• Anonym (???)
    Äldre 9 Feb 23:13
    1294 visningar
    16 svar
    16
    1294

    Bonusdöttrar bättre än bonussöner?

    Har haft två bonusdöttrar och två bonussöner. Tjejerna var underbara, mysiga och snälla. Killarna egoister, bortskämda och tråkiga. Fler som har liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Bonusdöttrar bättre än bonussöner?
  • Anonym (V)
    Äldre 10 Feb 08:50
    #1

    Min sambo har en dotter, hon är som du beskriver dina bonussöner. Ego, bortskämd och tråkig.

  • Anonym (bonus­ar)
    Äldre 10 Feb 08:51
    #2

    Jag har en av varje och älskar bägge två. Dottern är mycket MYCKET mer bortskämd, men sonen har roligare humor. 

  • Anonym (Killa­r)
    Äldre 10 Feb 08:57
    #3

    Min man har två killar, justa, reko och jag gillar dom. Min mans exfru har en bonusdotter som är den mest bortskämda diviga tjej hon träffat. Min mans söner gillar inte henne och tycker hon är en bitch

  • Anonym (H)
    Äldre 10 Feb 09:21
    #4

    Nu vet jag inte hur det är att ha bonusdöttrar så det kan jag inte uttala mig om men min bonusson är inte speciellt rolig att ha att göra med tyvärr.

  • Anonym (.)
    Äldre 10 Feb 09:24
    #5

    Varför tror du att det sitter i könet?

  • Anonym (dfghj­)
    Äldre 10 Feb 09:27
    #6

    Åh gud ja!!!
    Men det beror nog inte på att de är bonusbarn, utan på deras kön. Generellt sett är pojkar mer så som du beskriver dina bonussöner. Pojkar tillåts ofta mer och urskuldas med pojkar är ju pojkar.

    Jag är ytterligt tacksam att jag har flickor och inte pojkar även om jag givetvis inser att om jag haft en pojke så hade jag älskat honom villkorslöst. Tyvärr har jag en bonusson som är så tråkig så klockorna stannar, men det är ju JAG som tycker att han är tråkig att leka med, att han är gnällig och tjafsig osv. Kanske är han eg som vilket barn som helst. Turligt nog är det hans pappas ansvar. Mitt är att uppföra mig hyggligt mot honom och inte få honom att känna sig ovälkommen.

  • Anonym (Tina)
    Äldre 10 Feb 09:35
    #7

    Det vet jag faktiskt inte eftersom jag bara har en bonusson. Han är väldigt otrevlig och bortskämd så på honom stämmer det in.

  • Påven Johann­a
    Äldre 10 Feb 10:09
    #8

    Min man har tre barn och de är lika bra alla tre. Det tycks mig totalt enfaldigt att odla teorier som den i trådstarten.

  • Anonym (Lugna­re)
    Äldre 10 Feb 10:12
    #9

    Tycker att flickor i allmänhet är lugnare.Och pojkar gillar vildare lekar osv.Dock finns det alltid undantag,där pojken är "lättare "barn än flickan.

  • sextio­talist
    Äldre 10 Feb 10:20
    #10
    Anonym (dfghj) skrev 2016-02-10 09:27:02 följande:

    Åh gud ja!!!
    Men det beror nog inte på att de är bonusbarn, utan på deras kön. Generellt sett är pojkar mer så som du beskriver dina bonussöner. Pojkar tillåts ofta mer och urskuldas med pojkar är ju pojkar.

    Jag är ytterligt tacksam att jag har flickor och inte pojkar även om jag givetvis inser att om jag haft en pojke så hade jag älskat honom villkorslöst. Tyvärr har jag en bonusson som är så tråkig så klockorna stannar, men det är ju JAG som tycker att han är tråkig att leka med, att han är gnällig och tjafsig osv. Kanske är han eg som vilket barn som helst. Turligt nog är det hans pappas ansvar. Mitt är att uppföra mig hyggligt mot honom och inte få honom att känna sig ovälkommen.


    Och jag har nog upplevt det tvärtom, rent generellt. Det verkar som att det är mer stök med tjejer kring puberteten. Killar tycks vara lättare.

    Visst, killar kanske märks mer, men tjejer kan vara mer genuint elaka
  • Ess
    Äldre 10 Feb 11:41
    #11

    Eftersom tjejer oftast inte går ihop, så tror jag att det är lättare att få det att funka med killar.
    Sen spelar det självklart in hur de är som personer, uppfostran osv. Så det sitter inte bara i könet.

  • Anonym (mn)
    Äldre 12 Feb 07:07
    #12

    det är väl högst individuellt? Även biobarn kan ju vara väldigt olika.Har inget med kön att göra utan uppfostran, miljö och hur styvföräldern om in i deras liv. tror snarare att ålder är mycket mer avgörande än kön. Tonåringar kan ju vara helt makalöst odrägliga, när de väljer så (även mina egna). Yngre barn är ju oftast  i af, enklare att få med på tåget

  • Anonym (F)
    Äldre 12 Feb 10:52
    #13

    Jag tycker personligen att pojken är lättare och roligare än flickan, men det har nog mer att göra med att våra personligheter passar bättre samman än med könet.

  • Anonym (Xxxx)
    Äldre 12 Feb 14:34
    #14

    Vi har mina-dina-våra barn. Och det konstiga är att min man har svårt för min son och jag har svårt för hans dotter. Han gillar mina döttrar bättre och jag gillar hans söner. Hans dotter och min son är extra jobbiga, krävande och bortskämda, skapar konflikter i familjen och har tyvärr ärvt sina andra föräldrars dåliga egenskaper. Det är en stor sorg för oss båda då vi egentligen inte vill ha sådana känslor. (

    Han tar hand om sin dotter och jag min son. "Vi"-känslan saknas totalt när det gäller de två.

  • Anonym (Pojkm­amma)
    Äldre 12 Feb 14:39
    #15

    Min kille har en av varje, själv har jag en son. Har lättare för hans son, han är lugnare. Dottern är ganska stojig och lite gnällig.

  • Äldre 12 Feb 15:17
    #16
    Anonym (Lugnare) skrev 2016-02-10 10:12:20 följande:

    Tycker att flickor i allmänhet är lugnare.Och pojkar gillar vildare lekar osv.Dock finns det alltid undantag,där pojken är "lättare "barn än flickan.


    Absolut är det så.. Nu kanske jag inte är rätt människa att svara i denna tråd eftersom jag inte har några "bonusbarn"men oj var lätt sonen har varit jämfört med dottern ( som är underbar) men gett mig magknip och säkert en del gråa hår. ;)
    Goodness me
Svar på tråden Bonusdöttrar bättre än bonussöner?