• AnnaElin

    2:a graviditeten, när började det synas för er?

    Som rubriken, andra graviditeten: när började det synas på er att ni hade ett litet liv i magen?

    Min första graviditet syntes först i v. 20, och då som en uppsvullen mage. Jag var smal och vältränad.

    Nu är min dotter 2 år och vi är gravid igen. Jag är smal och nog lika vältränad nu, men alla runt omkring mig säger att det kommer synas fortare denna gång. Missförstå mig rätt, det gör verkligen INGET utan jag är bara lite nyfiken :)

  • Svar på tråden 2:a graviditeten, när började det synas för er?
  • Ruter

    Första barnet började synas i v.25-26 som idag är 2 år. nu är jag gravid med andra och började synas i v.23.

  • mrskreiz

    Jag är ett undantag, men hos mig syntes det redan i v 12. Det var jobbigt, för jag det "tvingade" mig att berätta på jobbet, där de bara skrattade och sa "det har vi redan fattat". Sedan fick jag en enorm mage som ledde till mängder av extrakontroller och flertalet UL när de desperat letade efter en bebis till, men aldrig hittade någon. Min son beställde helt enkelt en svit och inte ett enkelrum.  

  • gruvan

    Första barnet började jag ha mammabyxor i v 14, magen syntes för de som visste i v 17 om jag hade taighta kläder och gick inte att ta miste på i v 22-23 typ. Nu är sonen 2,5 år och jag är gravid igen. Mammabyxorna åkte på v 10, magen började växa till sig i v 12-13 och gick inte att gömma i v 16 om jag inte hade väldigt stora kläder på mig.

  • smugs

    Är gravid med andra barnet och fick mage tycker jag själv i vecka 10 men det är inte förrän nu i vecka 15 som jag verkligen känner att magen har växt. Kan dock fortfarande dölja den med hjälp av rätt sorts kläder och sjalar ;)

  • Snuttispluttis

    Dotter på åtta månader och gravid i vecka 12. Med dottern kom den riktiga bebismagen i typ vecka 17-18. Såg mest knubbig ut innan. Nu känner jag mig smällfet redan. Sista veckan är det som att de magmuskler jag hunnit få tillbaka efter dottern bara givit upp och magen är stor som i vecka 24 :/ Antar att det är för att livmodern börjar ta sig upp ur bäckenet nu och mina tarmar jobbar i snigelfart..

  • Sophie13

    På mig syntes det senare under andra graviditeten, runt vecka 19-20. Med första barnet syntes det redan i vecka 13-14. Är smal (lägre vikt vid invägning med nr 2) men inte så vältränad ;) 2,5 år mellan barnen.

  • Sophie13

    Kan tillägga att jag blev lite stressad av att alla sa + läste att det skulle synas tidigare vid andra graviditeten. Men så var alltså inte fallet för mig.

  • susannapanna

    Med första barnet syntes det tydligt först i vecka 17-18. 

    Nu är jag gravid med andra barnet och har inte kunnat dölja det sedan vecka 11-12, ungefär. 

    Nu i vecka 27 har jag ungefär lika stor mage som vid samma tidpunkt vid första graviditeten. 

  • trollefur

    Jag är tjock till kroppsbyggnaden och det började väl på "riktigt" synas i v17 och i v 20 hade jag en gigantisk mage, nu är jag i v 14 och jag är så jävla svullen så skulle lätt kunna lura folk att det snart är dags.

Svar på tråden 2:a graviditeten, när började det synas för er?