• Konstigihuvudet

    Svartsjuk på att det jobbar en kvinna på mannens jobb, hur tänker ni?

    Hjälp mig tänka annorlunda. Behöver höra hur NI resonerar kring era mäns arbeten.
    Det har börjat en kvinnlig kollega på min mans arbetsplats, hon är inte där varje dag utan ibland och de ska väl samarbeta som kollegor gör.
    Finns egentligen ingen anledning att vara svartsjuk i det här läget för inget konstigt har hänt mer än att hon börjat jobba där som vilken annan människa som helst.

    Men jag känner mig orolig och svartsjuk för vad som KAN hända.. men jag inser att jag inte kan låsa in honom liksom..

    hur tänker ni kring att det finns kvinnor på era mäns arbetsplatser som de måste jobba med?

  • Svar på tråden Svartsjuk på att det jobbar en kvinna på mannens jobb, hur tänker ni?
  • Anonym (well)

    Jag tänker att du behöver jobba med din självkänsla. Kvinnor finns ju liksom i hela samhället.

  • Anonym (T)

    Min kille pluggar och går i samma klass som MASSA tjejer som ser jättebra ut och är lite yngre.

    Det är så jävla jävla jobbigt!!!!

  • Anonym (.)

    Kvinnor finns ju precis överallt. Om han vill vara otrogen så är det ju jätteenkelt att hitta nån via nätet t.ex. 
    Kan du inte bara förutsätta att det är dig han vill vara med, eftersom han väljer att vara med dig?

    Det finns drivvis med snygga och begåvade kvinnor på min mans jobb. Jag är inte särskilt orolig, men det ger ju ett incitament att hålla mig på topp för honom, så att han tycker att jag är bäst! :)

  • Kjell2

    Jag jobbar på en arbetsplats med många tjejer. Min fru jobb på en arbetplats med en majoritet killar. Vi båda gör resor, konferanser, jobbar intensivt i projekt med våra kollegor. Skulle vi inte kunna hantera det skulle situationen bli ohållbar.

    Att ha en värld där arbetplater är uppdelad i manliga och kvinnliga tror jag skulle vara obra.

  • Anonym (Loppan)
    Kjell2 skrev 2016-02-10 09:40:50 följande:

    Jag jobbar på en arbetsplats med många tjejer. Min fru jobb på en arbetplats med en majoritet killar. Vi båda gör resor, konferanser, jobbar intensivt i projekt med våra kollegor. Skulle vi inte kunna hantera det skulle situationen bli ohållbar.

    Att ha en värld där arbetplater är uppdelad i manliga och kvinnliga tror jag skulle vara obra.


  • Anonym (Loppan)
    Kjell2 skrev 2016-02-10 09:40:50 följande:

    Jag jobbar på en arbetsplats med många tjejer. Min fru jobb på en arbetplats med en majoritet killar. Vi båda gör resor, konferanser, jobbar intensivt i projekt med våra kollegor. Skulle vi inte kunna hantera det skulle situationen bli ohållbar.

    Att ha en värld där arbetplater är uppdelad i manliga och kvinnliga tror jag skulle vara obra.


    "obra"?
  • Konstigihuvudet1

    Ni har egentligen rätt, det förstår mitt huvud. Jag själv arbetar med både män och kvinnor men ändå blir jag rädd av en tanke på att han KANSKE fattar tycke för henne, att han KANSKE skulle bli intresserad av en annan med tiden..

    samtidigt som jag vill känna och tänka att så inte är fallet, att han bara vill vara med mig och att det är fullt normalt att ha kvinnliga kollegor..

  • Konstigihuvudet1
    S c h n a skrev 2016-02-10 09:51:10 följande:

    Jag har inte tänkt något om det.


    Alltså, att din kille jobbar med kvinnor?
    Känner du aldrig någon rädsla för att han ska bli smickrad av dem eller att de ska få honom att göra något dumt?
  • Kjell2
    Konstigihuvudet1 skrev 2016-02-10 09:45:10 följande:

    Ni har egentligen rätt, det förstår mitt huvud. Jag själv arbetar med både män och kvinnor men ändå blir jag rädd av en tanke på att han KANSKE fattar tycke för henne, att han KANSKE skulle bli intresserad av en annan med tiden..

    samtidigt som jag vill känna och tänka att så inte är fallet, att han bara vill vara med mig och att det är fullt normalt att ha kvinnliga kollegor..


    Att vara orolig för att ens partner ska hitta en annan, dö, bli sjuk, råka ut för en olycka är inget konstigt. Det är när oron blir ett problem som man måste försöka göra något.
Svar på tråden Svartsjuk på att det jobbar en kvinna på mannens jobb, hur tänker ni?