• popcornsson1994

    Ensamstående Lesbisk Gravid

    Hej!

    Jag är 21 år, och efter många år med barnlängtan har jag nu gjort en hemma inseminering och blev lyckad på första försöket, 
    Min donator är anonym och kommer inte ha någon roll alls i detta. 

    Är det någon annan som har gjort på samma sätt och hur har nu gott till väga? Vad Har ni sagt till er barnmorska?
    Hur har ni gjort med socialen?
    Och hur har ni gjort med försäkringskassan? 

  • Svar på tråden Ensamstående Lesbisk Gravid
  • Anonym (Donator)
    popcornsson1994 skrev 2016-02-10 09:42:14 följande:

    Hej!

    Jag är 21 år, och efter många år med barnlängtan har jag nu gjort en hemma inseminering och blev lyckad på första försöket, 

    Min donator är anonym och kommer inte ha någon roll alls i detta. 

    Är det någon annan som har gjort på samma sätt och hur har nu gott till väga? Vad Har ni sagt till er barnmorska?

    Hur har ni gjort med socialen?

    Och hur har ni gjort med försäkringskassan? 


    Tror nog att du kan vara rätt lugn med det..

    Det importeras ju folk hit för fullt för att det fattas för att hålla sverige rullande.

    Berätta bara att du hade ett tillfälligt möte med en okänd man.

    Typ kryssning eller nåt.
  • Anonym (Donator)
    Anonym (Donator) skrev 2016-02-15 18:05:06 följande:

    Tror nog att du kan vara rätt lugn med det..

    Det importeras ju folk hit för fullt för att det fattas för att hålla sverige rullande.

    Berätta bara att du hade ett tillfälligt möte med en okänd man.

    Typ kryssning eller nåt.


    Ta bort din profilbild kanske?

    Dumt att skylta
  • flagnell

    Jag har förklarat hur det gått till men att jag inte vet vem spermabidragaren har varit. Väntar syskon med annan donator nu så fråga om du undrar något.

  • Anonym (Donator)
    flagnell skrev 2016-02-17 17:13:20 följande:

    Jag har förklarat hur det gått till men att jag inte vet vem spermabidragaren har varit. Väntar syskon med annan donator nu så fråga om du undrar något.


    Är det så enkelt menar du?

    Ligger dom inte på och tvingar fram uppgifter?
  • flagnell

    Så länge du inte tänker kräva underhåll från försäkringskassan kräver de ingenting från en.

  • Anonym (Donator)
    flagnell skrev 2016-02-18 11:13:27 följande:

    Så länge du inte tänker kräva underhåll från försäkringskassan kräver de ingenting från en.


    Varför söker du inte det ?

    Hur mycket är det förresten?
  • popcornsson1994
    flagnell skrev 2016-02-17 17:13:20 följande:

    Jag har förklarat hur det gått till men att jag inte vet vem spermabidragaren har varit. Väntar syskon med annan donator nu så fråga om du undrar något.


    Är du också ensam eller du har en partner? 

  • suomi3

    Hej!
    Grattis till dej blivande mamma. Jag är barnmorskestudent och vad jag förstod så är du lesbisk. Jag och en tjej till håller på med en magisteruppsats om hur samkönade kvinnor upplever barnmorskans bemötande under graviditet. Är du intresserad att vara med i studien? Det är bara några frågor som du måste bervara isf. Du är helt anonym. Du kan läsa inlägget som jag lagt ut på forum 17/3. 

Svar på tråden Ensamstående Lesbisk Gravid