• Anonym (Undrar)

    Har du haft någon könssjukdom?

    Av ren nyfikenhet :)

    Undrar hur många som vet att det faktiskt finns sexuellt överförbara sjukdomar som inte ger några symtom.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft någon könssjukdom?
  • Farfallos

    Omöjlig fråga i förhållande till svarsalternativen. Omöjliga alternativ i förhållande till varandra. Vad vill du egentligen veta?

  • MammAmma

    Har testat mig flera gånger, aldrig haft någon könssjukdom och jo jag vet att det finns STI'n som inte alltid ger symtom.

  • Anonym (Undrar)

    Sorry att det blev en till fråga i TS.

    Men rösta gärna på huvudfrågan.

    Vad är det som är omöjligt i alternativen menar du?


    Farfallos skrev 2016-02-10 12:32:50 följande:

    Omöjlig fråga i förhållande till svarsalternativen. Omöjliga alternativ i förhållande till varandra. Vad vill du egentligen veta?


  • Anonym (nope)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-02-10 12:10:30 följande:
    Av ren nyfikenhet :)
    Undrar hur många som vet att det faktiskt finns sexuellt överförbara sjukdomar som inte ger några symtom.
    Nej, jag kan inte fa STD.
  • Anton Chigurh
    Har du haft någon könssjukdom ???

    Nej, aldrig. Men jag har varit förkyld. Fast det är flera år sen. Seriöst. 

    Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Farfallos
    Anonym (Undrar) skrev 2016-02-10 12:48:52 följande:
    Sorry att det blev en till fråga i TS.
    Men rösta gärna på huvudfrågan.
    Vad är det som är omöjligt i alternativen menar du?
    Alternativen "har aldrig haft", "vet inte" samt "har aldrig testat mig" är överlappande för den grupp du antar finns. Du blandar ihop för många parametrar i en och samma fråga.
  • Farfallos

    ...och lite mer utvecklat. Du har parametrarna:
    1 - kön (man, kvinna), 2 alternativ.
    2 - sjukdomshistorik (har haft 0, 1 eller flera könssjukdomar), 3 alternativ. 
    3 - testhistorik (har testat eller ej), 2 alternativ.
    4 - kännedom om ev. egen sjukdom (vet eller vet ej), 2 alternativ.
    5 - Frågan i ts (kunskap om symptomfria sjukdomar), 2 alternativ.  
    6 - variant på punkt 4, "har/har haft", 2 alternativ.

    Med den begränsade möjlighet som erbjuds här på FL när det gäller att formulera frågor så behöver du för din komplexa frågeställning (2 x 3 x 2 x 2 x 2 x 2)  96 svarsalternativ, men du erbjöd bara 10

  • MEE83
    Jag är man, har testat mig några gånger, haft en sjukdom(ett par gånger), och ja, jag vet att det finns i princip symptomfria sjukdomar. 

    När jag var yngre, var jag väldigt disciplinerad med kondomskydd, men då trodde jag ju på riktigt, att jag skulle få HIV, om jag kom i kontakt med en vagina oskyddad. Jag fick riktig panik som 15-åring, när jag fick mensblod på handen, det var första gången det hände, och det resulterade i vad som kanske är världshistoriens mest noggranna handtvättning, retrospektivt är det rätt underhållande.

    Med tid, och erfarenhet, blev jag naturligtvis mindre irrationellt rädd, men kondomdisciplinen bibehölls på hög nivå tills dess att jag var ca 18-19. 
    Under gymnasiet använde jag alltid kådis, förutom under en längre period då jag hade en seriös flickvän. Det låg en klinik vägg i vägg med den gymnasieskola jag gick på, så det var ju smidigt att glida in där och få ett paket, vilket jag gjorde varje fredag, långt ifrån alla användes, och det blev lite utav ett samlingsobjekt kan man säga, jag hade en stor glasburk med dom hemma haha.

    Efter gymnasiet kan man säga att kondomanvändandet urartade, och som vuxen har jag varit rätt så slarvig med kondom, jag tycker inte om kondomer, så jag har valt att spela rysk roulette om tillfälle givits, dvs oskyddat med tjejer som ej haft "kondomkrav".  
  • Anonym (Lise)

    Klamydia 2 ggr och mycoplasma genitalium 2 ggr. Jag är kvinna och snart 40.

  • Anonym (Lise)
    Anonym (Lise) skrev 2016-02-11 14:57:13 följande:

    Klamydia 2 ggr och mycoplasma genitalium 2 ggr. Jag är kvinna och snart 40.


    Kom på att jag kanske borde utveckla det där. Jag har haft sex med totalt 6 st.

    - Fick klamydia av en pojkvän precis i början av vår relation. Han fick ett samtal från sitt ex som berättade att hon var smittad. Han hade då sagt till mig att han hade testat sig innan när jag frågade, men hade skämts för att han inte gjort det och därför ljugit för mig. Sen så trodde han inte att han hade nåt eftersom han inte hade några besvär.

    - Andra gången... mycoplasma genitalium. Mitt ex och jag hade varit tillsammans i 7 år när han plötsligt fick en massa konstiga symptom och gick till läkare. Det visade sig art han hade mycoplasma. Jag hade också ordentliga besvär, inkl blödningar, men testade negativt två ge efter varann. Båda fick behandling och mina besvär försvann. Han hävdar att han inte hade varit otrogen och jag gjorde värsta grejen av det och ringde runt till en massa forskare som skulle ge mig svar på hur det smittas. På nätet stod det att det vara var sexuellt, men när jag fick kontakt med såna som forskade på området så sa de att man hade för lite kunskap om sjukdomen och därför inte kunde säga bestämt att det var enbart så utan mkt tydde även på andra smittkällor.

    - Klamydia och mycoplasma genitalium igen, fick båda av samma person denna gång. En kille jag hade haft som KK gjorde slut med sitt ex och vi började träffas och ha sex igen. Vi sågs regelbundet i kanske 4 mån, sen hade han ett ONS med exet igen och efter det hade vi sex och jag fick plötsligt jättemkt besvär. Gick och testade mig och fick positivt på båda.
Svar på tråden Har du haft någon könssjukdom?