• Anonym (uppgi­ven)
    Äldre 10 Feb 09:52
    1103 visningar
    9 svar
    9
    1103

    Ingen bekräftelse

    Jag har varit tillsammans med min kille i precis 2 år nu. Vi har precis blivit särbo efetr att ha varit sambo i 1,5 år. Jag ville absolut inte bli särbo men av många anledningar kände han att detta var ända räddningen för vår relation. Detta har varit en oerhörd sorg för mig. Jag kommer att flytta till min lägenhet om ett par veckor och han har redan flyttat. Detta är väl inte egentligen det stora problemet. Problemet är att under hela vår relation har han i princip aldrig visat att jag är viktig. Han tycker inte om kramar och pussar (förutom med sina barn) och jag blir utan. jag har inte ett extremt behov av det men har ett behov.

    Jag är fortfarande väldigt förälskad i honom och ör väldigt attraherad. Jag längtar så mycket efter hans närhet på alla sätt. En närhet jag egentligen aldrig upplevt.Detta skapar en oerhörd frustration hos mig och skapar mycket bråk. Jag har bönat bett att han ska ge mig mer närhet och han lovar att bättra sig. En gång gick det 5 månader utan en riktig kyss. han tycker absolut inte om kyssar och jag älskar det verkligen. Han säger att han ska bättra sig men det gör han inte. Det känns som jag är så tillmötesgående gällande allt men mina behov sätts helt åt sidan. Jag går och väntar på att det hela tiden ska bli bättre. Om jag lägger mig en stund på hans bröst ligger han där helt stel och lägger inte ens armen om mig. Pussar han mig är det mest på kinden. Jag är så ledsen. Jag längtar efetr någon som finns brevid mig. Hur ska jag hantera detta? varför säger han att han ska bättra sig när han inte gör det? Det kanns som jag är olyckligt kär :( Jag kanske måste ge upp? Alltså vi är över 40 år... Vad ska jag göra? Jag blir deprimerad av detta :(

  • Svar på tråden Ingen bekräftelse
  • Påven Johann­a
    Äldre 10 Feb 09:57
    #1

    Ja, det får du nog släppa. Det låter som om ni helt enkelt är för olika. Att han inte kan "bättra sig" beror väl på att det du ber honom om går emot hans personlighet och att det inte ligger i hans eget intresse och/eller inom hans kapacitet att försöka ändra på något. 

  • Anonym (//)
    Äldre 10 Feb 11:06
    #2

    Du ska hantera detta genom att göra slut. Han ger ju inte dig det du behöver, blir s a s avvisad hela tiden! Du verkar inte förstå att han inte kommer/kan ändra sig.

  • mrskre­iz
    Äldre 10 Feb 11:31
    #3

    Nu ska jag dra ett ordspråk du säkert hört förut och inte alls kommer tycka om att höra men: "Du kan inte ändra någon annan än dig själv". Tyvärr. Det betyder att du måste bestämma dig för om du kan leva så här. MEN; det betyder oxå att HAN måste bestämma sig för om han vill leva så här. Så även om ordspråket kan låta hårt så är det inte det. HAN väljer ju oxå att leva med en kvinna som han vet behöver mer, men inte klarar av att ge det.

    Om du vill få till en förändring, hos dig, hos er och kanske hos honom, så är ett svar familjeterapi. 
    Men har du försökt länge så kan det oxå vara dags att ge upp.

    Lycka till. Oavsett vilken väg du väljer!


    -- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
  • Äldre 10 Feb 19:35
    #4

    Hej!
    Det här låter som en riktigt ojämn relation. Ni har olika behov av bekräftelese och närhet, vilket får honom som är mer distanserad som person att bli ännu mer distanserad. För dig som har behov av bekräftelse och närhet blir han en "drog" och du blir den jagande, som ständigt söker minsta tecken på godkännande.

    Det bästa för dig hade uppriktigt sagt varit att pausa från relationen, men eftersom du fortfarande är beroende av din drog (bekräftelsen) så kommer det bara att bli ännu mer ångestladdat, och du kommer att inse att han klarar pausen mycket bra - bättre än du hade önskat.

    Eftersom du uttrycker att du aldrig egentligen fått närhet av honom (vilket är det du egentligen söker), så är det troligen inte så att du älkar honom. Du är som en alkoholisthustru som ständigt sick-sackar och parerar för att få minsta tecken på att vara sedd.

    Självklart är det inte hälsosamt, men min erfarenhet av det där är att man måste bli så pass körd i botten i relationen att det bara finns n väg att gå; att lämna förhållandet!

  • Äldre 10 Feb 20:48
    #5

    Hej. Du måste bestämma dej för att du är värd att bli omhållen pussad på kramad på. Tyvärr passar ni nog inte ihop. Känns fördj...ligt men du har nog inget val. Själv haft det exakt så och ångrar inte en sekund att jag gick för att ge mej själv chansen att få det jag är värd.

  • Anonym (uppgi­ven) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 21:30
    #6

    Tack snälla ni. Ja sålänge kärleken och attraktionen finns där är det så svårt. Jag är övertygad om utifall detta fungerade skulle vår relation vara jättebra . Men jag har nu väntat in honom i ca 1,5 år och han har lovat att bättra sig och jobba på det men sanningen är att han inte ens försöker. Bara en sån enkel sak som att klappa lite på mig på morgonen när han stiger upp, kysser mig vid sex, håller om mig då och då. Men aldrig något. Jag känner mig så oattraktiv och tråkig i hans söllskap. Känner mig inte alls som hans flickvän och ställer gärna till med tjafs får att på något sätt få en bekräftelse. Eftersom jag mår så pass dåligt av detta och ber honom om det och inget händer.. Då måste jag lämna honom? Eller vad ska jag göra?

  • Anonym (Ja)
    Äldre 10 Feb 21:35
    #7

    Ja, gå vidare så får han hitta en asexuell tjej som matchar hans behov.

  • Äldre 11 Feb 02:49
    #8

    Tyvärr är det nog så.

  • mrskre­iz
    Äldre 11 Feb 09:16
    #9
    Anonym (uppgiven) skrev 2016-02-10 21:30:32 följande:

    Tack snälla ni. Ja sålänge kärleken och attraktionen finns där är det så svårt. Jag är övertygad om utifall detta fungerade skulle vår relation vara jättebra . Men jag har nu väntat in honom i ca 1,5 år och han har lovat att bättra sig och jobba på det men sanningen är att han inte ens försöker. Bara en sån enkel sak som att klappa lite på mig på morgonen när han stiger upp, kysser mig vid sex, håller om mig då och då. Men aldrig något. Jag känner mig så oattraktiv och tråkig i hans söllskap. Känner mig inte alls som hans flickvän och ställer gärna till med tjafs får att på något sätt få en bekräftelse. Eftersom jag mår så pass dåligt av detta och ber honom om det och inget händer.. Då måste jag lämna honom? Eller vad ska jag göra?


    Nu ska jag dra ett ordspråk du säkert hört förut och inte alls kommer tycka om att höra men: "Du kan inte ändra någon annan än dig själv". Tyvärr. Det betyder att du måste bestämma dig för om du kan leva så här. MEN; det betyder oxå att HAN måste bestämma sig för om han vill leva så här. Så även om ordspråket kan låta hårt så är det inte det. HAN väljer ju oxå att leva med en kvinna som han vet behöver mer, men inte klarar av att ge det.

    Om du vill få till en förändring, hos dig, hos er och kanske hos honom, så är ett svar familjeterapi. 
    Men har du försökt länge så kan det oxå vara dags att ge upp.

    Lycka till. Oavsett vilken väg du väljer!
Svar på tråden Ingen bekräftelse