och snacka. Så kontakten vi har är typ oexisterande känns det som. Jag är för feg för att ens prata med henne, liksom bara gå fram och prata om något random. Så det där med att bjuda ut henne känns  utmanande... Det som hon har som ingen annan har i klassen är hennes utseende och hur hon är. Hon är fin och snäll och hon har liksom sin egen egenskap, du vet alla har ju något som bara den personen har. Ja vi är i skolålder. Vi båda går i 9 an.

  • Vikenvedsblomman

    Att du får henne att skratta är en jättebra grej!

    Prata om saker som rör er vardag, prov, lärare, hur skolan funkar. Fråga om hennes fritidsintressen. Leta efter möjligheter att få lite tid med henne. Sällskap till matsalen eller till bussen eller något sånt.

    Om hon frågar dig om saker och svarar mer än bara lite kort tycker hon om att prata med dig. Ni kanske upptäcker något som ni båda gillar att göra, se på film, spela bowling eller nåt. Då kan du fråga om hon har lust att göra det med dig någon kväll eller till helgen.

  • Vikenvedsblomman

    Generellt gäller det att vara på hugget och ta chanserna när de kommer!

    Om du vill chatta på Facebook med henne kanske du kan komma på något praktiskt att fråga om. Om ni går i samma klass i något ämne kan du kanske fråga om en läxa. Eller kan hon tänkas ha telefonnumret till någon du behöver få tag på...

  • davvetheking123

    Tack för tipsen! Det är väl lite dedär med att jag är för feg att ta kontakt. Skulle bara kännas lite pinsamt att bara gå dit och snacka med henne :/

  • rashid

    Hej
    jag har haft tjej men vi har lämnade varandra och just nu jag är ensam. 
    jag söker något tjej som vara ärlig och kan vara med mig, jag tycker om att vara läsa böcker och vara ute med kompisar. 

Svar på tråden Skaffa tjej