• Anonym (ful)

    Det är tungt att vara ful.

    Jag har enormt svårt att släppa det faktum att jag är så ful.. Jag förundras ständigt över hur vackra alla andra är. Symmetriska ansikten vart man än vänder sig.. Det finns så många sjukt vackra människor i min närhet, som t.o.m modelljobbar, och sen finns det dom som är "vanligt" vackra, alldagliga men ack så fina ändå. Sån vill jag vara.. Jag vill inte vara nån modell, jag vill inte ha ankläppar och opererad näsa och fettsugning. Jag vill bara vara alldagligt söt/vacker. Kroppen/vikten kan man ju ändra en del på, men ansiktet är det värre med.. Där drog jag en stor nitlott, dessvärre. När jag går på stan är det enda jag tänker på hur ful jag är jämfört med alla jag möter. Alla är så jävla fina!

    Vad gör man när man ser ut ungefär så här (random google-bild) : straithclinic.com/wp-content/uploads/2015/06/183-1.jpg
    Men vill se ut ungefär så här (random google-bild) : cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3379980/images/2012/irre_201946940.jpg

    Det är ju omöjligt. Jag har bara så svårt att släppa hur orättvist det är att "alla andra" föds så vackra och har tur med utseendet och själv ser man ut att ha ett IQ på max 50.. Jag vill också vara vacker!

  • Svar på tråden Det är tungt att vara ful.
  • Anonym (stjärna)

    Kan känna igen mig till viss del, men du tar nog utseendet på för stort allvar. Du har säkert något annat som är till din fördel i stället, kunskap, talanger eller vad som helst. Om jag fick välja mellan att vara smart och välutbildad eller att vara vacker hade jag valt smart och välutbildad. Klart man egentligen vill ha båda, men man kan inte alltid få allt..

  • Anonym (Seriöst)

    Satsa på annat än utseendet. Man blir snygg om man är rolig o glad. Häng inte upp dig /från en oassymmetrisk. Dessutom har en del ett helvete pga de är snygga. Blir behandlade som skräp av killar med mindervärdeskomplex.

  • Anonym (Seriöst)

    Dessutom så tycker många att det är coolt att se "annorlunda" ut, att det ärsnyggt

  • Anonym (Tjej 25)

    Alltså jag tycker inte att bild nr 1 är ful. Inte alls.
    Det sitter för övrigt i allt annat än bestrukturen om man är att attraktiv i verkligheten. Det är frisyren, make up:en, kläderna, utstrålningen.

    Så för din skull: LE, klipp dig snyggt, ha fräscha kläder och lär dig skulptera ansiktet med smink.

    Jag ser själv ut som en tråkig grå mus när jag är helt naturlig. Men med lite tid på hår, smink och kläder så känner jag mig fin och ibland även riktigt fin.

    Så satsa på att ha utstrålning och lär dig därefter att sminka dig bra.

  • Anonym (oj)

    Jag håller med till 110%, första tjejen är inte vacker på utsidan. 

    Jag ser ut som den snygga tjejen, har drösar efter mig. 

    Första tjejen kan ju aldrig se ut som hon på andra bilden, liksom omöjligt. Det sitter i allt, hållning hårkvalite huvudform....

    Jag skulle försöka fokusera på annat än utseende, försök skaffa en akademisk utbildning o fina vänner. 

  • sextiotalist

    Oj, den första bilden, inte alls ful. Alldaglig ja, men inte ful alls. Jag skulle tippa på att om den första personen med en make-up-artist och en bra fotograf skulle kunna få kvinnan på bild ett se lika snygg ut som kvinnan på bild två.
    Och kvinnan på bild två kan mycket väl vara lika alldaglig som kvinnan på bild ett.

    Många fotomodeller ser väldigt intetsägande ut när de är osminkade.

    Med frisyr, kläder, en positiv och rätt make up så kan den mest alldagliga person bli en som folk vänder sig efter.

  • sextiotalist
    sextiotalist skrev 2016-02-10 08:38:30 följande:

    Oj, den första bilden, inte alls ful. Alldaglig ja, men inte ful alls. Jag skulle tippa på att om den första personen med en make-up-artist och en bra fotograf skulle kunna få kvinnan på bild ett se lika snygg ut som kvinnan på bild två.
    Och kvinnan på bild två kan mycket väl vara lika alldaglig som kvinnan på bild ett.

    Många fotomodeller ser väldigt intetsägande ut när de är osminkade.

    Med frisyr, kläder, en positiv och rätt make up så kan den mest alldagliga person bli en som folk vänder sig efter.


    positiv attityd ska det självklart vara
  • Anonym (Pepp)
    Anonym (ful) skrev 2016-02-09 22:31:47 följande:

    Jag har enormt svårt att släppa det faktum att jag är så ful.. Jag förundras ständigt över hur vackra alla andra är. Symmetriska ansikten vart man än vänder sig.. Det finns så många sjukt vackra människor i min närhet, som t.o.m modelljobbar, och sen finns det dom som är "vanligt" vackra, alldagliga men ack så fina ändå. Sån vill jag vara.. Jag vill inte vara nån modell, jag vill inte ha ankläppar och opererad näsa och fettsugning. Jag vill bara vara alldagligt söt/vacker. Kroppen/vikten kan man ju ändra en del på, men ansiktet är det värre med.. Där drog jag en stor nitlott, dessvärre. När jag går på stan är det enda jag tänker på hur ful jag är jämfört med alla jag möter. Alla är så jävla fina!

    Vad gör man när man ser ut ungefär så här (random google-bild) : straithclinic.com/wp-content/uploads/2015/06/183-1.jpg
    Men vill se ut ungefär så här (random google-bild) : cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3379980/images/2012/irre_201946940.jpg

    Det är ju omöjligt. Jag har bara så svårt att släppa hur orättvist det är att "alla andra" föds så vackra och har tur med utseendet och själv ser man ut att ha ett IQ på max 50.. Jag vill också vara vacker!


    Då ser du ut ungefär som jag då TS. Ett helt normalt utseende. Killar är dock ofta extremt utseendefixerade och jag vet hur jobbigt det är när man inte ens syns för de ser bara den enda snygga tjejen i rummet. Sen gnäller de på hur kräsna tjejer är. För fasen, den enda snygga tjejen kan ju bara vara med en. Hallå, vi finns också!

    OCH det är faktiskt många som ser ut ungefär som den första bilden du la upp. De flesta faktiskt. Det är inte många som ser ut som den snygga tjejen på bild nr 2.

    Det jag gjort och som lyfter utseendet är att klä mig snyggt och sminka mig diskret och snyggt. Och en fin frisyr på det!
  • Anonym (h)

    Person 1 & 2 är ju typ exakt lika snygghetsmässigt, två femmor på skalan. Skillnaden är att 2 posar, är sminkad, fixad, ser rätt glad ut och ramlar upp till en sjua, 1 är ju helt ofixad och gör inget för att försöka se snygg ut.

Svar på tråden Det är tungt att vara ful.