• Äldre 10 Feb 09:35
    194923 visningar
    1288 svar
    1288
    194923

    Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016

    Någon/några som planerar IVF i feb/mars 2016 och som vill följas åt? 

    Jag och min sambo ska strax börja vårt andra försök på ST Görans i Stockholm. Inväntar bara mensen så ska vi börja med sprutorna igen.


    Vårt förra försök gick inte jättebra, bara 2st äggblåsor som växte till sig, 1 ägg vid ÄP och ingen graviditet...
    Nu är Puregon-dosen höjd från 125 till 300 så nu SKA det gå vägen!

    Hade varit kul att få kontakt med någon/några som gör samma resa :) 

  • Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016
  • Äldre 11 Feb 10:31
    #1

    hej!

    är på gång med vårt andra försök - första i november fick vi avbryta vid tredje vul på 11sputdagen då en blåsa hade tagit över och växt sig stor och de andra tillbakabildats.

    denna gång kör vi långt protokoll och är mitt uppe i synarela sprayningen nu.börjar med gonal på torsdag nästa vecka.

    Är hur nervös som helst att det inte ska fungera denna gång heller. Vi gör ivf pga manlig faktor med donator så finns liksom ingen annan möjlighet.

  • Äldre 18 Feb 09:35
    #2
    frkvilljunu skrev 2016-02-11 10:31:11 följande:

    hej!

    är på gång med vårt andra försök - första i november fick vi avbryta vid tredje vul på 11sputdagen då en blåsa hade tagit över och växt sig stor och de andra tillbakabildats.

    denna gång kör vi långt protokoll och är mitt uppe i synarela sprayningen nu.börjar med gonal på torsdag nästa vecka.

    Är hur nervös som helst att det inte ska fungera denna gång heller. Vi gör ivf pga manlig faktor med donator så finns liksom ingen annan möjlighet.


    Hej! 

    Vad kul att ni snart får sätta igång igen!
    Jag fick precis min mens så kommer börja spruta imorgon Glad Så vi timear ju varandra rätt bra.

    Ja, då blev det samma sak för dig som för mig.. Har de höjt er dos också?
    Körde ni korta protokollet förra gången? Hur känns det att köra det långa?


    Ja, okej, jag förstår din nervositet! Jag har inte riktigt koll på hur det här med donation fungerar, men kan verkligen förstå din oro! 
    Jag är också hur nervös som helst för att det inte ska gå med tanke på min situation, massa ärrbildningar och sammanväxningar i magen... :/
    Dock känns det bättre inför denna gång än förra, man är liksom lite lugnare på ngt sätt Glad

    Vilken klinik kör ni på? 

  • Äldre 18 Feb 11:00
    #3

    Äntligen är det dags att starta på riktigt idag. Veckorna med spray har ändå på något vis gått rätt snabbt. jag trodde innan jag började att det skulle kännas evighets långa.

    Känner också mer ett lugn denna gång och hoppas att det håller i sig.

    Ja har också fått höjd dos denna gång men inte sp mycket. börja på 150 sist och börjar på 175 nu. tydligen så ska ju förhoppningsvis nedregleringen göra att kroppen kick startar igång starkare.

    Börjar med att ta blodprov på tisdag, då de ev justerar dos, sen första vul på torsdag

    Hur ser er plan ut?

    Vi går i malmö.

  • Äldre 18 Feb 12:41
    #4
    frkvilljunu skrev 2016-02-18 11:00:07 följande:

    Äntligen är det dags att starta på riktigt idag. Veckorna med spray har ändå på något vis gått rätt snabbt. jag trodde innan jag började att det skulle kännas evighets långa.

    Känner också mer ett lugn denna gång och hoppas att det håller i sig.

    Ja har också fått höjd dos denna gång men inte sp mycket. börja på 150 sist och börjar på 175 nu. tydligen så ska ju förhoppningsvis nedregleringen göra att kroppen kick startar igång starkare.

    Börjar med att ta blodprov på tisdag, då de ev justerar dos, sen första vul på torsdag

    Hur ser er plan ut?

    Vi går i malmö.


    Jag förstår det! Gud va skönt för er! Glad

    Ja, okej, en liten höjning iaf Glad

    Vi körde ju kort protokoll förra gången med, med dosering 125 enheter Puregon. Nu är den höjd till 300, så blev en kraftig höjning. Äggblåsorna växte ju inte som de skulle förra gången.
    Börjar spruta imorgon, sedan Orgalutran på tisdag, och första ultraljudet på torsdag Glad

    Kul att vi ligger nästan exakt lika tidsmässigt! 
  • Äldre 27 Feb 13:32
    #5
    frkvilljunu skrev 2016-02-18 11:00:07 följande:

    Äntligen är det dags att starta på riktigt idag. Veckorna med spray har ändå på något vis gått rätt snabbt. jag trodde innan jag började att det skulle kännas evighets långa.

    Känner också mer ett lugn denna gång och hoppas att det håller i sig.

    Ja har också fått höjd dos denna gång men inte sp mycket. börja på 150 sist och börjar på 175 nu. tydligen så ska ju förhoppningsvis nedregleringen göra att kroppen kick startar igång starkare.

    Börjar med att ta blodprov på tisdag, då de ev justerar dos, sen första vul på torsdag

    Hur ser er plan ut?

    Vi går i malmö.


    Hur går det för dig?? :) Hur gick på din VUL i torsdags?

    Hade ju också första VUL i torsdags och jag är helt chockad! Hade 11 blåsor på ena sidan och 5-6 stycken på den andra. Är nästan på gränsen till att bli överstimulerad, det trodde jag aldrig!

    Äggplock blir på tisdag Glad Nervööööst!

    Förhoppningsvis får vi sätta tillbaks ett befruktat embryo efter 2-5 dagar, men beroende på hur det ser ut efter ÄP så kanske vi får köra en totalfrys och vänta med eventuell insättning.

    Men är ändå lycklig! Trodde aldrig att det skulle bli såhär många gånger efter förra försökets fiasko!
  • Äldre 27 Feb 16:46
    #6

    Åh vad underbart resultat ni fått! Hoppas ni slipper över stimulering!

    Jag lämnade blodprov i tisdags för att de skulle kunna justera dosen om det behövdes - dessvärre GLÖMDE de att ringa mig och berätta att jag skulle höja. Läkarrn var ju sådär glad på sköterskan när jag kom in på vul i torsdags. Resultatet var ju inget att hurra för en blåsa på typ 13 trpr jag. inga andra som reagerat. var så fruktansvärt besviken och ledsen. fick höja sprutdos till 300 och nytt vul idag för att se om de kunde komma igång. Så fruktansvärt nervös idag men de visade plötslig flera blåsor som växte. fortfarande ganska små men de är där varje fall! Så nu ska jag fortsätta med hög dos till tisdag och då nytt ul och hoppas hoppas hoppas att det då har växt till sig ordentligt.

  • Äldre 27 Feb 22:24
    #7

    Hej,

    Jag hoppar gärna in i tråden om jag

  • Äldre 27 Feb 22:30
    #8

    *får?

    Vi påbörjade vår första IVF i går. Vi går på Carlanderska.

    Vi har en liten kille på tre år som tog över ett år att få till. Nu har vi försökt att få ett barn till i två år utan att lyckas, så nu hoppas vi på att IVFen kan hjälpa oss.

    Första ultraljudet blir på onsdag.

  • Äldre 28 Feb 13:40
    #9
    Tedax skrev 2016-02-27 22:30:48 följande:

    *får?

    Vi påbörjade vår första IVF i går. Vi går på Carlanderska.

    Vi har en liten kille på tre år som tog över ett år att få till. Nu har vi försökt att få ett barn till i två år utan att lyckas, så nu hoppas vi på att IVFen kan hjälpa oss.

    Första ultraljudet blir på onsdag.


    Hej!

    vad kul med fler som är iungefär samma fas.

    Kör ni långt ellet kort? Hur mår du av stimuleringrn?

    Idag har jag rätt så rejäl värk i magen och hoppas såklart att det är ett bra tecken på att det växer till sig. Hoppas verkligen att jag kan få tid för äggplock efter ultraljud på tisdag men vågar knappt tänka på det- fick avbryta eftrt 3 ultraljudet sist så är fortfarande rädd att inte få komma hela vögen denna gång heller.då vet jag inte vad jag gör.
  • Äldre 28 Feb 15:18
    #10

    Hej på er! Jag började med gonal-f i onsdags. Ska på VUL imorgon. Har inte så mycket biverkningar så hoppas ändå att där finns några ägg redo. Nervöst! Detta är vår första ivf. För få spermier är anledningen till att vi inte blir gravida på egen hand.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016